پیشنهادات ویژه

ایده هایی برای خوراکی تولد ،جشنی به یادماندنی با خوراکی های خوشمزه

شما در این مطلب با ایده هایی برای خوراکی تولد آشنا می شید در ادامه با ما همراه باشید .

جشن تولد قطعا هیجان زیادی به همه از جمله والدین میده و یکی از دغدغه های والدین  انتخاب و تهیه ی غذاهایی خوشمزه برای تولده .

برای شما در پایین ایده هایی برای انتخاب غذای مناسب برای جشنتون آماده کردیم که بسته به تعداد و سن مهمون هاتون می تونید اون ها رو آماده کنید .

ایده هایی برای خوراکی تولد :

 خوراکی های مناسب کودکان 1 تا 3 سال

یکی از دغدغه های والدین تهیه ی غذای مناسب برای بچه های بین ۱ تا ۳ سال هست که شما می تونید از این ایده ه استفاده کنید .

۱ . توست فرانسوی

شما برای این غذا به نان تست ، کرم (مثل خامه) ، میوه و تخم مرغ نیاز دارید .

از اون جایی که بچه ها اشتهای زیادی ندارن نان تست ها رو به قسمت های کوچیک تقسیم کنید تا بچه ها رو به خوردن تشویق کنید به علاوه با این کار بچه ها ظرفیت خوردن از سایر خوراکی ها رو هم خواهند داشت .

۲ . پنکیک یولاف

پنکیک یولاف یه  خوراکی خوشمزه از بلغور جو هست که بین بچه های کم سن و سال طرفدارهای زیادی داره .

می تونید طرز تهیه ی این پنکیک رو از اینترنت تهیه کنید.

۳ . دمپختک

دمپختک برنج یکی از غذاهای دوست داشتنی ما ایرانی هاست که به خاطر خوردن راحت و سالم بودن اون به یکی از گزینه های اصلی غذا برای جشن های کودکانه تبدیل شده .

ایده هایی برای خوراکی تولد - دمپختک

۴ . چیپس سیب زمینی طرد

به نظرتون بچه ای هم هست که دست رد به چیپس بزنه ؟ اگر می خواید اطمینان داشته باشید که بچه ها کلی غذا بخورن برای جشنتون از سیب زمینی های چیپس شده استفاده کنید .

ایده هایی برای خوراکی تولد - سیب زمینی

۵ . اسموتی

برای درست کردن یه اسموتی خوب و مقوی شما نیاز به یه مخلوط کن دارید . داخل مخلوط کن میوه ها ، سبزیجات و نوشیدنی هایی که می خواید رو برزید و با هم دیگه میکس کنید . مثلا شیر + توت فرنگی + یخ ، یه ترکیب خوشمزه و مقوی رو برای شما میسازه .

برای این که اسموتی شما یه دست تر و خوشمزه تر بشه می تونید از خامه و بستنی هم داخل اون استفاده کنید .

ایده هایی برای خوراکی تولد برای کودکان زیر ۱۲ سال

قطعا بچه هایی با این سن عاشق غذاهای فست فودی هستن . با وجود این که این غذا ها ارزش غذایی پایینی دارن بهتره که داخل لیست غذاهای تولد شما قرار بگیرن چرا که خوردن این غذا ها بچه ها رو کلی خوشحال میکنه .

۶. هات داگ

یکی از غذاهای موردعلاقه بزرگسال ها و البته بچه ها هات داگ به همراه سس های خوشمزه هست که علاوه بر اینکه خیلی سریع آماده میشه درست کردن اون هم راحته  با این حال نمی تونه به عنوان غذای اصلی جشن شما باشه پس اگر مهمون های شما اغلب کودک هستن بهتون پیشنهاد می کنیم هات داگ ها رو نصف کنید تا بچه ها با خوردن هات داگ های کامل شکمشون رو سیر نکنن.

۷ . ماکارونی و پنیر

ماکارونی جزو معدود غذاهای سالمه که بچه ها داخل این سن عاشق اون هستن برای این که این غذا سالم تر از همیشه هم باشه می تونید از پنیر کم چرب به همراه ماکارونی گندم استفاده کنید . ماکارونی و پنیر یه غذای بینظیر و عالیه که می تونه به عنوان غذای اصلی هر تولدی انتخاب بشه به همین خاطر حتما تعداد مهمون ها رو برای پخت این غذا در نظر بگیرید تا همه ی مهمون های شما بتونن کلی ماکارونی و پنیر خوشمزه بخورن .

ایده هایی برای خوراکی تولد - ماکارونی

۸ . رول جوجه و سبزیجات

یه رول کوچیک از جوجه و سبزیجات تهیه کنید تا علاوه بر داشتن یه غذای فوق خوشمزه به بچه ها برای خوردن راحت این رول ها کمک کنید .

۹ . پف فیل

یکی از خوراکی های جدانشدنی تولد پف فیل هست که به راحتی می تونیم اون ها رو به رنگ ها و طعم های دلخواه دربیاریم .

۱۰ . مینی پیتزا

یه پیتزای کوچیک با برش های کوچیک درست کنید سعی کنید  برای هیجان زده کردن بچه ها از اون ها برای درست کردن پیتزا ها کمک بگیرید مثلا از بچه ها بخواید خودشون پیتزای خودشون رو تزئین کنن .

۱۱ . پیتزا تاپ

تهیه ی پیتزا تاپ کار خیلی راحتیه به این صورت که قبل از این که پیتزا رو داخل فر بزارید یه سیخ چوبی داخل پیتزا فرو کنید تا حالت آبنبات به خودش بگیره . شما می تونید از پیتزا تاپ به عنوان غذای اصلی تولد استفاده کنید .

ایده هایی برای خوراکی تولد - پیتزا

ایده های خوراکی تولد برای نوجوانان

بچه ها در این سن بیشتر از هرچیزی به شکل و ظاهر غذا ها دقت میکنن پس بهتره که غذاهایی زیبا و خوشمزه برای اون ها تدارک ببینید .

۱ . ساندویچ

یکی از غذاهای مناسب برای نوجوان ها ساندویچ هست . اگر به خود بچه ها اجازه بدید تا خودشون ساندویچ های خودشون رو درست کنن قطعا برای اون ها جذابیت خاصی داره .

می تونید از ساندویچ های زیبا ، خوشمزه و البته کم هزینه مثل سالاد اولویه استفاده کنید یا براساس بودجه ای که برای این کار می خواید اختصاص بدید ساندویچی انتخاب کنید.

۲ . میوه و سبزیجات کبابی

اگر می خواید یه غذای سالم و زیبا به بچه ها بدید از این گزینه استفاده کنید چرا که علاوه بر اینکه خوشمزه هستن  بچه ها هم به خوردن این جور غذا ها عادت بیشتری دارن .

۳ . چیپس و ماست موسیر

اگر دوست دارید داخل تولدتون یه خوراکی با طعم رویایی داشته باشید که همه عاشق اون هستن از ترکیب چیپس و ماست موسیر در کنار هم استفاده کنید .

چیپس

۴ . آبمیوه

شما تا الان به اندازه ی کافی داخل تولدتون از غذاهای مضر و فست فود ها استفاده کردید حالا وقت استفاده از یه نوشیدنی سالم و مقویه پس بهتره که آبمیوه های طبیعی رو جایگزین نوشابه های گازدار کنید .

 ۵ . جوجه کباب

اگر دنبال یه غذای راحت و سالم می گردید بهتون جوجه کباب رو پیشنهاد میکنم چرا که حتی اگر نخواید با سیخ اون ها رو درست کنید می تونید اون ها رو توی ماهیتابه سرخ کنید . از این غذا هم برای میان وعده و هم برای غذای اصلی می تونید استفاده کنید .

ایده هایی برای خوراکی تولد ، خوراکی های مناسب برای همه

اگر جشن تولد شما از اون جشن هاست که مهمون هایی از همه سن و سال برای تولد شما میان پس لازمه که غذاهایی انتخاب کنید که برای تمام اون ها مناسب باشه . در پایین چند نمونه از این غذا ها برای شما نوشتیم

۶ . خوراکی هایی از شکلات

شکلات جزو محبوب ترین تنقلات برای هر رده سنی هست و دقیقا به همین دلیله که یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تولد های اینچنینی هست .

شکلات

۷ . کاپ کیک

کاپ کیک ها خوراکی هایی خوشمزه ، خوشکل و داست داشتنی هستن که طرفدارهای خیلی زیادی بین بزرگترها و کوچک ترها دارن .

ایده هایی برای خوراکی تولد - کاپ کیک

۸ . سایر کاپ کیک ها

منظورمون از سایر کاپ کیک ها ، کاپ کیک هایی هست که برای تزئین اون ها از خامه استفاده نشده مثل کیک یزدی .

۹ . ژله

ژله ها علاوه بر طعم خوبی که دارن به ما داخل زیبایی میز تولدمون هم کمک میکنن . اکثر افراد چه بچه باشن و چه بزرگ از این دسر خوشمزه استقبال میکنن پس تهیه ی این دسر رو فراموش نکنید . جا داره بگم زیبایی ژله ها رابطه مستقیمی با سلیقه و خلاقیت شما داره .

۱۰ . کیک تولد

یکی از اصلی ترین و خوشمزه ترین بخش های هر تولد کیک اون تولد هست .  برای تولدتون لازمه که هم شکل کیک و هم طعم اون رو در نظر بگیرید تا هم مهمون هاتون به خورنش ترقیب بشن و هم مزه ی خوبی داشته باشه .

کیک

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن