کیکمهمانی فامیلی

کیک سالم برای مهمانی های دوستانه

شیرینی و کیک جز جدانشدنی در دورهمی های دوستانه هستند. یه قطعه کیک به همراه چای ، قهوه و یا یک نوشیدنی خنک بسیار دلچسب است. اما هرچقدر که این ترکیب دوست داشتنی ست، خیلی هم مضر است. از مضررات آن همین بس که بگوییم این خوشمزه های دلچسب، کالری بالا و ارزش غذایی پایین دارند. وقتی هم که به صورت صنعتی تولید شوند مضررات آن بیشتر هم می شود. بله، درست حدس زدید!! افزودنی ها و نگهدارنده ها نیز به سایر مضرات قبلی اضافه شده است. اما جای نگرانی نیست ما در کجارو به شما روش تهیه چند کیک سالم به همراه نکاتی جهت سالم تر کردن کیک ها را آموزش می دهیم.

کیک سالم
کیک سالم

گام اول در پخت کیک سالم: استفاده از شیرین کننده های طبیعی

اینکه به شکر لقب سم سفید را داده اند را همه می دانیم. چه چیزی را می توانیم جایگزین این سم خوشمزه و پر خطر کنیم؟ استفاده از شیرین کننده های طبیعی بهترین گزینه به جای شکر هستند. شیرین کننده هایی مانند عسل و انواع شیره های میوه. شیره ی خرما، شیره ی انگور، شیره ی توت و شیره ی انجیر. این شیره ها بسیار مغذی و پر فایده هستند، استفاده از آن ها به جای شکر، فایده ی آن ها را دو برابر می کند. چگونه؟ از شکر که استفاده نمی کنید (این یک فایده)، شیره های مفید و سالم را جایگزین کرده اید(فایده ی دوم).

کیک سالم
کیک سالم

گام دوم در پخت کیک سالم: حذف تخم مرغ برای افراد خاص

زود قضاوت نکنید. وجود تخم مرغ در دستور تهیه کیک آن را به یک خوراکی مضر تبدیل نمی کند. بلکه بعضی از افراد از همان دوران کودکی به پروتئین تخم مرغ حساسیت دارند. برای این افراد هرگز خوردن تخم مرغ توصیه نمی شود. اما بدون تخم مرغ هم می توان کیک هایی با ظاهر زیبا و طعم عالی درست کرد. در ادامه همین مقاله با طرز تهیه این کیک ها آشنا می شوید.

این مطلب هم عالیه:
آموزش گام به گام تزیین کیک لایه ای با خامه در منزل وِیژه مهمونهای دور همی - خوش بگذره...

گام سوم در پخت کیک سالم: جایگزینی خامه با شیرین کننده طبیعی

برای تزئین کیک ها اولین گزینه خامه است. خامه ای که شیرین کننده های مصنوعی دارد. چربی و نگهدانده ها هم دیگر بماند. اما وقتی که قصد تهیه یک کیک سالم دارید بهتر است آخرین گزینه ی مضر را هم حذف کنید. پس از تهیه ی کیک می توانید با انواع شیره ها ، مارمالاد و شیر یک ترکیب غلیظ تهیه کنید و به میزان دلخواه روی کیک بریزد.علاوه بر آن از برش های میوه که با طعم ترکیب همخوانی داشته باشند می توانید استفاده کنید.

کیک سالم
کیک سالم

روش تهیه کیک سالم با شیرین کننده طبیعی:

مواد لازم برای 4 نفر؛ دو پیمانه آرد قنادی، نصف پیمانه شیرین کننده طبیعی، یک قاشق چایخوری بکینگ پودر و وانیل و هل ،2 عدد تخم مرغ، کمی روغن : روش تهیه این کیک مانند سایر کیک های ساده است. تخم مرغ ها را به خوبی هم زده تا سفید شوند. شیره یا عسل را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. مواد پودری را ابتدا با هم ترکیب کرده و سپس به تدریج به مخلوط اضافه کنید.قالب را چرب کرده، پس از ریختن مایع به درون قالب آن را درون فر با دمای 180 درجه بگذارید. پس از حدود 20 دقیقه کیک شما آماده است. برای اطمینان از پخت کامل آن ، یک خلال دندان را در آن فرو کنید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبید، کیک به طور کامل پخته شده است. (از دارچین یا زنجبیل نیز می توانید به جای هل استفاده کنید).

این مطلب هم عالیه:
چطور در میهمانی ها کم سن و سال تر و جوان تر به نظر برسیم؟

روش تهیه کیک سالم بدون تخم مرغ:

مواد لارم برای 4 نفر؛ آرد 2 پیمانه، شیرین کننده طبیعی نصف پیمانه، یک و نیم پیمانه شیر، بکینگ پودر و وانیل، کره آب شده یک چهارم پیمانه: شیر ولرم را با شیرین کننده و کره به آرامی هم بزنید، سپس ترکیبات پودری را به آرامی به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. پس از آماده شدن خمیر کمی به آن استراحت دهید(15 دقیقه). سپس قالب خود را چرب کرده و مایع کیک را به آن وارد کنید. کیک را در دمای 150 درجه قرار داده و با خلال دندان چک کنید. پس از پخت کامل با روش تزئینات سالم، آن را برای مهمانی خود سرو کنید.

کیک سالم
کیک سالم

 

2 نظرات

  • […] کیک سالم برای مهمانی های دوستانه […]
  • […] کیک سالم برای مهمانی های دوستانه […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن