آرایش و زیبایی

چگونه از خط چشم رنگی در یک آرایش ساده استفاده کنیم؟

خط چشم رنگی مناسب برای پوست های روشن است و اگر بطور اصولی کشیده شود می تواند نگاه شما را جذاب کند و آرایش تان را زیبا جلوه دهد.

نکاتی در مورد خط چشم رنگی

برای مدل ها و رنگ های مختلف چشم می توان خط چشم رنگی کشید. مثلا برای درشت نشان دادن چشم می توان از خط چشم آبی تیره استفاده کرد و همچنین می توان در قسمت پایین چشم و گوشه داخلی آن  خط چشم سفید کشید.خط چشم رنگی پهن سبب ریز و خسته بهنظر رسیدن چشم ها می شود. استفاده از مواد آرایشی مثل خط لب و رژلب به جای خط چشم برای کشیدن خط چشم باعث آسیب چشم می شود.

در انتخاب رنگ خط چشم رنگ چشم ها و لباس تان را نیز در نظر بگیرید و متناسب آنها رنگ خط  چشم را انتخاب کنید. برای چشم های آبی، رنگ خط چشم نقره ای یا طوسی مناسب است. استفاده از رنگ قهوه ای و یا رگه هایی از رنگ سبز مناسب برای چشم های با رنگ میشی است. برای اینکه آرایش چشم خود را ساده نشان دهید از سایه چشم سبز مطلق استفاده نکنید تا چشم ها بیشتر از آرایش چشم نه  نظر آیند.

استفاده از رنگ های متضاد با رنگ چشم هم می تواند آرایش خط چشم رنگی زیبایی برایتان ایجاد کند. مثلا با داشتن چشم هایی به رنگ قهو های می توانید از رنگ های برنز یا آجری و بنفش گرم و یاسی یا صورتی استفاده کنید.

نحوه کشیدن خط چشم

عدم استفاده از رنگهای جیغ، آرایش ملایم و ساده به نظر می رسد. رنگ های هم رنگ چشم و ملایم تر برای کشیدن خط چشم رنگی در داخل پلک پایین مناسب می باشد. برای مثال افراد دارای چشم قهوه ای برای خط چشم پلک پایین از رنگ آجری استفاده کنند. افراد دارای چشم های آبی، داخل پلک پایین را خط چشم آبی صدفی و برای چشم های سبز رنگ از سبز زیتونی استفاده کنید. همچنین اگر چشم طوسی رنگ دارید خط چشم نقره ای مات برای پلک پایین فوق العاده است و برای چشم های میشی از رنگ خط چشم قهوه ای استفاده کنید.

این مطلب هم عالیه:
نکات مهم برای مراقبت از موی فر

خط چشم ها انواع گوناگونی دارند، ژله ای و مدادی و مایع. خط چشم مایع برای افراد حرفه ای مناسب است زیرا باید دست حرکت نداشته  و برای کشیدن خط چشم پهن و پر رنگ تر است.  اگر تازه کار هستید از خط چشم مدادی استفاده کنید. زیرا برای کشیدن خط داخل چشم این نوع خط چشم مناسب تر است و کنترل بیشتری در هنگام کشیدن خط چشم دارید. همچنین استفاده از نوع مدادی آسان تر است و زودتر خشک می شود ولی رنگ کمتری دارد. اگر در خط چشم کشیدن با مداد چشم ماهر شده اید می توانید از خط چشم ژله ای استفاده کنید با این نوع خط چشم خطوطی نرم و یکدست ایجاد می شود. با استفاده از مقدار کمی آب و یک فرچه نوک تیز، هر سایه رنگی را تبدیل به خط چشم کنید.

امتحان انواع خط چشم ها

می توانید عکس های افراد مختلف را ببینید و از خط چشم های آنان تقلید کنید و الهام بگیرید. می توانید مدلهای مختلف خط چشم رنگی را روی چشم تان امتحان کنید و از بین آنها بهترینش را که به چهره شما می آید را انتخاب کنید.

همراه با خط چشم رنگی باید یک آرایش ساده داشته باشید چون ممکن است با آرایش صورت ترکیب شلوغی را در صور ایجاد کند. مثلا اگر خط چشم آبی دارید از زدن رژگونه صورتی پررنگ و رژلب قرمز خودداری کنید، یا اینکه رژگونه نزنید و بجای آن هیلایتر و کانتورینگ کنید. باید طوری آرایش صورت را تنظیم کنید که خط چشم رنگی تان جلب توجه کند نه آرایش صورتتان.

برای خط چشم کشیدن بهتر است آن را نزدیک خط مژه بکشید بطوری که پوست بین خط چشم و مژه دیده نشود. برای اینکار خط چشم را از گوشه چشم شروع کرده و تا نزدیک مژه ادامه داده و به سمت خارج خط مژه بکشید. سپس از انتهای پلک خط چشم را داخل خط مژه ها کشیده و تا جای دلخواه خودتان ادامه دهید.

این مطلب هم عالیه:
چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟ برای زیبا بودن در مهمانی بدون آرایش چیکار کنیم؟

سعی کنید حرکت سریع و بلند نباشد بلکه کوتاه و بریده باشد، قبل از کشیدن خط چشم رنگی با یک مداد نرم مشکی چشم را مداد بکشید. این دو را با یک تکه پنبه پخش کنید تا رنگی تیره نزدیک به مشکی و رنگی ایجاد شود. موقع خط چشم کشیدن سر را تکان ندهید و فقط خط چشم را برای کشیدن خط صاف حرکت دهید. پلک زدن هنگام خط چشم کشیدن باعث کج و خراب شدن خط چشم می شود.

خط چشم پهن بهتر است یا نازک

پهن کردن خط چشم رنگی باریک آسان تر از نازک کردن خط چشم پهن است همچنین خط چشم پهن سبب خسته و به نظر رسیدن چشم ها می شود. بنابراین ابتدا خط چشم نازک بکشید سپس آن را پهن کرده و مدل بدهید مانند مدل گربه ای یا دو خطه کنید.

برای پاک کردن آرایش چشم و برای جلوگیری از مالیده شدن به صورت از گوش پاکن استفاده کنید. بطور دائم یا بیش از حد از یک خط چشم رنگی استفاده نکنید، هر چه چیزی کم تر دیده شود، ارزش آن بیشتر می شود.

استفاده از رنگ های پر رنگ برای کشیدن خط چشم باعث ایجاد تنوع در ظاهر صورت می شود. برای فصل تابستان خط چشم با رنگ های فیروزه ای و سبز مناسب است. همچنین برای آرایش برنزه از رنگهای صورتی کمرنگ و برنزه به کارببرید. ترکیب رنگ بنفش و قهوه ای هم برای روی پلک و هم بالای پلک مناسب می باشد. برا یاینکه به چشم ها حالت اسموکی بدهید خط چشم سورمه ای روی پلک بزنید و بعد بالای آن خط چشم خاکستری بزنید.

 

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن