آرایش و زیبایی

نکات مهم برای مراقبت از موی فر

موی فر گرچه زیبایی خاصی به چهره میدهد اما نگهداری از آن دقت زیادی می طلبد.افرادی که موهای فر دارند به خوبی با این مشکلات آشنایی دارند. چراکه این مشکلات تنها به تغییرات رطوبتی و موخوره خاتمه نمی یابد و مشکل اصلی وز بودن موها می باشد.

موهای فر انواع مختلفی دارند که مراقبت از هرکدام از آنها بسته به نوع آن متفاوت است. در این مقاله انواع مراقبت  از موی فر بررسی خواهد شد.

نکاتی در مورد مراقبت از موی فر

گاهی شست و شوی مو بدون شامپو، موهای فر را در شرایط بهتری نگه می دارد. به همین دلیل برخی از خانم ها به جای استفاده از شامپو تنها از نرم کننده استفاده می کنند، در نتیجه خشکی مو از بین می رود و دیگر وز موها گریبان گیرشان نخواهد شد. زیرا موهای فر، به خصوص موهایی که فر آن ها تراکم بیشتری دارد از موهای لخت خشک تر هستند.

باید توجه داشت که هنگام استفاده از نرم کننده یا هنگام شانه زدن و سشوار کردن مو، همیشه کارتان را از نوک موها شروع کنید و بعد به سمت بالا بروید. شروع کردن از پایین، کار باز کردن حلقه ها را آسان تر می کند.

هرگز موهای فر را با فشار با حوله خشک نکنید، این کار حتما موجب به وجود آمدن وز مو خواهد شد. آن را با ملایمت در یک حوله یا بهتر از آن در یک  تی شرت قدیمی بپیچید تا خطر بروز وز کاهش پیدا کند.

به جای استفاده از سشوار بهتر است از شانه ی دندانه درشت استفاده کنید و با ملایمت حلقه های مو را از پایین به بالا از یکدیگر باز کنید. استفاده از سشوار در مراقبت از موهای فر باعث باز شدن حلقه های مو از یکدیگر و وز شدن موها می شود.

استفاده از حالت دهنده مو

برای حالت دادن به موهای وز معمولا از حالت دهنده ی مو استفاده می شود؛ اما باید مراقب باشید که در استفاده از این محصولات زیاده روی نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه از این محصولات باعث می شود حجمی از محصول روی قسمت های مختلف مو  لکه ایجاد کند.

با استفاده از دستگاه بخور، رطوبت دمای خانه را کنترل کنید تا میزان وز مو کاهش یابد. کولر و بخاری هوای خانه و در نتیجه موهای شما را خشک خواهد کرد.

این مطلب هم عالیه:
چگونه از خط چشم رنگی در یک آرایش ساده استفاده کنیم؟

شما چگونه از موهای فر خود مراقبت می کنید؟ روش شما برای نگهداری از آن چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

موی فر

عدم استفاده از آب سرد و اسپری نمک

نمک باعث می شود موها خشک شوند و این خشکی باعث وز شدن بیشتر موها  میشود. هرکس که تا به حال در دریا شنا کرده باشد با این موضوع به خوبی آشنایی دارد.

” اگر موهای فر را با آب سرد بشویید از وز آن کاسته خواهد شد و بیشتر می درخشد ” این یکی دیگر از باورهای اشتباه در مورد مراقبت از موی فر می باشد. زیرا تنها چیزی که آب سرد به ارمغان می آورد سرماخوردگی است.

محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و هیچ قانون و قاعده ی مشخصی در انتخاب محصول مناسب برای موهای شما وجود ندارد. چه سولفات باشد، چه سیلیکون یا سیلیکیت، محصولی را انتخاب کنید که سازگاری بیشتری با موی شما داشته باشد، زیرا موی هر کس متفاوت است.

چگونه از موی فر مراقبت کنیم؟

هنگام کوتاهی مو از آرایشگر خود بخواهید موهای شما را لایه لایه کوتاه کند. موهای فر بیشتر از موهای لخت به لایه لایه شدن احتیاج دارند. بدون لایه بندی، موهای شما مجعد یا تخت به نظر خواهد رسید. در هر صورت یک آرایشگر خبره خودش به خوبی از این موضوع آگاه است.

موهای فر به رطوبت بیشتری نیاز دارند، بنابراین به طور مرتب از نرم کننده استفاده کنید. تمام تارهای مو را با نرم کننده بپوشانید و اجازه دهید ۵ یا ۱۰ دقیقه روی مو باقی بماند و سپس آبکشی کنید. مرطوب نگه داشتن مو شما را از وز نجات خواهد داد و از تاثیر رطوبت هوا بر مو خواهد کاست. این یکی از نکات مهم در مراقبت از موهای فر می باشد.

استفاده از ماسک مو هفته ای یک مرتبه، باعث می شود موهای شما در وضعیت مناسبی قرار گیرد. بهترین ماسک مو برای موهای فر ماسک های دارای کراتین است که از آسیب ها جلوگیری کرده و تارهای مو را مرطوب می کند.                  همانطور که پوست نیاز به خشک شدن بصورت طبیعی دارد موها نیز بهتر است به صورت طبیعی با دمای محیط و جریان هوا خشک شوند.

این مطلب هم عالیه:
آموزش کانتورینگ صورت کشیده برای داشتن یک آرایش حرفه ای و زیبا در مهمانی

حرارت سشوار موهای شما را خشک کرده و دوباره موجب وز شدن و آسیب دیدگی مو می شود. اگر به اندازه ی کافی برای این کار زمان ندارید، بنابراین از کمترین دمای سشوار استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.

موی فر

سالم نگه داشتن موی فر از درون

موهای شما تحت تاثیر تغذیه ی شما قرار می گیرد. رژیم میوه، سبزیجات و پروتئین کم چرب به تقویت موهای شما کمک خواهد کرد. مصرف آب زیاد نیز در آبرسانی به مو بسیار تأثیر گذار است.

اگر موهای شما مواج است، استفاده از تور مو به شما کمک می کند تا بافت موی خود را حفظ کنید. هنگام استفاده از شامپو آن را به سر داشته باشید، اینگونه نه تنها موهای شما تمیز می شود، بلکه بافت حلقه های مو سرجای خود باقی خواهد ماند.

عدم استفاده از سشوار

اگر می خواهید برای خشک کردن موهای فرتان از سشوار استفاده کنید بهتر است همراه با آن از بادپخش کن استفاده کنید. باد پخش کن حرارت گرم را پخش کرده و از تمرکز آن بر روی یک نقطه جلوگیری می کند. این کار باعث می شود تمام قسمت های مو به طور مساوی خشک شده و از آسیب جلوگیری شود.

کرم یا سرم های کنترل کننده ی وز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و نیازی نیست از آن زیاد استفاده کنید، این محصولات دسته های مو را به شکلی که هست نگه می دارند و دیگر رطوبت بر آن تاثیری نخواهد گذاشت.

استفاده از روبالشی ساتن نسبت به روبالشی کتان اصطکاک کمتری ایجاد می کند، بنابراین تار مو آراسته و مرتب باقی می ماند. به جای روبالشی ساتن می توانید هنگام خواب از کلاه ساتن نیز استفاده کنید.

به طور منظم موهای خود را کوتاه کنید تا سالم به نظر برسد. حداقل هر ۶ تا ۸ هفته موهای خود را کمی کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که موی فر را هنگامی که خشک است کوتاه کنید، زیرا موی فر هنگامی که خیس می شود ۳۰% بلندتر به نظر می رسد.

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن