آرایش و زیبایی

ماسک صورت آووکادو چه خواصی برای پوست دارد؟

معرفی انواع ماسک صورت آووکادو

ماسک صورت آووکادو خواص بی نظیر برای پوست دارد. ما در این مقاله برای شما همراهان جشن پلاس انواع ماسک صورت آووکادو را معرفی کرده ایم.

آووکادو، میوه ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته ای نسبتا بزرگ است. آووکادو میوه ای کرم دار، روغنی و پر ویتامین می باشد و اکثر افرادی که به تغذیه خود با هدف سلامتی و زیبایی اهمیت خاصی می دهند میوه ی آواکادوو را می شناسند.

چرا که این توپ های سبز کوچک بامزه، سرشار از آمینو اسیدها هستند و چربی های مفید زیادی دارند؛ به همین دلیل است که ماسک صورت با آووکادو به بهبود کیفیت پوست صورت کمک می کند. بنابراین دفعه ی بعدی که به دنبال یک ماسک معجزه آسا برای پوست تان بودید، حتماً آووکادو را در نظر داشته باشید و به کمک آن برای داشتن یک پوست فوق العاده آماده باشید.

ماسک های آووکادو کاربردها و انواع مختلفی دارند که دراین مقاله به بررسی 7 ماسک که بیشترین تاثیر را روی پوست دارند، می پردازیم.با ما همراه باشید.

ماسک صورت آووکادو برای تقویت پوست

ماسک صورت با آووکادو و عسل برای کسانی توصیه می شود که مشکل پوستی خاصی ندارند و تنها به دنبال تقویت پوست خود هستند. این ماسک از جوش زدن پوست جلوگیری می کند و عملکرد قابل توجهی روی درخشش پوستتان خواهد داشت.

طرز تهیه ماسک :

برای تهیه این ماسک تنها نصف یک آوکادوو به همراه 2 قاشق غذا خوری عسل و مقداری آبجوش لازم است.

بهتر است از آووکادویی استفاده کنید که کال باشد تا عملکرد بهتری روی پوستتان داشته باشد.

سپس داخل آووکادو را با کمک چنگال خالی کنید و به آرامی در آب داغ حل کنید. آب داغ را تا اندازه ای به آن اضافه کنید که ماسکتان غلظت کافی داشته باشد؛ توجه داشته باشید که ماسک تان نباید خیلی شل باشد؛ سپس عسل را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. ماسک را حداقل ۱۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آووکادو برای پوست های خشک

استفاده از میوه های تابستانی برای پوست بسیار مفید است چراکه با خواص درمانی بی نظیری که دارند؛ می توانن بیشترین تاثیر را روی پوست صورت بگذارند.

در اینجا طرز تهیه ماسک تابستانی ترکیبی آووکادو، موز، توت فرنگی را توضیح میدهیم.

طرز تهیه ماسک:

این مطلب هم عالیه:
ماسک موی خانگی برای داشتن موهای زیبا در مهمانی

برای تهیه این ماسک تابستانی به نصف فنجان توت فرنگی، نصف یک موز بزرگ و نصف یک آووکادو کال و نرسیده نیاز داریم.

آووکادوی له شده و توت فرنگی خرد شده را با هم مخلوط کنید (بهتر است در مخلوط کن بریزید). بعد از یکدست شدن موز را به آن اضافه کنید؛ چون اگر قبل از این موز را اضافه کنید ماسک شما چسبنده و لزج خواهد شد. این مواد را تا حدی مخلوط کنید که یک مایع یکدست درست شود و سپس آن را روی صورتتان بگذارید. این مخلوط را به تمام نقاط صورتتان بمالید و اجازه ندهید حتی بخشی از صورتتان جا بماند. این ماسک را برای مدت ۱۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس بشویید. اثر فوق العاده این ماسک را بر روی صورت بی حال تان خواهید دید.

ماسک آووکادو برای لایه برداری پوست

استفاده از ماسک صورت آووکادو و جوی دوسر باعث لایه برداری پوست می شود. این ماسک برای پوست های خشک بسیار موثر است و باعث شفاف تر و سفت تر و شاداب تر شدن پوست می شود.

برای شروع ما به نصف فنجان جوی دو سر، نصف یک لیمو، نصف یک آووکادو و آب گرم نیاز داریم.

طرز تهیه ماسک:

جو را در آب گرم بخیسانید تا نرم شود. مواظب باشید که جو پخته نشود؛ چون ماسک شما باید بهترین بافت را داشته باشد. اجازه دهید مخلوط تان خنک شود و سپس آن را با آب نصف لیمو و آووکادوی له شده مخلوط کنید. اول صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید و سپس با کمک نوک انگشتتان به شکل دورانی ماسک را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این ماسک باعث درخشش و تغذیه پوستتان خواهد شد.

ماسک آووکادو و لطافت و نرمی پوست

سفیده تخم مرغ برای پوست بسیار مفید است و اگر با ویژگی های فوق العاده ی آووکادو ترکیب شود نتیجه ای باور نکردنی خواهد بود.

طرز تهیه ماسک:

سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. به آرامی سفیده تخم مرغ و آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا از حالت لختگی در بیاید. سپس آووکادوی له شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک بافت کف آلود ایجاد شود. این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.این ماسک باعث لطافت و نرمی فوق العاده ای در پوست صورت می شود.

این مطلب هم عالیه:
انتخاب رنگ مناسب رژگونه با توجه به رنگ پوست برای شرکت درمهمانی
ماسک صورت با آووکادو برای درمان جوش

آووکادو را بعنوان ماسک جلوگیری کننده از جوش صورت استفاده کنید.

این میوه پرفایده نه تنها به درمان پوست خشک کمک میکند بلکه یک ترکیب عالی برای پوست های مستعد جوش نیز هست و بعنوان ماسک درمان جوش صورت بکار برده می شود.

برای تهیه این ماسک یک قاشق چایخوری عسل، نصف یک آووکادو و روغن درخت چای لازم است.

طرز تهیه ماسک:

در تهیه این ماسک باید دقت بخرج داد؛ چراکه غلظت این ماسک باید به حدی باشد که روی جوش ها باقی بماند و از روی آنها نریزد.

برای اینکه این ماسک به درستی تاثیرگذار باشد باید به مدت20 دقیقه روی پوست بماند.

نکته: عسل در از بین بردن باکتری ها و روغن درخت چای در تسکین جوش های چرکی بسیار مؤثر هستند.

ماسک صورت آووکادو برای از بین بردن التهابات پوستی

ترکیب آووکادو و اسطوخدوس به تسکین پوست صورت و همچنین ذهن کمک می کند.

اسطوخدوس گیاهی آرامش بخش است که برای آرامش ذهن و از بین بردن التهابات پوستی موثر است.

طرز تهیه ماسک:

آووکادوی له شده را به آب گرم اصافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود. سپس چند قطره اسطوخدوس یا عصاره لاوندر را به آن اضافه کنید تا یک ماسک خوشبو داشته باشید. مهم ترین مرحله گذاشتن طولانی مدت آن روی پوست است. کمی با حوصله باشید و بگذارید این ماسک اثرش را روی پوستتان بگذارد.

 

ماسک صورت آووکادو و گلاب برای بازگرداندن رطوبت به پوست

آووکادو و گلاب یک ترکیب مناسب برای مرطوب کردن پوست های خسته و پر استرس است.

گلاب بهترین ماده برای طراوت پوست می باشد؛ بنابراین زمانیکه آووکادو و گلاب با یکدیگر ترکیب می شوند خواص عالی پیدا کرده و تمام نیازهای پوستتان را برطرف می کنند، بطوریکه تنها بعد از 15دقیقه متوجه تاثیر آشکار آن بر رطوبت ‍‍پوست و انرژی بازگشته آن خواهید شد.

علاوه بر اینکه این مواد غذایی پر انرژی بعنوان ماسک تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست صورت دارند میان وعده ی فوق العاده ای نیز محسوب می شوند؛ بنابراین از این مواد غذایی حتما در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن