آرایش و زیبایی

استفاده از چه ترفندهایی در آرایش ما را جوانتر نشان می دهد؟

ترفندهای مهم در هنگام آرایش صورت

آرایش صورت اگر بصورت اصولی و با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می شود همرا شود، به صورت جوانی و شادابی معجزه آسایی میدهد. ترفند هایی که در ادامه بیان می شود، در مورد چگونگی استفاده از رنگ ها در رژگونه و رژ لب و رنگ ابرو می باشد.

همچنین ترفندهایی در زمینه استفاده از کرم پودرها و استفاده از هایلایت ها و کانسیلرها می باشد. اما ترفندهایی که با بکاربردن آنها در هنگام آرایش باعث میشود صورت جوان و بشاشی داشته باشیم :

ترفندهای مربوط به استفاده از پوشاننده هنگام آرایش

استفاده از کرم پودر کمتر باعث حفظ شادابی پوشت می شود. از آنجایی که پودرهای آرایشی مانند پنکیک باعث خشکی و پیر تر شدن پوست میشود، بهتر است کمتر از در آرایش صورت استفاده شودند. بجای آنها می بایست از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمود.

برای پخش کرم پودر روی صورت از اسفنج خیس تخم مرغی شکل استفاده کنید. به این دلیل که اسفنج مانع ایجاد حالت کیکی کرم پودر روی پوست می شود. اسفنج را خیس کرده و آب آن را میگیریم. مقداری از کرم پودر را با اسفنج به صورت میزنیم.

حرکت اسفنج روی صورت باید بصورت ضربه ای باشد. هرچند مقداری کرم پودر حین هنگام کار جذب اسفنج میشود و ممکن است برای شما کمی ناخوشایند باشد ولی بدانید که کار با اسفنج خیلی بهتر از کار با دست می باشد.

برای پوشاندن عیب های صورت از کانسیلرهای مایع و جامد استفاده می شود.پخش کانسیلر جامد روی صورت دشوار می باشد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. ولی استفاده از کانسیلر مایع علاوه بر اینکه راحت است و با یک براش انجام میشود، روی صورت چین و چروک ایجاد نمیکند.

استفاده از هایلایتر در آرایش

ترفند دیگری برا یاینکه صورت جوانتر به نظ بیاید استفاده از هایلایتر می باشد. زیرا هایلایتر برجستگی های صورت را براق میکند و باعث جوانتر و شاداب تر شدن صورت میشود.

قبل از آرایش کردن باید پوست نرم و شفاف باشد برای این کار باید از نرم کننده استفاده کرد. استفاده از نرم کننده قبل از فونداسیون باعث کاهش چین و چروک های ایحاد شده بر اثر استفاده از کرم پودرها و کانسیلرها روی پوست می شود. این کار باعث جوان تر و شاداب تر شدن صورت می شود.

این مطلب هم عالیه:
آموزش آرایش ساده صورت برای داشتن ظاهری زیبا در مهمانی

استفاده از کرم پودرهای پایه طلایی رنگ راه دیگری برای کاهش پیری صورت و شادابی بیشتر آن است. با گذر زمان و بالا رفتن سن پوست پیرتر و رنگ آن قرمز تر می شود. برای جوانتر شدن و ایجاد تعادل  در پوست باید از کرم پودرهای با پایه رنگی زرد استفاده کرد.

ترفند های مربوط به استفاده طیف رنگی در آرایش

استفاده از طیف رنگی مناسب که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن باشد جهت کاهش پیری صورت و جوانتر شدن صورت در رژگونه و رژ لب ها توصیه می.شود.

طیف رنگ رژگونه روشن صورت را بازتر و شادابتر و رنگ تیره با تم قهوه ای صورت را پیرتر نشان میدهد.به این دلیل از رژگونه استفاده میشود که صورت دارای رنگ و لعاب شود و از یکنواختی و تکرنگی خارج شود.

برای اینکه رژگونه زیبایی داشته باشیم باید براش را به یک رنگ ملایم آغشته کنیم و اضافه آن را میگیریم تا از پر رنگ شدن رژگونه جلوگیری شود.

در سنین بالا در اثر پیری و ایجاد چین و چروک لب ها جمع و کوچک می شوند. با توجه به اینکه رنگ روشن لب ها را باز تر و جوانتر و رنگ های تیره لب ها را کوچکتر نشان میدهد باید برای جوانتر شدن صورت از رژ لب های روشن استفاده کرد و قسمت میانی لب پایین را با برق لب شاین دار کنیم.

ترفندهای مربوط به چشم در آرایش

استفاده از ترفندهایی در ناحیه چشم و ابرو و پلک ها برای جلوگیری از افتادگی پلک و پوست و جوانتر به نظر برسید توصیه میشود. همانطور که میدانیم نازک کردن ابرو ها سبب بالاتر نشان داده شدن سن می شود.

برای اینکه صورت را جوانتر و شاداب تر کنید بهتر است، ابروها را در حد معقول پهن نگه دارید و از نازک کردن آنها خودداری کنید.

برای باز و شادابتر کردن صورت می بایست از تیره و روشن کردن بیش از حد ابروها اجتناب کنیم. زیرا تیره کردن بیش از حد ابروها باعث پیرتر نشان دادن صورت می شود.

این مطلب هم عالیه:
مدل آرایش شما در میهمانی چه چیزی درباره‌تان می‌گوید؟

آرایش

همچنین انتخاب رنگ  ابرو به رنگ مو و پوست بستگی دارد بنابراین روشن کردن بیش از حد ابرو ها هم توصیه نمیشود. باید ابروها را بصورت متعادل و معقول ابروها را روشن کنبم.

با افزایش سن پوست چروک میشود و پوست صورت و پلک ها و مژه ها دچار افتادگی می شوند. برای جلوگیری از افتادگی و برای جوان تر کردن چشم ها باید قبل از استفاده از ریمل مژه ها را فر کرد.

برای شاداب تر و جوان تر نشان دادن صورت بهتر است از از ریمل های بلند کننده استفاده کرد. زیرا مژه ها را بلندتر و چشم ها را باز تر میکند.

استفاده از خط چشم در آرایش

خط چشم خط قهوه ای دارای درجه رنگ روشنتر نسبت به خط چشم مشکی می باشد.بنابراین باعث روشن تر شدن و شادابی چشم می شود. برای کشیدن خط چشم باید خط چشم را به خط مژه چسبانده و بدون فاصله بکشید.

در گوشه خارجی چشم به آن دنباله ای رو به بالا بدهید این حالت چشم را زیباتر میکند. نکته ظریف برای اینکه چشم ها زیباتر و جوانتر به نظر آید باید خط چشم خط داخل پلک بالا را با یک مداد یا یک خط چشم ضد آب بکشید.

در گوشه ای از پلک که به بینی نزدیک است از یک سایه سفید استفاده کنید. می توانید به وسیله هایلایتر یا با قلم موی آغشته به سایه رنگ روشن گونه داخلی چشم را هایلایت کنید. این کار چشم ها را بشاش تر و جوان تر نشان مید هد.

برای اینکه رنگ چشم ها بیشتر نشان داده شود، باید سایه رنگ چشم را متضاد رنگ چشم انتخاب کنیم. مثلا برای چشم با رنگ آبی، از سایه با رنگ های قهوه ای و برنز یا متمایل به قهوه ای استفاده شود. و برای چشم های با رنگ قهوه ای سایه ای با رنگ بنفش و سبز مناسب می باشد.

برچسب ها

3 نظرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن