آرایش و زیبایی

آموزش آرایش ساده صورت برای داشتن ظاهری زیبا در مهمانی

آرایش ساده و زیبا باید بتواند لکه ها ی ناشی از جای جوش و لک های سیاه زیر چشم و همچنین کک و مک صورت را به خوبی بپوشاند. استخوانهای چهره را مشخص و چشمان را برجسته نشان دهد. جشن پلاس در این مقاله با آموزشی ساده و فقط با استفاده از کمی کرم پودرو آرایش ملایم چشم و لب به شما کمک میکند تا آرایشی ساده و زیبایی را روی صورت خود انجام دهید.

مراحل انجام آرایش ساده

قبل از شروع به آرایش باید صورت خود را آماده کنید. برای آماده کردن صورت باید آن را با شوینده ها یا با آب ولرم تمیز و تازه کنید و سپس خشک کنید. شست و شو با آب داغ پوست را خشک و باعث سوزش آن می شود.

بنابراین بهتراست با آب ولرم صورت شسته شود. اگر پوست خشکی دارید هرگز آن را لایه برداری نکنید زیرا پوست نازک شده و آسیب می بیند.

مرحله دیگر برای آمادگی صورت، لایه برداری آن هر چند روز یکبار است؛ تا پوست تازه و با طراواتی داشته باشید. با یک نرس کوچک و کرم لایه بردار، پوست را لایه برداری میکنیم و بیشتر روی قسمت های خشک و لکه دار را لایه برداری میکنیم.

ماسک های صورت روش مناسبی جهت لایه برداری و مراقبت از پوست می باشد؛ در این بین ماسک خاک رس صورت را از آلودگی پاک کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

بعد از لایه برداری، برای ماندگاری و ظاهر بهتر آرایش حتما مرطوب کننده استفاده کنید. حتما مرطوب کننده با پوست صورتتان سازگار باشد. بعد از استفاده از مرطوب کننده بلافاصله آرایش نکنید زیرا پوست مرطوب یا چسبناک آرایش را خراب می کند. بنابراین اجازه دهید مرطوب کننده جذب پوست شود.

آرایش ساده با کرم پودر و پنکیک

از کرم پودرهای مایع یا کرم برنزه یا BB کرم جهت پوشاندن لک های صورت استفاده کنید. کرم پودر مایع مناسب تر می باشد زیرا با هر نوع پوستی سازگاری دارند توجه کنید که با نوع و رنگ پوست متناسب باشد. در صورتی که پوست چربی دارید برای پوشیدن لک ها از پنکیک استفاده کنید. جهت تست رنگ و میزان پوشانندگی کرم پودر آن را روی استخوان فک امتحان کنید نه روی دست. زیرا رنگ دست و صورت با یکدیگر متفاوت می باشد.

این مطلب هم عالیه:
آرایش چشم ریز را چگونه انجام دهیم تا چشم ها درشت نشان داده شود؟

باید کرم پودر را با اسفنج یا دست در سراسر پوست پخش کنید و از آن زیاد به صورت نزنید که روی هم انباشته شود.

اگر روی لک ها کرم اضافه بزنید با عث برحته نشان داده شدن آن قسمت می شود. برای از بین بردن مرز بین رنگ کرم و پوست باید کرم را در اطراف صورت بصورت کم کم محو کنید.

کانسیلر و کرم پودر را همرنگ پوست صورت انتخاب کنید. برای پوشیدن سیاهی زیر چشم، کانسیلر را یک درجه روشن تر بخرید. برای درخشان شدن چشم، با یک براش یا انگشت زیر چشم را با لایه ای سبک کانسیلر بپوشانید.

درصورتی که میخواهید آرایش ساده باشد از کانسیلر استفاده نکنید ولی می توانید برای پوشاندن لک های پوست کمی کانسیلر همرنگ پوست استفاده کنید.

همانطور که گقته شد اگر پوست چرب دارید از پنکیک استفاده کنید. برای اینکه آرایش طبیعی جلوه کند و ماندگاری داشته باشد .

باید با استفاده از یک برس بزرگ و پف به شکل دایره وار پنکیک را بطور مساوی روی صورت پخش کنید. همچنین در صورت داشتن زمان کافی با هایلایتر و برنزر صورت را کانتورینگ کنید.

مرحله بعد آرایش زدن رژگونه است؛ استفاده از رژگونه سرخ مایل به صورتی باعث طبیعی شدن گونه می شود. رژگونه را بصورت دایره وار به گونه بزنید.

آرایش ساده

آرایش چشم و لب

سایه چشم باید متناسب رنگ چشم باشد همچنین رنگ های خنثی مانند قهوه ای و طلایی و خاکستری و آبی برای آرایش ساده مناسب می باشد. برای آرایش ساده و روز مره از رنگ های براق و اکلیلی استفاده نکنید.

این مطلب هم عالیه:
برای مهمانی های دورهمی چگونه سایه چشم سفید و مشکی بزنیم که جذاب باشیم؟

برای زدن سایه طبیعی ابتدا از یک رنگ بیس و همرنگ پوست استفاده کنید. با انگشت یا براش سایه را روی پلک بزنید و تا زیر خط ابرو بکشید. قسمت پشت مژه ها را سایه ای تیره تر از سایه روی پلک بزنید سپس رنگ ها را باهم ترکیب کنید.

اگر میخواهید آرایش ساده داشته باشید از کشیدن خط چشم روی پلک پایین خود داری کنید؛ همچنین با گوش پاکن می توان خط چشم خراب شده را محو کنید. خط چشم مشکی برای آریش ساده روز مناسب نیست و بهتر است از خط چشم رنگ خاکستری یا قهوه ای در آرایش استفاده کرد.

می توان از مداد یا خط چشم مایع برای کشیدن خط چشم استفاده کرد، برای اینکه مرز سایه و خط چشم لطیف به نظر برسد؛ با یک براش خط چشم را با سایه ترکیب کنید.

نحوه ریمل زدن برای آرایش

برای ریمل زدن ابتدا برس را روی ریشه بگذارید و به سمت بالا بکشید. یک بار ریمل را روی مژه های بالا و بار دیگر روی مژه های پایین بکشید. برای آرایش ساده ریمل مشکی و قهوه ای مناسب اند. فرمژه جایگزین مناسبی جهت حالت دادن به مژه ها بجای ریمل می باشد.

رژلب رنگ روشن مانند رنگ صورتی ملایم یا برق لب برای آرایش ساده مناسب تر از رنگ های براق و برجسته است.  رژلب را ابتدا روی لب پایین زده و سپس لب ها را بهم بزنید و برق لب را روی آن بزنید. برای جذب رژ لب یا برق لب یک دستمال روی لبها قرار دهید.

جشن پلاس شما را به بازدید از بخش های متنوع سایت جهت مطالعه مقالات جذاب با موضوعات کاربردی .دعوت می کند.

برچسب ها

2 نظرات

  • […] آموزش آرایش ساده صورت برای داشتن ظاهری زیبا در مهمانی […]
  • […] آموزش آرایش ساده صورت برای داشتن ظاهری زیبا در مهمانی […]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن