آرایش و زیبایی

آرایش چشم ریز را چگونه انجام دهیم تا چشم ها درشت نشان داده شود؟

آرایش چشم ریز کار سختی نیست و می توان با‍ پیاده سازی ترفندهایی که جشن پلاس در این مقاله برای شما دوستان جشن پلاسی معرفی می کندُ چشمهایتان را که بطور طبیعی کوچک هستند آرایش کرده و درشت و درخشان جلوه دهید. برای این کار ابتدا به سراغ برداشتن ابروها و آماده کرددن پلک ها بروید و سپس با استفاده از روش های مختلف خط چشم و ریمل و سایه چشم بزنید.

زیر سازی برای آرایش چشم ریز

چون ابروها چارچوب صورت و حالت چشم را شکل می دهند ابتدا آنها را اصلاح و مرتب کرده و در صورت تمایل کمی به آنها قوس بدهید. برداشتن زیر ابرو باعث می شود قسمت اطراف چشم بازتر شده و چشم ها درشت تر به نظر آیند.

قبل شروع کردن به آرایش چشم ریز، باید پف آن را از بین برد. پف چشم باعث ریزبه نظر رسیدن چشم می شود؛ و علت آن می تواند آلرژی، بدخوابی یا بی خوابی باشد. زدن آب سرد به چشم پف کرده تا حد زیادی پف آن را از بین می برد؛ همچنین کمپرس آن سرد به مدت 10تا 15 دقیقه موثر می باشد.آرایش چشم ریز

پرایمرسبب چسبیدن مواد آرایشی شده و ماندگاری آن را روی صورت افزایش میدهد. در صورتی که .بنابراین برای زیر سازی می خواهید آرایش چشم اسموکی داشته و سایه زیر چشم بزنید بایستی پرایمر را زیر چشم هم بزنید. در غیر این صورت مقداری پرایمر روی سطح پلک زده و آن را در جهت ابروها پخش کنید. می توان بجای پرایمر از مقداری کانسیلر و سپس از تثبیت کننده استفاده کنید.

علاوه بر پف چشم، تیره گی زیر چشم نیز آن را کوچک و ریز نشان می دهد. برای رفع سیاهی زیر چشم بایستی کانسیلر انتخابی شما به اندازه یک یا دو درجه از رنگ پوست روشن تر باشد. ابتدا کانسیلر را به شکل مثلثی برعکس زیر چشم بزنید و بعد با اسفنج یا انگشت آن را روی پوست بمالید تا آن ناحیه را پوشش دهد.

این مطلب هم عالیه:
انتخاب مناسب رنگ لباس با رنگ موی بلوند برای جذاب تر شدن در مهمانی ها

استفاده از سایه چشم

استفاده از سایه چشم براق روشن در گوشه چشم سبب جذب نور در این قسمت شده و چشم بیشتر نمایان می شود. برای این کار مقداری سایه از رنگ های سفید یا نقره ای و سایه رنگ پوست را با کمک براش مخصوص به گوشه های داخلی چشم بزنید.آرایش چشم ریز

همچنین برای آرایش چشم ریز از سایه براق هم می توان در گوشه خارجی پلک و زیرابرو(ناحیه ای از پلک که کاملا زیر ابرو قرار دارد) استفاه کرد تا چشم بزرگتر نشان داده شود.

استفاده از رنگهای روشن برای آرایش چشم ریز سبب بازتر نشان دادن چشم می شود. بنابراین مقداری سایه بژ براق یا سایه رنگ پوست را روی پلک ها بزنید یا اینکه از رنگی که برای گوشه داخلی یا بیرونی چشم زده اید روی پلک بزنید؛ خواهید دید که چشمها درشت تر جلوه می کنند.

استفاده از خط چشم در آرایش چشم ریز

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد استفاده از رنگ های تیره در آرایش باعث کوچک و ریزتر نشان دادن آن ناحیه یا عضو از صورت می شود. در صورت استفاده از خط چشم رنگ تیره، آن را تنها به یک سوم قسمت خارجی چشم بزنید. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با رنگ چشم ها تناسب داشته باشد. مثلا خط چشم آبی برای چشم قهوه ای، خط چشم قهوه ای روشن برای چشم آبی، خط چشم بنفش یا صورتی برای چشم میشی و خط چشم بنفش روشن برای چشم سبز مناسب می باشد.

در صورتی که تمام پلک را خط بکشید کمکی به بزرگتر نشان دادن چشم نکرده بلکه آن را کوچک تر جلوه می دهید. کشیدن خط روی یک سوم پلک و محو کردن آن چشم را بازتر می کند. چون فرم چشم افراد متفاوت است می توانید از هر جایی کشیدن خط را شروع کنید ولی معمولا نقطه آغاز بالای مردمک می باشد.از نقطه مورد نظر خطی به قسمت خارج چشم بکشید و انتهای آن را مقداری در جهت بالا قرار دهید.آرایش چشم ریز

این مطلب هم عالیه:
آرایش چشم و مژه‌ها با یک ترفند ویژه

استفاده از رنگ های مکمل در آرایش چشم ریز سبب بُعد دادن به آن شده و بازتر و درشت تر به نظر می آید. سایه رنگ روشن روی پلک و کشیدن خط چشم آبی تیره سبب ایجاد عمق و بُعد در چشم می شود.

استفاده از مداد چشم همرنگ پوست یا کمرنگ بجای مداد چشم تیره برای کشیدن خط اشک پلک پایین چشم را بازتر نشان میدهد. از گوشه چشم شروع به کشیدن کرده و تا انتهای چشم بکشید. برای زیباتر شدن و نمایان شدن بیشتر خط اشک، با انگشت پلک بالا را کشیده و با مداد مشکی دو سوم قسمت خارجی خط اشک را رنگ کنید. اگر مقداری از خط چشم را زیر خط اشک بکشید و محو کنید نتیجه بهتر می شود.

استفاده از ریمل در آرایش چشم ریز

بهتر است قبل از ریمل زدن چشم ها مژه ها را به مدت 10 ثانیه با فرمژه حالت دهید؛ در این صورت مژه ها سربالا و واضح می شود و چشم ها درشت و بزرگ نشان داده می شوند.

به مژه های بالا دو لایه ریمل بزنید، ابتدا از انتهای مژه شروع کرده و به سمت بالا و در مژه حرکت کنید. برای اینکه مژه ها به هم نچسبند بعد از خشک شدن لایه اول، لایه دوم ریمل را بزنید.آرایش چشم ریز

سعی کنید برای ریمل زدن مژه های پایین مقداری کمی از آن بردارید. ریمل را در جهت عمود حرکت داده و روی مژه پایین بکشید. برای کاهش احتمال چسبیدن مژه ها از زدن دو لایه ریمل در این قسمت خودداری کنید.

استفاده از مژه مصنوعی برای بزرگ نشان دادن چشم ریز بسیار موثر است. دقت کنید که مژه ای مناسب چشم تان بخرید و اگر در استفاده آن دقت کنید چون ممکن است به چسب آن حساسیت داشته باشید..

امیدواریم با روش هایی که در اینجا گفته شد چنانچه چشمانی ریز دارید بتوانید آنها را بخوبی انجام داده و چشم هایی زیبا و درشت داشته باشید.

برچسب ها

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن