عروسلباس عروس

۷ لباس عروس معروف در طول تاریخ

جشن پلاس: آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که چرا لباس عروسی را سفیدرنگ انتخاب می‌کنند؟ آیا دلیل این انتخاب، ریشه تاریخی دارد؟ یا رنگ سفید از گذشته نماد خاصی بوده است؟

 

ملکه ویکتوریا

مورخان معتقدند ملکه ویکتوریا که در سال ۱۸۴۰ ازدواج کرد، لباس سفیدی را انتخاب کرد که در آن زمان بسیار غیرمعمول بود. چرا که در آن زمان مرسوم نبود، افراد سلطنتی لباس سفید برتن کنند.

 

کریستن دانست

درسال ۱۷۷۰ ماری آنتوانت در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرد درحالی که نامزد او تنها ۱۵ سال داشت. پس‌از قرن‌ها کشمکش و مجادله، این نخستین بار بود که دیپلمات‌هایی از دو کشور تصمیم به ازدواج فرزندان‌شان می‌گرفتند. تصاویر واقعی از ازدواج این دو موجود نیست، اما براساس کتاب‌های تاریخی، لباس عروس سفیدرنگ انتخاب و با الماس و مروارید آراسته بود. آنچه که واضح و مشخص است، لباس عروس نماد لباس‌های آن دوره نیز بوده است. بعدها در فیلمی که با این موضوع ساخته شد نیز درآن کریستن دانست نقش عروس را برعهده داشت.

سوسیالیست

در سال ۱۹۳۷ والیس سیمپسون، سوسیالیست آمریکایی به عقد ادوارد هشتم درآمد و به دوشیزه ویندزور ملقب شد. او پیش‌از این ۲ بار نیز ازدواج کرده بود( که درمیان خاندان سلطنتی اصلا مرسوم نبود) به‌همین‌دلیل، ادوارد به تاج وتخت پشت کرد و ازدواج با والیس را برگزید. آنها تا مرگ والیس در سن ۳۵ سالگی در کنار هم بودند. لباس عروسی والیس، یکی‌از مدل‌هایی بود که بارها کپی شد و درآن زمان لباسی بود که بیشترین تعداد عکس از آن گرفته شده بود.

 

ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دوم پس‌از اتمام جنگ جهانی دوم و درسال ۱۹۴۷ مراسم ازدواج برگزار کرد. لباس عروس او یکی‌از گران‌ترین لباس‌ها در آن زمان بود که از پارچه بسیار اعلایی تهیه شده‌بود.

این مطلب هم عالیه:
هرآنچه که همه عروس ها باید بدانند

 

پرنسس دیانا

پرنسس دیانا، عروس خاندان سلطنتی که درسال ۱۹۸۱ با شاهزاده ازدواج کرد، یکی‌از تاریخی‌ترین و مشهورترین لباس‌های عروس تاریخ را برتن کرد.

 

کیت میدلتون

کیت میدلتون که درسال ۲۰۱۱  ازدواج کرد، لباس عروس متفاوت و مدرنی برتن داشت. این لباس عروس نیز آستین‌های بلند داشت و بسیار شهرت یافت. قیمت این لباس را چیزی درحدود ۴۰۰ هزار دلار تخمین برآورد کردند.

 

مارلین مونرو

شاید در ابتدا این عروس زیبا و شیک‌پوش را نشناسید. مارلین مونرو بازیگر مشهور و محبوب تاریخ سینما نخستین ازدواج خود را در سال ۱۹۴۲ تجربه کرد. لباس عروسی او یکی‌از برترین مدل‌های لباس عروسی در آن زمان و سال‌های بعد شد.

 

الیزابت تیلور

یکی‌دیگر از عروس‌های مشهور تاریخ، الیزابت تیلور بود. او که نخستین بار در سال ۱۹۵۰ و درسن ۱۸ سالگی ازدواج کرد، لباس عروسی برتن کرد که یکی‌از زیباترین و کلاسیک‌ترین لباس‌های عروسی کل تاریخ بود.

 

برای مشاهده سایر مطالب جذاب درخصوص عروسی افرادمشهور، کانال تلگرام روسیلی را دنبال کنید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا