ایده های جشن عروسی

۱۲ گام برای انتخاب لباس عروس رویایی تان

رنج قیمت مختلف برای لباس‌های عروس و مشغله بسیار زیاد زوج‌ها نیز از جمله عواملی است که انتخاب لباس عروس را مشکل‌تر می‌کند. در این بخش مطالبی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از این توصیه‌ها در انتخاب لباس عروس برای روز عروسی‌تان دچار استرس و نگرانی کمتری شوید.

۱) اگر امکانش را دارید جستجوی لباس عروس را ۹ ماه یا یک سال قبل از تاریخ عروسی شروع کنید.

یکی از معروفترین طراحان مد بر این باور است: لباس‌هایی که قرار است طراحی و دوخته شود باید ۶ الی ۹ ماه قبل از عروسی سفارش داده شود. تا این اطمینان به وجود آید که برای تحویل و ایجاد تغییرات بر روی آن زمان کافی وجود خواهد داشت. اگر می‌خواهید لباس‌هایتان را با منجوق های زیبا بیارایید و یا تغییراتی بر روی یقه یا دنباله ی آن اعمال کنید زمان زیادی نخواهید داشت.

۲) با یک بودجه ی واقعی شروع به کار کنید.

Countney Lutkus یکی از مطرح‌ترین طراحان می‌گوید : اگر ۳۰میلیون تومان برای عروسی کنار گذاشته اید بدین معنی نیست که لزوماً لباس عروس ۵ میلیون تومانی باید خریداری کنید.بعضی از مغازه ها ۵۰ درصد از پول لباس عروس را با پرداخت با چک و یا به صورت چند فقره قسط به فروش می‌رسانند. بنابراین شما لیست قیمت خریدهایی را که کرده اید را تهیه کنید. بسیاری از عروس‌ها زمانی که لباس مورد علاقه اش را می‌یابند اما بودجه کافی برای تهیه آن را ندارند بسیار ناراحت می‌شوند. با برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن بودجه‌تان می‌توانید با انتخاب لباس عروس مورد علاقه‌تان، از عروسی‌ خود نهایت لذت را ببرید.

۳) قبل از آنکه به خرید لباس‌تان بروید با انواع آن آشنا شوید.

قبل از اینکه در میان لغات مربوط به لباس عروسی گم شوید مطالب عمومی‌‌در مورد لباس را در نظر بگیرید. به طور کلی انواع لباس عروس به ۶ دسته تقسیم می‌شود.

  • لباس عروس پف دار
  • لباس عروس ساده بلند
  • لباس عروسی که به شکل A می‌باشند
  • لباس عروس آستین دار
  • لباس عروس ساده تک رنگ
  • لباس عروسی به شکل پری دریایی

قبل از اینکه لباس عروسی را خریداری کنید از هرکدام از مدل هایی که در بالا ذکر شده را امتحان کنید بدین روش شما می‌فهمید که کدام مدل لباس عروس برای اندام‌تان مناسب است. انتخاب یک مدل از شش گزینه بالا به شما کمک می‌کند طیف گسترده ای از لباس ها که پیش روی‌تان قرار گرفته است محدود شود از این قسمت شما می‌توانید در مورد معیارهای ثانویه مانند یقه،آستین و تزیینات لباس تصمیم بگیرید.

این مطلب هم عالیه:
کارهای که عروس میتونه مدیریت کنه

۴) لباس های عروسی مورد علاقه تان را محدود تر کنید.

با مراجعه به مراکز بورس لباس عروس و صفحات اینترنت و حتی اینستاگرام می‌توانید لباس مورد علاقه تان را انتخاب کنید.سپس یک مرحله به عقب برگردید و به دنبال نکات مشابه بین لباس‌ها بگردید بدین ترتیب به تشابه مدل‌هایی که نظرتان را جلب کرده از نظر طراح،مدل و یا پارچه پی می‌برید.

۵) به برنامه ریزی جهت وقت ملاقات تان در روزهای هفته توجه کنید.

زمانی که ازدحام کمی‌در محل خود وجود داشته باشد،زمان مناسبی است که می‌توانید زمان بیشتری برای خرید پیدا می‌کنید. اگر مرخصی گرفته اید و یا نصف روز وقت دارید بهتر است ساعت ۱ بعدازظهر و یا زمانی که رفت و آمد کم است به کارهایتان رسیدگی کنید.

۶) تعداد همراهانی که برای خرید لباس می‌برید را محدود کنید.

اگرچه نظر سنجی از همه در مورد انتخاب لباس عروس که یکی از مهمترین خریدهای زندگی‌تان است وسوسه انگیز باشد ولی اگر افراد زیادی را برای خرید با خود ببرید این احتمال وجود دارد که بیشتر گیج و سر در گم شوید. مشاوران عروسی توصیه می‌کنند که ۲ تا ۳ نفر از افرادی دوست‌شان دارید (حداکثر ۵ نفر) را انتخاب کنید تا با شما به خرید لباس بیایند به جای آن افراد بیشتری را برای روز پرو با خود ببرید.

لباس عروس

۷) حسی را که دوست دارید لباس عروسی‌تان به شما بدهد را تجسم کنید.

آیا دوست دارید جذاب ، ساده و شیک ، مدرن ، خوش ظاهر و یا سنتی به نظر بیاید؟ و یا شاید دوست دارید که لباس‌هایی که طرح های قدیمی‌دارند را بپوشید؟

اگر بدانید که چه نوع لباسی را می‌خواهید لباس مورد علاقه تان را پیدا خواهید کرد تصور خود را از لباس عروسی تان را با دوستان و نزدیکان خود در میان بگذارید تا به شما کمک کنند که لباس مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

۸) زمانی که لباس را پرو می‌کنید تیز بین باشید.

لباسی که روی چوب رختی یک لباس معمولی به نظر بیاید بعد از اینکه آن را بپوشید شاید واقعاً زیبا و تماشایی باشد. از طرف دیگری لباسی را که به صورت آنلاین انتخاب کرده اید و زیبا به نظر می‌رسید ممکن است بعد از پوشیدن زیبا و مناسب نباشد.

یکی از معرفترین طراحان لباس عروسی می‌گوید: نمی‌توانم تعداد عروس هایی که برای پوشیدن لباس پف دار قسم می‌خورد را بگویم ولی در نهایت عاشق لباس های ساده شده اند و بر عکس و عروس هایی که هیچ علاقه ای به منجوق ها و تزینات لباس عروس نداشته اند عاشق لباس های سنگ دوزی شده از بالا به پایین شده اند.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس نامزدی آستین بلند چه ویژگی هایی داره؟

نمی‌توانم تعداد عروس‌هایی که عاشق لباس عروس‌های پف دار بودند را بیان کنم ولی در نهایت عاشق لباس‌های ساده شده اند و بر عکس عروس‌هایی که هیچ علاقه‌ای به منجوق‌ها و تزئینات لباس عروس نداشته اند و در نهایت عاشق لباس‌های سنگ دوزی شده اند.

۹) پیشنهاد های سودمند به مشاور لباس عروسی بدهید.

تجربه ی خرید لباس عروس بعد از اینکه پنج یا شش لباس را امتحان کرده اید، هیجان انگیز تر از قبل می‌شود و خسته کننده و یا پر استرس نخواهد شد، ایده‌ها و علایق خود را با متخصصان مد در میان بگذارید و اجازه بدهید تا آن‌ها بدانند که شما از لباس های پف دار بدتان می‌آید و یا از قسمت دامنی لباس خوشتان می‌آید بنابراین آنها می‌توانند گزینه های را انتخاب کنند که بیشتر مد نظر شما است.

لباس عروس

۱۰) لباس عروس راحتی را انتخاب کنید.

بعد از اینکه لباس را پوشیدید بنشینید،برقصید، بالا و پایین بروید. احساس‌تان را دنبال کنید لباسی را انتخاب کنید که مناسب بدن‌تان باشد و شما را جذاب نشان دهد و زیاد مد را دنبال نکنید اگر احتمال می‌دهید که در روز عروسی قسمت فوقانی لباس را مکرر بالا خواهید کشید یک لطفی در حق خودتان بکنید از آن مدل صرف نظر کنید و یا لباسی که بسیار تنگ است و نفس کشیدن آن دشوار است را انتخاب نکنید.

۱۱) در انتخاب لباس عروس نگران سایز آن نباشید.

در مورد لباسی که ۲ سایز از سایز واقعی شما بزرگتر است نگران نباشید. لباس‌های عروسی را می‌توان کوچک کرد.وقتی زمان آن رسیده که لباس را بخرید لباسی را سفارش خواهید داد که مناسب با سایز شما است و یا برای سایز شما تغییر داده شده است.بهتر است لباس را براساس اندازه ی کنونی،سینه، دورکمر و ران خود سفارش دهید لباس نباید براساس اندازه ای که قرار است تا روز عروسی لاغر شوید باشد.

۱۲) درنهایت لباسی را انتخاب کنید که خودتان می‌خواهید نه افراد دیگر.

بسیار اتفاق افتاده است که عروس‌ها لباس هایی که دیگران ترجیح می‌دهند را می‌پوشند آن مساله واقعاً تلخ است. این روز عروسی شما است و لباس مال شما است شما باید در لباس عروسی‌تان احساس زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشید و فقط شما می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید و ساقدوشان‌تان یا مادرتان نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر در مورد اینکه آیا لباسی که انتخاب کرده اید مناسب است مطمئن نیستید؟ در این صورت خودتان را در روز عروسی تجسم کنید آیا می‌توانید به راحتی در طول مسیر تالار راه بروید؟ اگر جوابتان بلی است و شما دوست نخواهید که آن لباس را از تن‌تان در بیاورد و این علامتی است که شما به پایان جستجوهایتان رسیده اید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا