تشریفات عروسیگیفت عروسی

گیفت عروسی یه هدیه به یادماندنی از عروس و داماد

موضوع مقاله در مورد گیفت عروسیه که در حال حاضر طرفدارای زیادی پیدا کرده و همه ی عروس و داماد ها به دنبال یه گیفت منحصر به فردن تا اونو به عنوان کادو به مهمونای جشن عروسی خودشون بدن.

جشن های زیادی در زندگی انسان وجود داره که برای انسان، اهمیت های زیادی دارن این جشن ها. مثل جشن تولد، جشن فارق التحصیلی و از همه مهم تر جشن عروسی هستش، که این جشن جایگاه خاصی توی زندگی ما داره چون دو نفر با عشق و محبت می خوان در کنار هم بودن رو تجربه کنن و زندگی فردی خودشون رو با این جشن با یک نفر دیگه شریک بشن و میشه گفت بهترین اتفاق زندگی برای هر کسی هستش.

گیفت عروسی هدیه عروس

برای این جشن هر کسی دوست داره سنگ تموم بزاره و این جشن به صورت کامل و لذت بخش انجام بگیره و همه از جمله خودش از این جشن لذت ببره. با این حال این جشن با تمام مشکلات و سختی هایی که به همراه داره، می تونه بسیار شیرین و خاطره انگیز باشه و این مشکلات کوچک و بزرگ راه حل هایی هم داره که به بعضی از اونها اشاره می کنیم.

هدیه عروس و داماد به مهمانان

در کشور های بزرگ اروپا رسمی وجود داره که عروس خانم و داماد برای اینکه به مهمان های خود میزان احترام و قدردانی خودشون رو نشون بدن. از کادو هایی استفاده می کنن که به وسیله اون، از مهمان هاشون برای شرکت توی جشن عروسی تشکر کنن و از اونا قدردانی کنن. این کادو یا هدیه ها که گیفت عروسی یا همان یادبود عروسی نیز به اونا می گن، در مراسم عقد و عروسی به مهمان های جشن داده میشه که نشونه اندازه شادی عروس و دوماد تو اون روز فوق العاده هستش.

گیفت عروسی هدیه عروس

گیفت عروسی

این دادن گیفت به مهمان ها در عروسی ها دارای پیشینه بسیار دور در اروپا هستش و به عنوان یک رسم قدیمی شناخته شده. در اوایل این رسم در مردم پولدار و اشراف زاده باب بوده و اونا بخاطر ثروتی که داشتن هدایای قیمتی و گران به مهمان های خود می دادن که می توان اینکارو یک نوع خودنمایی نیز دونست و یه جورایی فخر فروشی.

گیفت ها را برای تزئین در داخل جعبه های کوچک و شکیلی با جنس کریستال، طلا و یا چینی می گذارند و روی اون رو با سنگ های قیمتی و زیبا تزئین می کنن.

داخل این جعبه های زیبا شیرینی های مخصوص برای مهمان ها میزارند. در اروپا آن زمان چون شکر یک کالای لوکس بحساب میومد و مردم شکر رو یک درمان کننده می دونستن و اونو به عنوان سمبلی از موهبت می دونستن با هدیه دادن اون به مهمونا، به اونا سلامتی و نعمت هدیه می دادنن.
این ماجرا با اضافه شدن مغز بادام ادامه داشت، با اضافه شدن مغز بادام به قند، تلخی و شیرینی در کنار هم زیبایی دو چندانی به این هدیه زیبا داد.

این مطلب هم عالیه:
جدیدترین مدل‌های جاشمعی عروسی برای تزیین سفره عقد

گیفت عروسی هدیه عروس

این گیفت دادن کم کم در مردم متوسط جامعه هم رواج پیدا کرد. ولی نه با قیمت گران بلکه بسیار ارزان و به عنوان یک سمبل کوچک و خوب برای یادآوری یک روز زیبا برای مهمان ها بود.

رسم گیفت عروسی در ایران

حالا بعد از مدتها این رسم جالب دادن گیفت عروسی به مهمان ها در ایران نیز جلوه گر شده و در بسیاری از عروسی ها دیده می شود. هدیه ای کوچک و شکیل که از طرف عروس و داماد به مهمان ها داده می شود.

گیفت عروسی یکی از ایده های خوب و موثر برای خاطره سازی جشن عروسی شما برای مهمانانتان نیز هستش و یک یادگار خوب از عروسیتون برای اونها حساب میاد و این هدیه کوچک تا مدتها خاطره عروسیتون رو زنده می کنه.چ

گیفت عروسی هدیه عروس

الان در بازار طرح های متنوع و زیبایی از گیفت عروسی وجود داره ولی بیشتر عروس و دامادها می خوان که یک گیفت فوق العاده و جالب که فقط برای عروسی خودشون باشه رو استفاده کنند و با تمام سادگی، شیکی و جذابیت هزینه زیادی نداشته باشه.

اگه تا روز عروسیتون زمان زیادی ندارید و کارهای هنری هم بلدید بهتره گیفت های عروسیتون رو خودتون درست کنید. برای اینکار لازم نیست هزینه زیادی رو خرج کنید. کمی خلاقیت به شما کمک می کنه تا بتونید یک جشن بیادماندنی و خوب برای خودتون و مهماناتون درست کنید و با دادن گیفت هایی که با سلیقه خودتون درست می کنید همیشه در خاطر مهمانانتون بدرخشید.

گیفت عروس

مدل های مختلف و متنوعی از گیفت عروس وجود داره که استفاده اون به مقدار بودجه که شما میخواید براش خرج کنید بستگی داره.

گیفت

توجه داشته باشید اگه مهمونای شما زیادن پس شما نمی تونید برای همه از گیفت های دست ساز استفاده کنید. پس به تعداد مهمونهایی که نزدیکند و از دوستان و آشنایان نزدیک هستند، از گیفت های دست ساز استفاده کنید و برای مهمانهای دورتر از گیفت های بازاری بهره بگیرید.

باید توجه داشته باشید که این گیفت ها باید ماندگاری هم داشته باشد. استفاده از گل طبیعی بسیار زیبا است. ولی ماندگاری کمی دارد. پس به ماندگار بود هدیه توجه داشته باشید.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پوشیده انتخابی خاص برای عروس خانم ها

همچنین به طور سنتی از نقل و نبات و قند در جعبه گیفت عروسی استفاده کنید. در فصل های مختلف سال با توجه به فصل هدیه متناسب با اون فصل رو تهیه کنید یا میتونید از اسم عروس و دوماد و حتی تاریخ عروسی هم تو گیفت عروسی استفاده کنید.

گیفت های عروسی عنوان مختلف دارند که ما به چند تا از اونا اشاره می کنیم.

کادو

جعبه های کاغذی

یکی از گیفت هایی که سریع و راحت درست میشن و مقرون به صرفه هم هستن، جبعه های کاغذی اند. این نوع از گیفت عروسی به خاطر رنگ های متنوع و خلاقانه باعث خوشحالی مهمونا می شه.

گل های خشک

داخل جعبه میتونید ‌یه هدیه کوچیک بذارید و به عنوان یادبود به مهمونا بدید.

اگر از گل های خشک خوشتون میاد، پیشنهاد می کنم تعدادی گل رز خشک کنید و در داخل این جعبه های کاغذی قرار بدید و به مهموناتون هدیه بدید.

کادو

تم عروسی برای استفاده در گیفت عروسی

در داخل جعبه می توانید از تم های عروسی خودتون استفاده کنید. برای مثال، اگر عروسی در زمستانه میتونید از تمهایی مثل درختچه های کوچیک سرو در جعبه استفاده کنید و اگر عروسی در کنار دریاست از قایق های کوچیک می تونید در داخل اون استفاده کنید.

استفاده از بوته های کوچیک هم می تونه مفید باشه، به طور مثال استفاده از کاکتوس بسیار مفید هستش.
چسباندن اسم عروس و داماد روی گیفت رو فراموش نکنید.

گیفت عروسی کوچیک

در بازار گیفت های زیبا و کوچیکی دیده می شود و با در کنار هم گذاشتن اونها یک کیک زیبا به وجود میاد که به اونا گیفت های تکه کیک هم میگن و می تونید یه هدیه کوچیک توش بزارید و مهمانتون رو خوشحال کنید.

هدیه هایی که می تونید برای گیفت استفاده کنید، عروسک های عروس و دوماد، دسته گلهای کوچیک، کله قند فانتزی کوچیک و پرنده های مصنوعی.

کادو

همچنین شما میتونید از وسایل های سنتی و حتی سوغاتی و هر چیزی که نشونی از فرهنگ یه جا باشه هم استفاده کنید.

جعبه هدیه عروس و داماد

می تونید جعبه های درست کنید و توش یک جمله عاشقانه بزارید و اونا رو با روبان ببندید. شیشه هایی پیدا کنید و اونارو با عسل یا مربا پر کنید و اونو با یه چیز تزئینی بپوشونید.

میتونید کاغذهای را به صورت قوطی کبریت درست کنید و هر طرف اونا با اسم عروس و دوماد تزئین کنید. این مدل گیفت عروسی کم خرج ترین مدل گیفت است.

گیفت عروسی

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا