جذاب و خواندنیعروس

کارهای قبل عقد برای ثبت ازدواج

کارهایی که لازم قبل عقد انها رو انجام داد

خیلی ها از دختر و پسرها نمی دونن که ازدواج کردن چه مراحلی د‌اره و فقط در حد خواستگاری کردن آشنایی دارن. ما بهتون کمک میکنیم تا بتونید به راحتی مراحل رو بشناسید و بتونید انجامش بدین.کارهای قبل عقد رو براتون میگیم از قبیل مراسم خواستگاری و آزمایش. و مدارک لازم برای ثبت ازدواج و هزینه های محضر رو براتون میگیم.

ثبت ازدواج و مهریه

کارهای قبل عقد

عقد

یکی از کارهای قبل عقد تعیین مهریه هستش. تعیین مهریه بعد از این که خواستگاری انجام شد و عروس خانم بله رو گفت انجام میشه و توی مراسم بله برون بزرگترها دور هم می شیند و مشخص کنند که چقدر برای دختر مهر تعیین بشه. قبل ثبت ازدواج حتما باید مهریه تعیین شه.

اگه عروس و داماد از قبل با هم صحبت کرده باشن که مهریه چقد باشه و خانواده هاشون هم در حریان این مورد باشن کمی از کارهاشون بابت تعیین مهریه جلو می افته. و مهم اینه که عروس و داماد با احترام به خانوادشون اون کاری که میخوان و دوست دارن رو انجام بدن. فقط قبلش حتما با خانواده مشورت کنید.

اولین قدم برای رسیدن به ازدواج تعیین مهریه هست. که جزو کارهای قبل عقد به حشاب میاد. بهتره داماد ها هم بدونن که مهریه هدیه ایی هست که از طرف خودشون برای عروس تعیین میکنن و باید بهشون در همون لحظه و یا آینده بدن. پس بهتره مهر رو از روی جوگیری انتخاب نکنید که بعدها نتونید انجامش بدین. و اینکه کی مهریه داده و کی گرفته رو هم بندازین دور.

این مطلب هم عالیه:
خواهر عروس!!!
آزمایش

مهریه

بعد از اینکه بله برون انجام شد و مهریه هم تعیین کردین. یکی دیگه از کارهای قبل عقد خوندن یه صیغه محرمیت بینتون هستش. تا راحت تر دنبال کارهای ازدواجتون برین.

در ادامه کارهای قبل عقد شما باید اول به محضر خونه میرین و معرفی نامه عکس دار از اونجا میگیرین تا بتونید آزمایش های مربوط به ازدواج رو انجام بدین. بعد اینکه نامه رو گرفتین، به آزمایشگاه میرین و آزمایش هایی از بابت صحت و سلامتی خودتون میگیرین. چون با این آزمایش از نسل آیندتون محافظت کردین تا مشکلی براشون پیش نیاد. مثلا اگه خونتون مشکل داشته باشه برای بچه دار شدن به مشکل بر می خورین و ممکنه بچه مشکل داشته باشه. اگه این آزمایش رو انجام ندید ثبت ازدواج برای شما انجام نمیشه.

این آزمایش ها کلا به پنج قسمت تقسیم میشن. قسمت اول آزمایش عدم اعتیاد،

دوم_ بررسی بیماری سفلیس

سوم، بررسی بیماری تالاسمی که فقط از آقایون گرفته میشه و اگه مشکلی پیدا شد از خانم ها هم گرفته میشه

چهارم_ واکسن کزاز برای خانم ها

پنجم_ گذراندن کلاس مشاوره و تنظیم خانواده

بهتره اینم بدونید که بعد از گرفتن آزمایش فقط یک ماه مهلت برای رفتن به عقد و ازدواج دارین . اگه نرید بعد یک ماه باطل میشه و باید به آزمایشگاه برین و مراحل رو دوباره طی کنید.

سند ازدواج

مدارک لازم برای ثبت ازدواج

بعد از انجام کارهای قبل عقد باید برید دنبال کارهای محضر و ثبت ازدواج ، مدارکی که برای این کار لازمه به صورت زیره؛

۱_ اصل شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد

این مطلب هم عالیه:
گوشواره طلا یک گوشواره مناسب برای انتخاب گوشواره عروس

۲_ فتوکپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد

۳_ دو قطعه عکس از عروس و داماد

۴_ برگه جواب آزمایش های انجام شده قبل

۵_ در صورت دوشیزه بودن عروس خانم، شناسنامه پدر عروس به همراه حضور پدر عروس یا ارائه رضایت نامه و یا وکالت نامه رسمی، اگه اینها هم نبود حضور پدر بزرگ عروس

۶_ اگه پسر و دختر به سن قانونی نرسیده باشن باید از دادگاه گواهی رشد بگیرین.

هزینه های محضر برای ثبت ازدواج

ثبت ازدواج

 

محضرها برای اینکه ازدواج رو ثبت کنند مبلغی رو میگیرن، خیلی هاشون هم یه سفره عقد زیبا آماده کردن تا عروس و داماد وقتی خواستن به عقد هم دربیان بالای سفره عقد بشینن و خطبه عقدشون خونده بشه. برای اینکار هم مبلغی رو روی هزینه ثبت ازدواج میارن. هزینه محضر بر عهده داماد هست. و هزینه بعضی از کارها هم بین دو خانواده تقسیم میشه. تا به یه خانواده از بابت هزینه فشار وارد نشه.

با گفتن کارهای قبل عقد و مسائل مربوط به ثبت ازدواج امیدوارم جشن پلاس تونسته باشه به شما در اینباره کمکی کرده باشه.

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا