عروسنامزدی

چگونگی برگزاری مراسم بله‌ برون یا نامزدی

مراسم بله‌برون یا نامزدی مراسمی صمیمی و خودمانی است که اکثرا تمایل به برگزاری آن در منزل دارند و از رفتن به باغ و تالار اجتناب میکنند برای اینکه بتوانید این مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید

فضای مناسب برای برگزاری مراسم بله‌ برون

معمولا در مراسم بله برون فقط فامیل های درجه یک و دوستان صمیمی حضور دارند. پس لزومی ندارد به دنبال مکانی خاص برای برگزاری این مراسم باشید. یک سالن بزرگ که گنجایش تعداد مهمان ها را داشته باشد برای برگزاری این مراسم کافیست.

مراسم بله برون

قسمت بندی فضای بله‌ برون

معمولا در ابتدای مراسم بله برون مردها و زن ها در کنار هم می نشینند و هدیه های خود را به عروس و داماد می دهند. اما باید راهکاری را برای جدا کردن زنان و مردان برای زمان رقص و پایکوبی مراسم در نظر بگیرید. استفاده از چند پاراوان می تواند برای این کار کمک کننده باشد.

چیدمان سالن بله‌ برون

مراسم بله برون را بیشتر افراد به صورت ساده برگزار می کنند و از ریخت و پاش  اضافی پرهیز می کنند.از میزهای کوچکتر و صندلی های راحت استفاده کنید و حتما فضای کافی برای رفت و آمد بین میزها را در نظر بگیرید. اگر تعداد مهمان هایتان بیشتر است می توانید از میزهای گرد کوچک استفاده کنید.

بله برون

تزیین سالن بله‌ برون

تزیین سالن برگزاری مراسم بله برون هم از راهکارهایی هست که به زیبا تر شدن مراسم شما کمک می کند. اگر سالن سرپوشیده را برای برگزاری مراسم عقد در نظر گرفته اید استفاده از شمع می تواند فضای دلنشین تری را برای مراسم شما فراهم کند. شمع ها را در لیوان های کوچک مخصوص قرار دهید. قرار دادن گل روز میزها هم می تواند حس خوبی به مهمان ها بدهد و فضا را برای عکس گرفتن هم مناسب تر کند.

این مطلب هم عالیه:
چگونه از اتفاق‌های غیر منتظره مراسم عروسی جلوگیری کنیم
شام مراسم بله‌ برون

شام مراسم بله برون به دلیل تعداد کم مهمان ها یا از بیرون سفارش داده می شود یا در منزل پخته می شود. فینگرفود ها که این روزها در مهمانی های ایرانی جا باز کرده اند، انتخاب بسیار مناسبی برای شام بله برون هستند. فینگر فودها هم دیزاین وسوسه برانگیزی دارند و هم می توانید آنها را از چند روز قبل آماده کرد و به صورت سروسرویس و سرد ازمهمان ها پذیرایی کنید. با تهیه فینگرفود می توانید روزهای قبل از مراسم به کارهای مهم تری بپردازید و دیگر نگران سرد شدن غذا موقع پذیرایی از مهمان ها نباشید.

بله برون

تهیه جاکفشی برای مراسم

بهتر است هنگام کرایه میز و صندلی جا کفشی هم کرایه کنید تا به کفش  مهمان ها آسیبی نرسد و هم چنین از جمع شدن کفش های زیاد جلوی درب ورودی جلوگیری شود.

تهیه ظروف یکدست برای مراسم بله‌ برون

به دلیل تعداد کم مهمان ها در مراسم بله برون از استفاده از ظروف یکبار مصرف اکیدا خودداری کنید. هم چنین ممکن است شما به تعداد مهمان هایتان ظروف یکدست داشته باشید اما با در نظر گرفتن احتمال شکستن ظروف و ناقص شدن سرویستان، استفاده از ظروف خودتان هم توصیه نمی شود. برای این کار بهتر  است ظروف زیبا و یکدستی را برای پذیرایی از مهمان ها کرایه کنید.

جمع کردن فرش‌های منزل برای مراسم بله‌ برون

کثیف شدن فرش ها هم از مشکلاتی است که ممکن است بعد از هر مراسمی با آن روبه رو شوید. برای جلوگیری از این کار هم به شما توصیه می کنیم که فرش های خودتان را جمع کنید و از بیرون فرش کرایه کنید. اگر سالن شما کفپوش یا سرامیک است هم دیگر نیازی به پهن کردن فرش نیست.

این مطلب هم عالیه:
نکات مهم و اصلی آرایش داماد مخصوص روز عروسی

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

8 نظرات

  • ولی بنظرمن استفاده از فرش خودمان بهتر است   چون اگه بخوای فرش   از بیرون کرایه کنی  کنی امکان داره  فرش بهت بندازن ویا کثیف باشه و.......     
  • //شام مراسم بله برون به دلیل تعداد کم مهمان ها یا از بیرون سفارش داده می شود یا در منزل پخته می شود. فینگرفود ها که این روزها در مهمانی های ایرانی جا باز کرده اند، انتخاب بسیار مناسبی برای شام بله برون هستند. فینگر فودها هم دیزاین وسوسه برانگیزی دارند                                                  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا