ایده های جشن عروسی

چگونه یک مراسم عروسی مجلل اما کم هزینه داشته باشیم

جشن پلاس: مراسم عروسی، جزو آن دسته از مراسم هاست که هر فرد در طول عمر خود، تنها یک بار آن را تجربه می‌کند. بنابراین زوج‌های جوان دوست دارند تا بهترین عروسی ممکن را تجربه کنند. اما برگزاری مراسمی پرزرق و برق برای زوج‌هایی که در آستانه تشکیل زندگی خود قرار دارند، بسیارپرهزینه است.

اما راه‌های بسیار ساده‌ای هستند که می‌توانید یک عروسی مجلل را با کمترین هزینه برگزار کنید. در ادامه تعدادی از این راه‌ها را برایتان آورده‌ایم که امیدواریم شما نیز از آن‌ها استفاده کنید.

کارهایی که باید برای برگزاری یک عروسی مجلل و با هزینه‌ی کم انجام دهیم

یک ویلای کوچک یا خانه باغ اجاره کنید

اگرچه هزینه اجاره‌ی یک هفته‌ای یا چندروزه‌ی ویلا یا باغ ممکن است بالا باشد، اما باز هم از هزینه اجاره تالار و برگزاری مراسم به صورت سنتی کمتر خواهد بود. با اینکار ضمن برگزاری یک عروسی مجلل هزینه‌ی کمتری هم برای اجاره خرج خواهید نمود.

Weddings-Bali-Bermimpi-Villas

برای پذیرایی از مهمان‌ها از سلف سرویس استفاده نکنید

این روزها بسیاری از عروس و دامادها سعی می‌کنند  برای پذیرایی از مهمانان از سلف سرویس استفاده کنند. اما در نظر بگیرید که اگر برای پذیرایی از مهمانان‌تان از یک غذای مناسب با ظاهری زیبا استفاده کنید، به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به سلف سرویس برایتان خواهد داشت. هم‌چنین مقدار غذایی که در پذیرایی سلف سرویس به هدر می‌رود، بسیار بیشتر است.

قبل از برگزاری مراسم، با کادر اجرایی هماهنگ شوید تا به هنگام پذیرایی از دستکش سفید استفاده کنند. خرید این دستکش‌ها هزینه زیادی نخواهد داشت، اما شکل و شمایل مجللی به مراسم شما می‌دهد.

این مطلب هم عالیه:
کادو برای عروس و داماد تازه چی بخریم؟

صندلی عروس و داماد را تزئین کنید

می‌توانید با استفاده از چندشاخه گل و یا گل‌های کاغذی تزئینی صندلی عروس و داماد را متفاوت کنید.

رقص نور داشته باشید

اگر می‌خواهید مراسم عروسی‌تان متفاوت باشد، از رقص نو متفاوت استفاده کنید. اکثر رقص نورهایی که در بازار هستند، حالت تکراری دارند. اما اگر اندکی جستجو کنید، مطمئنا موارد متفاوت و بهتری را خواهید یافت.

luxury-wedding

میز و صندلی سفید بچینید

در بیشتر عروسی های مجللی که برگزار می‌شود، برای میهمانان میز و صندلی سفید در نظر می‌گیرند. اگر سالنی که قرار است مراسمتان در آن برگزار شود، صندلی‌هایی با رنگ‌های مختلف چیده شده‌اند، می‌توانید از روکش‌های سفیدی که در بازار موجود است استفاده نمایید.

درختان فلزی بکارید

برای زیباتر دیده‌شدن درب ورودی و بخش ورودی تالار می‌توانید از درختان فلزی که در بازار موجود است استفاده کنید. بهترین ایده این می‌تواند باشد که شاخه‌های این درخت‌ها را با چراغ‌ها و یا کاغذ‌ها و گل‌های رنگی تزئین کنید.

دستمال سفره را خودتان انتخاب کنید

در اکثر سالن‌های عروسی، از دستمال سفره به رنگ سفید استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید عروسی شما متفاوت شود، قبل از برگزاری مراسم، رنگ و طرح دستمال سفره را خودتان انتخاب و خرید کنید.

centerpiece2

برای تزئین میزها به جای گل شمع بچینید

استفاده از گل برای تزئین میز و فضای کلی تالار تقریبا از مد افتاده ولی با این‌حال هنوز کاربرد دارد. اما شما می‌توانید برای متفاوت‌کردن عروسی، از شمع‌های سفیدرنگ با پایه‌های شیشه‌ای استفاده کنید که البته هزینه‌ی کمتری نیز خواهد داشت.

روبان فراموش نشود

برای تزئین تمامی وسایل شمع‌ها و جعبه‌های وسایل، روبان‌های رنگی ببندید. هزینه تهیه روبان بسیار ناچیز است اما جلوه باشکوهی به مراسم شما خواهد داد.

این مطلب هم عالیه:
۸ دلیل برای برگزاری جشن عروسی در فصل زمستان

ribbon

 

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا