طلا و جواهرات عروسعروس

چگونه از حلقه ازدواج خود محافظت کنیم

جشن پلاس: شاید جزو آن دسته از کسانی باشید که عشق زندگی‌تان در جلوتان زانو زده و با دادن حلقه‌ای از شما خواستگاری کرده است. شاید هم ازدواج سنتی را تجربه کرده‌اید و حلقه را بر سر سفره عقد به دست کرده‌اید. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر خانم‌ها پس‌از دست کردن حلقه‌شان، بیشتر کارها را با دست چپ‌شان انجام می‌دهد تا هم حلقه را خودشان ببینند و توجه اطرافیان را به حلقه جلب کنند.

باوجود همه جذابیت حلقه ازدواج، این موضوع را باید به‌خاطر بسپارید که پس‌از مدتی حلقه درخشندگی اولیه خودش را از دست خواهد داد. هیچ نگران نباشید. با رعایت برخی نکات بسیار ساده می‌توانید مانع از دست رفتن درخشندگی و جذابیت حلقه شوید.

سه نکته کلیدی برای محافظت از حلقه ازدواج

تمیزکردن

فعالیت‌های روزمره مانند دوش‌گرفتن و استفاده از لوسیون‌ها می‌تواند سبب کاهش درخشندگی الماس حلقه شود. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید با پاک‌کننده‌های اولتراسونیک یا یک مسواک نرم و تمیزکردن با آب‌گرم و صابون ملایم استفاده کنید. اگر می‌خواهید حلقه درخشندگی اولش را داشته باشد، هر ۶ماه یک‌بار حلقه را به یک طلا فروشی ببرید تا آن‌ را با بخار و روغن مخصوص برق بیاندازند.

محافظت

هنگام خروج‌از منزل، قسمت الماس و یا سنگی حلقه را به‌طرف داخل دست‌تان برگردانید.  در بیرون از منزل، احتمال برخورد با اشیا و وسایل وجود دارد. هم‌چنین به‌هنگام سفر، برای مثال ماه عسل، بهتر است حلقه را در منزل بگذارید و با خودتان نبرید. چرا که احتمال گم‌شدن حلقه در مسافرت بسیار بالاست. اگر علاقه‌ی خاصی به حلقه دارید و نمی‌توانید آن را در منزل رها کنید، جعبه مخصوص حلقه را همیشه در کیف خودتان داشته باشید. قراردادن حلقه در جعبه، مانع خراش یا آسیب‌دیدگی الماس آن می‌شود. هم‌چنین اگر جعبه حلقه نداشتید، می‌توانید حلقه را در یک دستمال نرم بپیچید و در کیف یا جیب قرار دهید.

این مطلب هم عالیه:
۶ اشتباه عروس خانم در مورد لباس عروسی‌اش

بسیاری‌از اوقات حلقه در کنار روشویی یا در سرویس‌های بهداشتی جا می‌ماند. حتما پیش از خروج، حلقه‌ی خود را بردارید.

بیمه‌کردن

اگر حلقه نامزدی یا ازدواج شما بسیار گران‌قیمت است، می‌توانید حلقه‌تان را بیمه کنید. هرچند هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به بیمه‌کردن حلقه به‌تنهایی نمی‌شود، اما می‌توانید به‌هنگام بیمه کردن منزل‌تان، حلقه را نیز جزو اموال منزل در لیست قراردهید.

برای مشاهده سایر مطالب مفید و مرتبط، کانال تلگرام روسیلی را دنبال کنید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا