جذاب و خواندنیعروس

چطور استرس مان را در روز عروسی کنترل کنیم و از این روز لذت ببریم

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر انسان است و مطمئنن انسان در روزهای سخت دچار استرس می‌شود. اما چه باید بکنیم که تا حدودی کاهش استرس در روز عروسی داشته باشیم

راه های کاهش استرس در روز عروسی

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر انسان است و مطمئنن انسان در روزهای سخت دچار استرس می‌شود. اما چه باید بکنیم که تا حدودی کاهش استرس در روز عروسی داشته باشیم و در این روز کاری کنیم که علاوه بر مهمان ها به خود ما به عنوان عروس یا داماد نیز خوش بگذرد. چرا که استرس مانع از این می‌شود که ما لذت کافی را از جشن عروسی خود ببریم.

استرس روز عروسی
استرس روز عروسی

. شما باید بپذیرید که کنار آمدن با استرس در روزهای سختی مثل روز عروسی خیلی هم کار آسانی نیست و اینکه شما در این روز کمی استرس داشته باشید کاملا طبیعی است. اما اگر این استرس بیش از اندازه باشد می‌تواند جشن شما را به کلی خراب کند.

غروس
استرس

راه کارهایی که جشن پلاس برای شما در این مقاله به منظور کاهش استرس در روز عروسی آورده است تا حدودی می‌تواند به شما کمک کند تا یک جشن عروسی کم استرس و با آرامش خاطر بیشتری برگزار کنید. با ما در این مقاله همراه باشید.

1- این موضوع را بپذیرید که همه چیز نمی‌تواند بی نقص و کامل باشد

معمولا هیچ چیز در زندگی کامل و بی نقص نیست و همیشه در هر کاری مشکلاتی هرچند کوچک وجود دارد که می‌تواند برنامه ها را طبق خواسته ما پیش نبرد. زمانی که شما با این حقیقت کنار بیایید که روز عروسی شما نیز یکی از این روزها است که قرار نیست همه چیز در آن کامل و بی نقص باشد و ممکن است با وجود تمام تلاش های شما مشکلات کوچکی پیش بیاید. با پذیرش این موضوع شما می‌توانید کاهش استرس در روز عروسی خودتان را تا حدودی تضمین کنید و یک روز آرام تر و زیباتر برای خود بسازید و از آن لذت ببرید. بعضی مشکلات کوچک مزاحم از یک عطسه یا سکسکه ناگهانی گرفته تا مشکلات خانوادگی. سعی کنید احساس کامل بودن و بی نقص بودن را از خود دور کنید تا از قشنگترین و زیباترین روز زندگیتان لذت ببرید.

این مطلب هم عالیه:
لیست آخرین وظایف داماد

2- تمرینات ذهن آگاهی و مدیتیشن انجام دهید

تمریناتی که مربوط به آرامش ذهن می‌شود می‌تواند به کاهش استرس در روز عروسی بسیار کمک کند. وقتی شما ذهن آرامی داشته باشید می‌توانید ذهن خود را بر روی موضوعات مهمتری متمرکز کنید. تمرینات ذهن آگاهی به تمریناتی گفته می‌شود که ذهن شما را بر روی لحظه اکنون متمرکز می‌کند. شما می‌توانید در هر کجا که هستید چنین تمریناتی را انجام دهید و تاثیر سریع و آنی آن را روی ذهن خود احساس کنید. از این روش می‌توانید برای کاهش استرس در روز عروسی و در تمام مسائل مهم زندگی استفاده کنید.

عروس
عروس

3- لبخند بزنید و سخت نگیرید

این انتخاب با شماست که در روز عروسی تان خیلی جدی باشید یا سخت نگیرید. اگر بخواهید خیلی جدی باشید هر مسئله مهمی می‌تواند شما را عصبانی کند مثلا اگر برای دست گلتان اتفاقی بیفتد شما به شدت واکنش نشان می‌دهید و عصبانی می‌شوید اما اگر مسائل جزئی را رها کنید به این موضوع فکر کنید که اتفاقات کوچک اجتناب ناپذیر هستند و به آن‌ها لبخند بزنید در کاهش استرس در روز عروسی شما بسیار تاثیر گذار است. در چنین مواقعی نگاه شما یا همسرتان به جنبه مسخره یا احمقانه ی یک موضوع می‌تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.

4- تاجایی که برایتان امکان دارد کمک بگیرید

در اینکه شما قوی و عالی هستید شکی نیست. اما این قوی بودن به معنی آن نیست که شما می‌توانید از پس همه چیز به تنهایی بر بیایید. برای کاهش استرس در روز عروسی شما مجبور هستید که در امور مختلف از دیگران کمک بگیرید. اگر بخواهید همه کار را خودتان به تنهایی انجام دهید مطمئنن فشار زیادی به شما وارد خواهد شد و باعث می‌شود روی اعصاب شما تاثیر بگذارد و همین امر استرس شما را در روز عروسی بیشتر خواهد کرد. کمک گرفتن هرگز بد نیست. شما حتما دوستان یا بستگانی دارید که از کمک کردن به شما به خصوص برای جشن عروسیتان خوشحال خواهند شد پس از آن‌ها کمک بگیرید.

این مطلب هم عالیه:
طالع بینی چیست ؟
انرژی خود را در روز جشن عروسی بازیابی کنید
انرژی خود را در روز جشن عروسی بازیابی کنید
5- رژیم های سخت نگیرید

عروس خانم ها معمولا دوست دارند که در روز عروسی وزن ایده آل داشته باشند و قبل از عروسی خود شروع به گرفتن رژیم های سخت و شدید می‌گیرند. گرفتن رژیم های سخت در فاصله چند هفته مانده به عروسی می‌تواند شما را عصبی کند و روی اعصاب شما تاثیر بگذارد. برای کاهش استرس در روز عروسی بهتر است از گرفتن رژیم های سخت و فشرده خودداری کنید و اگر تصمیم به رژیم گرفتن برای روز عروسی خود را دارید بهتر است از چند ماه قبل برای آن رژیم برنامه ریزی کنید تا به شما فشار زیادی وارد نشود.

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا