عروسلباس عروس

چرا لباس عروسی معمولا به رنگ سفید انتخاب می‌شود؟

جشن پلاس: هر دختری از همان دوران کودکی با شنیدن کلمه‌ی عروس یک دختر زیبا را با یک لباس سفید دنباله‌دار تصور می‌کند. اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که علت انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسی چیست؟ یا اصلاً چه لزومی دارد که لباس عروسی به رنگ‌های سفید و روشن انتخاب شود؟ و چرا لباس عروسی به رنگ‌های شادی مثل قرمز یا نارنجی انتخاب نمی‌شود؟ اگر شما مثل من کنجکاوید این موضوع را بدانید با من همراه شوید تا دلیل و منطق انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسی را با هم ببینیم.

چرا لباس عروسی به رنگ سفید انتخاب می‌شود؟

اگر شما از جمله افرادی هستید که ترجیح می‌دهند لباس عروسی رنگی غیر از سفید باشد لازم است که ملکه ویکتوریا را سرزنش کنید. زیرا او اولین کسی بود که در مراسم عروسی خود با شاهزاده آلبرت لباس عروسی خود را به رنگ سفید انتخاب کرد. هر چند بسیاری از افراد علت انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسی را خلوص و بکارت عروس می‌دانند اما جالب است بدانید تنها دلیل ملکه ویکتوریا در انتخاب رنگ سفید برای لباس عروسی علاقه‌ی او به رنگ سفید بوده است.

در طول تاریخ روایات مختلفی برای لباس عروسی ذکر شده است با وجود این برخی بر این باورند که سفید نماد پاکی و سادگی است و دلیل سفید بودن لباس عروسی نیز پاکی و معصومیت عروس است. اوایل تنها ثروتمندان می‌توانستند لباس عروسی خود را به رنگ سفید انتخاب کنند زیرا این نوع لباس هزینه‌های سنگینی داشت.

لباس عروسی معمولا به رنگ سفید انتخاب می‌شود که نماد خلوص و پاکی عروس است.
لباس عروسی معمولا به رنگ سفید انتخاب می‌شود که نماد خلوص و پاکی عروس است.

در تاریخ فرانسه نیز برداشت متفاوتی از رنگ سفید لباس عروسی وجود دارد. طبق روایات تاریخی ملکه الیزابت اول که در اکثر عکس‌ها لباس سفید بر تن دارد عزادار خواستگاری بوده است که قبل از ازدواج با او فوت کرده است و او تمام عمرش لباس سفید بر تن کرده است تا از این طریق اعلام کند که عشق اول او نا فرجام مانده است و از این مسئله بسیار اندوهگین است که سایر شاهزادگان به او پیشنهاد ازدواج می‌دهند.

این مطلب هم عالیه:
وظایف ساده برای کمک و همیاری عروس

شاید این سوال ذهن شما را هم به خو درگیر کند که قبل از این که ملکه ویکتوریا لباس عروسی سفید برای خودش انتخاب کند و رفته رفته این رنگ به شکل رنگ رسمی لباس عروسی تبدیل شود عروس‌ها چه رنگ لباسی می‌پوشیدند؟ جالب است بدانید قبل از رنگ سفید لباس عروسی به رنگ آبی انتخاب می‌شد. زیرا آبی نماد پاکی است و در بیشتر عکس‌ها و روایات مریم مقدس نیز معمولا با لباس آبی رنگ حضور دارد. هر چند امروزه لباس عروسی طبق علاقه‌ی عروس خانوم در رنگ‌های مختلفی (البته بیشتر کرم یا همان سفید رنگ) انتخاب می‌شود اما در روایات تاریخی هر رنگی را به عنوان نمادی در نظر گرفته شده است که در ادامه فلسفه‌ی این رنگ‌ها را با هم می‌بینیم شاید هم دلیل این‌که در انتخاب لباس عروس از بعضی رنگ‌ها اجتناب می‌شود همین باشد.

  • لباس سفید به این معنی است که برای ازدواج خود انتخاب درستی انجام داده‌اید.
  • لباس خاکستری یا طوسی به این معنی است که از همدیگر دور خواهید افتاد.
  • لباس مشکی به این معنی است که شما عقب خواهید کشید یا درگیر عشق اول خود هستید.
  • لباس سبز به این معنی است که از دیده شدن در کنار داماد خجالت می‌کشید.
  • لباس آبی به این معنی است که شما همیشه در عشق خود صادق هستید.
  • لباس صدفی به این معنی است که شما همواره در حرکت و تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر هستید.
  • لباس زرد به این معنی است که از شریک زندگی خود راضی نیستید.
  • لباس قهوه‌ای به این معنی است که عروس به طبیعت علاقمند است.
  • لباس صورتی به این معنی است که شما با تمام روح خود غرق عشق شریک زندگیتان شده‌اید.
این مطلب هم عالیه:
حلقه های ازدواج و نکاتی که باید در مورد آن بدانیم
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا