تشریفات عروسیگل آرایی

پنج ترفند برای پیدا کردن دسته گل عروسی مناسب

استفاده از دسته گل برای عروس خانم به یک سنت قدیمی در کشورهای اروپایی برمی‌گردد. در گذشته دسته گل نشان‌دهنده‌ی ثروت و رفاه عروس خانم بود ولی امروزه بیشتر به عنوان یک اکسسور و وسیله‌ی تزیینی برای عروس و داماد به کار می‌رود. بر اساس این سنت عروس خانم در پایان مراسم دسته گل خود را برای دختران مجرد پرتاب می‌کند و هر کسی که بتواند آن را بگیرد، به زودی ازدواج خواهد کرد.اما چه کارهایی باید انجام دهید تا دسته گل مناسب برای خودتان را پیدا کنید؟
در انتخاب گل برای دسته گل عروسی دقت کنید، هر گلی معنا و مفهوم خاصی دارد.دسته گل عروسی بیشتر از اینکه یک اکسسور تزیینی باشد، نشان دهنده‌ی ظرافت و سلیقه‌ی عروس خانم است. این گل‌ها از ابتدای مراسم تا انتها همراه شما است و باید برای انتخاب آن وقت بسیاری را صرف کنید. در این مطلب چند راهنمایی ساده و در عین حال مهم مطرح شده است که کار عروس خانم ها را برای انتخاب دسته گل راحت تر می‌کند. اگر این ۵ ترفند را در نظر بگیرید، به راحتی می‌توانید دسته گل مناسب برای خود را تهیه کنید.

۵ راهنمایی برای انتخاب دسته گل عروسی مناسب:

۱) اول از همه لباس عروسی خود را انتخاب کنید

شاید این موضوع به نظر ساده بیاید اما زوج‌های بسیاری هستند که قبل از انتخاب لباس عروسی‌، دسته گل‌شان را انتخاب می‌کنند. یادتان باشد رنگ و تعداد گل‌ها، بستگی زیادی به مدل برش و رنگ لباس‌تان دارد. بهتر است زمانی که دسته گل را انتخاب می‌کنید مدل لباس خود را به فروشنده نشان دهید یا اینکه قبلا از افراد مطلع پرس وجو کنید. زیاد سخت نگیرید، قوانین ساده ای برای ایجاد هماهنگی میان دسته گل و لباس عروس وجود دارد. برای مثال اگر لباس‌تان دنباله‌دار است، سعی کنید دسته گل های آبشاری و بلند را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید لباسی ساده و بدون دنباله بپوشید، از دسته گل های گرد استفاده نمایید.

این مطلب هم عالیه:
10 ترفند آرايشي پرکاربرد

۲) روی شکل و اندازه‌ی دسته گل دقت کنید

شکل دسته گل باید به نحوی باشد که به زیبایی لباس عروس بیفزاید نه اینکه آن را مخفی کند! برای مثال در کنار لباس‌هایی که دامن‌شان جزییات زیادی دارد، از دسته گل‌های بزرگ استفاده نکنید. این دسته گل زیبایی دامن شما را پنهان خواهد کرد. نکته‌ی دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که اندازه‌ی دسته گل باید از پهنای کمر عروس خانم کوچکتر باشد تا ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر را نمایش دهد.

۳) رعایت هارمونی رنگ‌ها فراموش‌تان نشود

برای انتخاب گل‌ها هارمونی میان آن ها را در نظر بگیرید. برای مثال از دو رنگ کرم و سفید در کنار یکدیگر استفاده نکنید. هر دوی این رنگ‌ها خنثی هستند و حس خستگی را به عروس و داماد القا خواهند کرد. اگر رنگ لباس عروس‌تان سفید خالص است، می‌توانید از رنگ‌های جسورانه‌تری مثل قرمز، بنفش یا زرد استفاده نمایید. حتی می‌توان از سه تن مختلف یک رنگ برای ترکیب گل ها استفاده کرد.

۴) گل هایی را انتخاب کنید که مختص فصل عروسی شما هستند.

بعضی گل ها مربوط به فصل خاصی هستند. سعی کنید برای دسته گل خود شکوفه‌هایی را انتخاب کنید که مختص فصلی است که مراسم عروسی شما در آن برگزار می‌شود. برای مثال گل مروارید برای جشن عروسی‌هایی مناسب است که درفصل بهار یا تابستان برگزار می‌شوند. اگر از گل های طبیعی برای دسته گل خود استفاده می‌کنید، نمونه‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی دارند. این گل ها نباید در طی مدت روز پلاسیده شود، در غیر اینصورت ظاهری نامناسب به شما و آقا داماد خواهد داد.

این مطلب هم عالیه:
جشن عروسی در خانه

۵- سلیقه‌ی خود را دخیل کنید.

برای متفاوت بودن، جسارت لازم است. برای انتخاب دسته گل عروسی سلیقه‌ی شخصی خود را به کار گیرید. مثلاً می‌توانید یکی از یادگاری‌های با ارزش خودتان را برای طراحی دسته گل استفاده کنید یا اینکه از گلفروش بخواهید طرح خاصی را برای‌تان پیاده‌سازی کند.

پیشنهاد میس‌وان این است که طرح خاصی را به گلفروش سفارش دهید و یک دسته گل مدرن و منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا