ایده های جشن عروسی

وظیفه ساقدوش‌ عروس و داماد در روز عروسی چیست؟

جشن پلاس: ساقدوش در فرهنگ‌های مختلف معانی و مفهوم متفاوتی دارد. در ایران ساقدوش‌ عروس و داماد به کسانی گفته می‌شود که رابطه خویشاوندی نزدیک با عروس یا داماد دارند. در آذربایجان واژه ساقدوش یا سولدوش نیر به کار می‌روند. معمولا این افراد عروس و داماد را تا خانه همراهی می‌کنند و نکات مهم را به عروس و داماد یادآوری می‌کنند. در فرهنگ‌های خارجی معمولا تمام دخترها و پسرهای مجرد به عنوان ساقدوش عروس و داماد انتخاب می‌شوند.

امروز ساقدوش یک سبک و استایل خاص است که معمولا تمامی افراد خانواده و دوستان به عنوان ساقدوش می‌باشند. با مدرن شدن جوامع و مراسم‌ها واژه ساقدوش در عروسی‌ها پررنگ شده است و به عنوان یک استایل خاص در عروسی‌ها جا دارد. ساقدوش‌ها در مراسم عروسی لباس و تیپ یکدستی دارند.

اما جدای از پوشیدن لباس یکدست و دیگر استایل‌های خاص ساقدوش‌ها، چه نیازی به ساقدوش هست؟  ایده عکاسی خوب یا مدل لباس‌های یکدست هدف انتخاب ساقدوش برای عروس و داماد نیست. بلکه هدف از انتخاب ساقدوش مجموعه‌ای از بهترین دوستان است که عروس و داماد را در لحظات مهم عروسی و فرآیندهای آن همراهی کنند. اگر از دوستان نزدیک باشید که حتما با وظایف خود آشنا هستید و می‌دانید چطور به دوست‌تان کمک کنید یا اگر به شما پیشنهاد داده شده ساقدوش باشید پس بهتر است وظایف یک ساقدوش خوب را بدانید و لحظات خاطره انگیز و بیادماندنی برای دوستت‌تان رقم بزنید.

۱.وظایف ساقدوش‌ عروس و داماد قبل از روز عروسی

پروسه و برنامه ریزی برای مراسم عروسی از سخت‌ترین و پر تنش‌ترین چالش‌های زندگی هر کسی است. معمولا همه دوست دارند روز عروسی‌شان بهتر از همه باشد. اگر در بین خانواده و دوستان کسانی را دارید که قبل از شما عروسی کرده‌اند پس خوش شانس هستید چون  فرصت داشتن ساقدوش‌هایی را خواهید داشت که تجربه‌های بیشماری دارند.

  • کمک در نوشتن چک لیست

در نوشتن چک لیست عروسی به عروس و داماد کمک کنید. در این روز های پر اضطراب عروس و داماد خیلی چیزها را فراموش می‌کنند. نکته‌های مهم را یادآور شوید.

  • کمک برای انتخاب مسائل مهم درعروسی

بعد از انتخاب تاریخ عروسی، کارهای مهم شروع می‌شود. اجاره سالن عروسی، خرید عروسی و کارهایی مانند این، برای اینکه یک ساقدوش خوب باشید عروس و داماد را برای یافتن بهترین سالن‌های عروسی، بهترین طراحان کیک، مراکز خرید و هر چیزی که برای عروسی نیاز است، همراهی کنید. یا اگر فرصتش را دارید مسئولیت تهیه این لیست را به عهده بگیرید و انتخاب را برای دوستتان آسان‌تر کنید. در این صورت عروس و داماد هم می‌توانند به کارهای مهم دیگر برسند.

  • انتخاب تم

شاید عروس یا داماد به دلیل فشارهای کاری و مالی از روی مسائل ساده بگذرند. بهتر است مسائلی که می‌دانید دوست دارند را یادآور شوید و کارهایی که برای این روز بزرگ  باید انجام شوند را برای‌شان بازگو کنید. تم عروسی  برای کسانی که دوست دارند عروسی هیجان انگیزی داشته باشند عالی است. پس به عنوان یک ساقدوش خوب مجموعه‌ای از آلبوم‌های تم عروسی و ایده‌های مربوط به آنها را جمع‌آوری کنید. یا مجموعه‌های هنرمندان بزرگ در زمینه‌های مدل لباس عروس، مدل موی عروس، انواع طلا و زیورآلات، گل‌آرایی، طراحان دکوراسیون و نکاتی که عروسی آنها را زیباتر و باشکوه‌تر خواهد کرد، تهیه کرده و انتخاب را برای آنها ساده‌تر کنید.

  • مشارکت در تهیه گیفت و کارت دعوت

نوشتن کارت دعوت و گیفت عروسی بهانه خوبی برای دورهمی‌های دوستانه است. شاید این دورهمی‌های دوستانه در آخرین روزهای مجردی دوستتان به خاطره‌ای خوش برای او تبدیل شود. در این نشست‌ها با خیال راحت برای بقیه مسائل عروسی هم برنامه‌ریزی کنید و با سایر ساقدوش‌ها نیز هماهنگ شوید.

  • آماده‌ کردن عروس

در روزهای پایانی فرصت بیشتری را با عروس و داماد بگذرانید. با ایده‌های خلاقانه و جالب نگذارید استرس و اضطراب عروسی در آنها بیشتر شود. رفتن به کافه‌هایی که دوست دارد، تئاتر، کنسرت یا حتی پیاده‌روی های کوتاه می‌تواند روحیه عروس و داماد را تا روز عروسی حفظ کند.

  1. وظایف ساقدوش‌ها در روز عروسی

  • صبح روزعروسی برای آماده کردن او برای مراسم حضور داشته باشید، آنها از دیدن اینکه ساقدوش‌هایشان به موقع آماده شده‌اند لذت خواهند برد.
  • مهمترین وظیفه شما در روز عروسی به عنوان ساقدوش این است که لبخند بر لب باشید و به خانواده عروس و داماد برای بهتر اجرا شدن مراسم عروسی و پذیرایی مهمان‌ها کمک کنید.
  • دقت کنید امورات برطبق خواسته عروس و داماد اجرا شود. کنترل هدایای عروس، نگهداری وسایل ضروری عروس و داماد و لیست عکس‌هایی که باید گرفته شود.
  • با آرامش و متنانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهی کنید و شور و هیجان مراسم عروسی را حفظ کنید.
این مطلب هم عالیه:
چگونه در جشن عروسی کاری کنیم که به مهمان ها بیشتر خوش بگذرد؟
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا