جذاب و خواندنیعروس

وظایف مادر عروس چقدر مهم و کلیدی می تواند باشد!

با ایفای صحیح و بی عیب نقش تان در روز عروسی دخترتان این روز را به یک روز پر ارزش برایش تبدیل کنید و نشان دهید وظایف مادر عروس چقدر مهم و کلیدی می تواند باشد!

وظایف برنامه ریزی

به عنوان مادرعروس شما می خواهید به دخترتان در یک وظیفه سخت که برنامه ریزی است کمک کنید اما در نظر بگیرید که با اینکه ممکن است دخترتان به کمک شما احتیاج داشته باشد، نمی خواهد که شما کنترل همه چیز را در دست بگیرید. علاوه بر در نظر بگیرید که نامزد و خانواده نامزد او نیز باید تصمیم گیری کنند.

در طول برنامه ریزی موارد زیر را در نظر بگیرید:

آداب معاشرت ابتدایی

برنامه تان را بیان کنید: هر وقت که برای برنامه ریزی آماده بودید به دخترتان اطلاع دهید. این باعث می شود که هر ملاقات یا خریدی که به کمک شما احتیاج باشد را به راحتی انجام دهد اما تصمیم نهایی را در مورد زمان و مکان به او واگذار کنید.

عقب بکشید: عاقلانه به نظر می رسد که عروس و داماد را در طول برنامه ریزی مقداری آزاد بگذارید. بعضی از کارها مثل انتخاب کیک و خرید لباس داماد بهتر است که توسط خودشان دو نفر انجام شود. بخاطر داشته باشید آنها دوتایی در طول خرید مشغول ساختن خاطره هستند.

تصمیمات راجع به بودجه

اگر شما مخارج عروسی را می پردازید بهتر است که با آنها صادق باشید و مستقیما بگویید که تا چه اندازه می توانید خرج کنید. بیشتر عروس‌ها ترجیح می‌دهند تا یک وجه کلی داشته باشند تا با آرامش بیشتری خرید کنند. این کار باعث می‌شود تا همیشه مراقب پولشان باشند و برای هر آیتم بیش از حد خرج نکنند.

اگر نمی‌توانید بیشتر از چیزی که تا بحال کمک کرده‌اید خرج کنید، دیگر خرج نکنید. به عنوان خرج کننده این حق شماست. اما اگر شرایط تان تغییرکرده و نمی‌توانید وجهی را که قبلا به آنها قول داده بودید را بپردازید بهتر است که در اسرع وقت به آنها اطلاع دهید و اجازه ندهید دخترتان پولی را که وجود ندارد خرج کند چون فقط باعث استرس و قلب درد می‌شود.

اگر شما خرج مراسم را نمی‌پردازید بهتر است اصلا در مورد هزینه‌ها حرفی نزنید. اگر به آنها کمکی نمی‌کنید بنا براین هیچ حقی در دیکته کردن نظراتتان راجع به هزینه‌ها به آنها ندارید.

اگر مشورت خواستند، بدهید

به دخترتان پند و اندرز بدهید و با او مشورت کنید اما فقط زمانی که از شما نظرتان را خواست و یا زمانی که فکر می‌کنید که بسیار ضروری است به او گوش زد کنید. زمانی که دختر شما متوجه شود که در مورد هزینه‌ها و تصمیم‌گیری استقلال دارد بسیار خوشحال می‌شود و با شما بیشتر مشورت می‌کند.

اما استثناهایی هستند:

زمانی که حس می‌کنید چیزی ضروری است اما توسط دیگران دیده می‌شود؛ ایاب و ذهاب مهمان‌ها برای مراسم نمونه‌ای از این حس است. اگر تنها یک راه برای آمدن به عروسی است و دخترتان آن را در نظر نمی‌گیرد بهتر است با آرامش به او گوش زد کنید تا عروسی را نابود نکند اما این کار را با طرح یک سوال انجام دهید، “به این فکر کرده‌ای که مهمان‌ها چطور باید به مراسم بیاند؟”

این مطلب هم عالیه:
هایلایتر کردن برای داشتن چهره ای زیبا!

زمانی که حس می‌کنید چیزی خطرناک است؛ اگر حس می‌کنید چیزی امنیت مهمان‌ها را در مراسم به خطر می‌اندازد، حتما بگویید. هیچ کس نمی‌خواهد که مادربزرگ از پله‌ها بیافتد!

اما اگر از چیزی خوشتان نمی‌آید از آن انتقاد نکنید؛ به یاد داشته باشید که این مراسم دخترتان است و شما بیشتر از هر چیزی می‌خواهید که او خوشحال باشد.

وظایف خرید

مهم ترین زمان که مادر باید به دخترش بپیوندد، زمان خرید لباس عروس است. در این هنگام شما می‌توانید دخترتان را به سمت لباسی که به او می‌آید و با بودجه او همخوانی دارد هدایت کنید.

لباس خود را بخرید

بهتر است زمانی لباس‌تان را تهیه کنید که لباس ساقدوش‌ها تهیه شده و رنگ و مدل لباس‌شان مشخص است، لباسی را بخرید که با آنها همخوانی داشته باشد ولی دقیقا همرنگ نباشد. قبل از خرید لباس سفید یا مشکی با دخترتان مشورت کنید. با این که ضروری نیست اما ممکن است مادر داماد از دانستن این که شما چه مدل و رنگی را می‌پوشید خوشحال شود. اگر شما لباسی یکسان بپوشید در عکس ها قابل تشخیص نخواهید بود.

وظایف خرید اضافی

اگر از شما خواسته شد تا به سالن بروید و در انتخاب سالن، گل و منو به او کمک کنید، حتما کمکش کنید. اگر از شما خواسته نشد، به آنها پیشنهاد کمک بدهید اما تصمیم گیری را به خودشان واگذار کنید. در طول دیدن سالن‌ها اصلا حرف تندی نزنید ولی پیشنهاد خود را ارائه دهید. برای مثال اگر دعوتنامه‌ای بسیار سخت است، به آنها بگویید که خواندن این دعوتنامه برای همه آسان نیست.

اگر دخترتان کسی را برای کمک کردن به وی در روز مراسم استخدام نکرده، به او پیشنهاد دهید که یک متخصص را استخدام کند تا در مراسم از هر کسی کمک نخواهد.

لیست مهمان های خود را بنویسید

لیست مهمان‌های نهایی ترکیبی از مهمان‌های عروس و داماد است. دختر شما به لیستی از مهمان‌هایی که باید دعوت شوند به همراه آدرس آنها نیاز دارد. برای اینکه کمک بیشتری به او کنید می‌توانید نظرتان را راجع به آمدن و نیامدن هر کدام به او بگویید. این بسیار متعارف است که مادر عروس لیستی از نظرات همه حضار تهیه می‌کند و به دخترش می‌دهد، می‌توانید لیست را از طریق سایت گوگل پیدا کنید.

مهمانی های قبل از عروسی

از دید مردم مادر عروس نباید مراسمی را برای دخترش بگیرد اما باید در تمام مراسمش شرکت کند. اگر دخترتان تعداد زیادی مهمانی در نظر دارد، سعی کنید در آنهایی شرکت کنید که اکثر اعضای خانواده هستند و ممکن است تعدادی مراسم فقط برای دوست ها برگذار شود.

وظایف قبل از مراسم

وظایف مادر عروس در برنامه ریزی به پایان نمی‌رسد. در عوض او تعدادی وظایف و آداب و سنن دارد که باید قبل از مراسم انجام دهد. این یک سنت است که خانواده داماد شامی را به مهمان ها بدهند و شما باید حتما در مراسم شرکت کنید. در تمام مشکلات لحظات آخر به دخترتان کمک کنید و اجازه ندهید استرس او را از حال خودش خارج کند.

این مطلب هم عالیه:
راهای فوق‌العاده برای کاهش هزینه های مراسم عروسی

زود آماده شوید

خیلی زود لباستان را بپوشید تا به دخترتان در اکثر کارها کمک کنید و اگر مشکلی به وجود آمد، به هنگام حلش کمک کنید. این کار همچنین باعث می‌شود تا زمانی با او بگذرانید و در فرصتی مناسب به او بگویید که چقدر خوشحال هستید و بهترین آرزو‌ها را برای او در نقش جدید زندگی‌اش دارید. همچنین باید برای عکس‌های خانوادگی که زودتر از مراسم گرفته می‌شود آماده باشید.

وظایف در طول مراسم:

کمک در پوشیدن لباس

در روز مراسم از مادر عروس انتظار می‌رود تا در آماده شدن عروس به او کمک کند. این بدان معنی است که مو‌ها و ناخن‌هایتان را آماده کنید و کمک کنید تا لباسش را بپوشد و تور صورتش را نصب کند.

به مهمان ها خوش آمد بگویید

بیشتر مواقع تا قبل از شروع شدن مراسم خبری از عروس نیست و ظاهر نمی‌شود. به هرحال مادر عروس می‌تواند در ورودی یا لابی هتل مراسم بایستد و به مهمان‌هایی که می‌آیند خوش آمد بگوید و شما تا زمانی که تمام مهمان‌ها نیامده‌اند نباید بنشینید. زمانی که مراسم شروع شود راهنماها به شما و مادر داماد کمک می‌کنند تا در جای خودتان بنشینید. مادر عروس یک نقش بسیارمهم و کلیدی در مراسم دارد، به شکلی که بدون او مراسم شروع نمی‌شود. مادر عروس نفر آخری است که می‌نشیند و این نشان از شروع مراسم می‌باشد.

وظایف و رسوم پذیرایی

دختر شما رسما ازدواج کرده! زمان جشن فرا رسیده اما قبل از آن باید وظایفی انجام دهید.

مهمان ها را ببینید

بسیاری از پذیرایی‌ها با دعوت انجام می‌شود. به هر حال اگر دختر شما اجازه دهد شما می‌توانید به میزها سر بزنید و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است. این نشان از مهمان نوازی شماست و مهمان ها نیز حس خوبی خواهند داشت.

اگر دوست داشتید، صحبت کند

نیازی نیست که مادر عروس سخنرانی کند اما اگر مایل هستید می‌توانید چند کلمه‌ای بگویید! در طول صرف شام زمان مناسبی برای این کار است.

برقصید

در طول مراسم شما باید چندین بار در تعدادی از رقص‌ها شرکت کنید و این زمانی است که شما آرام هستید و لذت می‌برید. از موسیقی و غذا و برنامه‌ریزی‌های دخترتان نهایت لذت را ببرید.

وظایف پس از مراسم

این یک وظیفه احساسی است. قبول کنید که یک سری از چیزها تغییر کرده‌اند. زندگی دخترتان از زندگی شما جدا شده و ممکن است که آنها به منطقه‌ی دیگری بروند که کار دختر شما متناسب با کار همسرش باشد. درک کنید که او به مراقبت هر روزه شما احتیاج ندارد اما همیشه از آن استقبال می‌کند و مراقب شما هست.

انجام وظایف مادر عروس

معمولا برداشت اشتباهی از وظایف مادرعروس وجود دارد و باعث سردرگمی می‌شود. بعنوان مادر عروس شما باید نقش و وظیفه‌تان را بشناسید و آن را به خوبی انجام دهید تا تأثیر مثبتی در مراسم بگذارید.

دانستن محدوده شما در برنامه‌ریزی، مراسم و پذیرایی باعث می‌شود تا همه چیز خیلی آرام و روان حرکت کند.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

4 نظرات

  •  بنظرمن     در طول مراسم   مادرعروس    هم  باید چندین بار در تعدادی از رقص‌ها شرکت کنید و این زمانی است که شما آرام هستید و لذت می‌برید. از موسیقی و غذا و برنامه‌ریزی‌های دخترتان نهایت لذت را ببرید.
  • در روز مراسم از مادر عروس انتظار می‌رود تا در آماده شدن عروس به او کمک کند. این بدان معنی است که مو‌ها و ناخن‌هایتان را آماده کنید و کمک کنید تا لباسش را بپوشد و تور صورتش را نصب کند
  • در طول مراسم شما باید چندین بار در تعدادی از رقص‌ها شرکت کنید و این زمانی است که شما آرام هستید و لذت می‌برید. از موسیقی و غذا و برنامه‌ریزی‌های دخترتان نهایت لذت را ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا