ایده های جشن عروسیجذاب و خواندنی

هزینه های ازدواج چیست؟ چگونه از آن ها بکاهیم؟!

هزینه های عروسی را اینگونه کاهش دهید!

هزینه های ازدواج

سلام خدمت تمام دوستان جشن پلاس ..امروز میخواهیم به یکی از دغدغه های دیگر جوانان ،چه دختر و چه پسر ، به نام هزینه های ازدواج بپردازیم !

امروز اگر سری به خیابان ها بزنیم و از جوانان در سن ازدواج این سوال را بپرسیم که دغدغه اصلی شما برای ازدواج چیست؟قطعا قشر زیادی میگویند: هزینه هایش!!

حال ما میخواهیم با کنار گذاشتن هزینه های دیگر بحث را به هزینه های *مالی* آن اختصاص دهیم!!

هزینه های ازدواج
هزینه های ازدواج

هزینه های ضروری و غیر ضروری ازدواج

 

انواع هزینه های ازدواج به دو دسته ی ضروری و غیر ضروری تقسیم میشوند.

هزینه های ضروری شامل هزینه هایی که در هر ازدواجی باید انجام بگیرد مثل :هزینه ی اجاره یا خرید خانه ،هزینه ی خرید جهیزیه در حد لزوم ،هزینه ی برپایی جشن عقد و عروسی و..

هزینه های غیر ضروری میتواند در اندازه ی انجام دادن هزینه های ضروری باشد!

منظور از اندازه ی هزینه های ضروری این است که برای مثال عروسی که با  N تومان انجام میگیرد را آنقدر تجملاتی کنیم که با 5N انجام شود!!

در ادامه با مثال ها و راهکار های کاهش این هزینه ها همراه ما باشید..

هزینه های ازدواج
انواع هزینه های ازدواج

راه های کاهش هزینه های (غیر ضروری) ازدواج

 

1-زندگی برای خود: اگر در رقتار بسیاری از مردم دقت کنید میبینید خیلی از آنها برای دیگران زندگی میکنند!حتی برای دیگران عروسی میکنند! جالب است اما حقیقت دارد .

برای مثال فردی را در نظر بگیرید که برای حرف مردم 3 شبانه روز عروسی میگیرد یا در هتلی مجلل در حالی که توانایی مالیش را ندارد جشن میگیرد. این فرد تا ماه ها زیر بار قرض میرود فقط به خاطر یک شب حرف مردم!

این مطلب هم عالیه:
نقش ها و مسئولیت هاي خانواده و دوستان عروس و داماد در عروسی

برای کاهش هزینه ها برای خود زندگی کنید!

2_در خرید دقت کنید!: لباس عروس و کت شلوار دامادی تنها برای یک شب است و واقعا لزومی دارد با پرداخت هزینه های هنگفت لباس عروس را خرید! میشود لباسی آماده بر اساس وسع خود اجاره کرد. در خرید طلا و زیورآلات نیز دقت کنید .قیمت حلقه ازدواج از چند صد هزار تومن تا چندین میلیون متغییر است !

هزینه های ازدواج
کاهش هزینه های ازدواج

3_  جهیزیه ای شیک و اقتصادی: در خرید جهیزیه هوشمندانه عمل کنید. من معتقد نیستم اجناس بنجل خریداری کنید اما لزومی ندارد برند خرید کنیم! متاسفانه بسیاری از افراد برای شچم و هم چشمی دید اقتصادی ندارند!

برای مثال لازم نیست گلدان تزیینی مارکی خریداری کنیم که چندین میلیون پولش را دادیم در عوض میتوان برای اقلام تزیینی اجناس بسیار شیک و ارزان بدون برند را خریداری کرد.

4_عکاس و اتلیه به صرفه: یکی دیگر از مواردی که اکنون مبلغ هنگفتی را از تو جیب ما درمیاورد، هزینه ی عکاسی و فیلم برداری روز عروسی است! دیده شده است که زوج هایی مبالغ سنگینی را هزینه میکنند تا در فلان خلیج و ساحل در کشور های اطراف عکس برداری کنند!

اگر میخواهید فیلم خوبی از روز عروسی داشته باشید و پس فردا هم افسوس هزینه ی از دست رفته را نداشته باشید ،میتوانید در شهر های شمالی کشور خود که مناظر بسیار زیبایی نیز دارد فیلم بگیرید ..

هزینه های ازدواج
کاهش هزینه های ازدواج

5_ دی جی و شومن : میتوان گفت این مورد هم یک هزینه غیر ضروری محسوب میشود .بسیاری از خانواده ها هزینه های زیادی برای دعوت شومن یا تردست میکند که خود قابل توجه است.

این مطلب هم عالیه:
طرز و مدل لباس پوشیدن عروس و داماد در روز فرمالیته( پیش فیلم )

6_ هزینه های جانبی: هزینه های جانبی مثل آتشبازی ،چاپ عکس عروس و داماد بر روی چوب،کرایه ماشین عروس مدل بالا و گل زدن های استثنایی و موارد دیگر که میشود آن ها را تخفیف داد و یک زندگی اقتصادی تر را شروع کرد.

هزینه های ازدواج
کاهش هزینه های ازدواج

با کاهش هزینه ها در بدو ازدواج میتوانید پول خود رابیشتر و بهتر پس انداز کنید و در زندگی به موارد ضروری اختصاص دهید تا پیشرفت کنید .

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا