جذاب و خواندنیعروس

نکته هایی براي مهمانان عروسي

13 نکته‌ي مفيد و ارزشمند درباره تهيه‌ي ليست مهمانان، مسائل مربوط به بودجه و کمک به مهمانان خارج از شهرتان و... که بايد بخاطر داشته باشيد.

جشن پلاس: 13 نکته‌ي مفيد و ارزشمند درباره تهيه‌ي ليست مهمانان، مسائل مربوط به بودجه و کمک به مهمانان خارج از شهرتان و… که بايد بخاطر داشته باشيد.

مذاکرات مالی

اگر شما با کشمکش‌هایی مواجه هستید که لیست مهمانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در نظر بگیرید که چه کسی منابع مالی را تامین می‌کند. چون پدرو مادر داماد رسما برای عروسی خرج می‌کنند آنها بیشتر بر روی لیست احاطه دارند.یا اگر خانواده عروس متقبل هزینه هاست، آن ها هم به این صورت هستند.یا اگر خودتان هزینه‌ی عروسی را پرداخت می‌کنید، تعداد مشخصی از مهمانان را به هر طرف اختصاص دهید.

بریدن و سوزاندن

اگر دوست دارید، یک لیست فانتزی را (تا جایی که میتوانید بزرگ باشد) درست کنید. سپس آماده باشید تا قلم را بعنوان یک تبر خوب بکار ببرید و به لیست ضربه بزنید تا به بهترین شکل و تا حدی که مناسب بودجه هست به وجود بیاید. کاهش لیست مهمانان تنها راه برای کاهش هزینه هاست.

انتخاب اولویت‌هایتان

اگر دلتان یک مراسم عروسی در هتل یا باغی خارج شهر می‌خواهد اما برای دعوت 200 نفر برنامه‌ریزی کردید، این اتفاق نخواهد افتاد. انتخاب کنید که کدام برای شما بیشتر اهمیت دارد: مهمانان بیشتر یا یک محل ویژه.

با احساس گناه بجنگید

عروسی بهانه‌ای نیست که  دوستان قدیمی و گمشده‌ای که از ده سالگی آن‌ها را می‌شناسید دورهم جمع کنید. روی افرادی که در حال حاضر برای شما مهم هستند تمرکز کنید. وقتی که دوست قدیمیتان را به طور تصادفی جایی می‌بینید اما او را در لیست مهمانان قرار ندادید، احساس گناه نکنید. در غیر اینصورت شما باید همه‌ی کسانی که تا به حال ملاقات کرده‌اید را دعوت کنید.

این مطلب هم عالیه:
عروس ، بایدها و نبایدهای قبل از جشن

سرگرمی کودکان

اگر شما تعداد زیادی مهمان 10 ساله و کمتر دارید، یک پرستار کودک استخدام کنید تا در طول مراسم مراقب بچه‌ها باشد (در صورت لزوم او با بچه‌های کوچک در یک اتاق مجزا بنشیند) یا میز یا اتاقی برای کودکان در طی مراسم قرار دهید که با خوراکی‌ها، مداد شمعی‌ها، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و اسباب‌بازی‌ها کامل شده باشد. به استخدام سرگرمی های ویژه کوکان فکر کنید، مثل یک کاریکاتوریست یا دلقک.

13نکته براي مهمانان عروسي - 1

وعده های غذایی شاد

از آشپز بخواهید که برای بچه‌ها غذاهایی جدا آماده کند که آنها از غذای بزرگسالان نخورند و لازم نباشد که شما هزینه‌ای اضافه پرداخت کنید.

عبارت ها را انتخاب کنید

اگر نمی‌خواهید بچه‌ها را دعوت کنید، مطمئن شوید که داخل و بیرون دعوتنامه‌ها به طور واضح خطاب شده که بچه‌ها شامل دعوت نمی‌شوند. (آقا و خانوم آرتور اندرسون که مخالف خانواده اندرسون است) اگر کسی نسبت به دعوت نشدن کودکانش واکنشی نشان داد، بهتر است که با او تماس بگیرید و با ملایمت اولویت ها و دلیلتان را توضیح دهید.

میزهای دوستانه و گرم

آیا می‌خواهید مطمئن شوید که میزهای عالی و دوستانه برای مهمانانتان انتخاب کرده اید؟  اینجا چیزهایی هست که است که باید در نظر بگیرید: افراد با سلیقه های مشابه و همسن را کنار هم بگذارید، شماره هر مهمانی را روی هر میز بگذارید (افراد تمایل دارند در مکالمه‌ها با یکدیگر جفت شوند و شما نمی‌خواید آنهارا تنها کنید) و دوستداران رقص را نزدیک مکان رقصیدن بگذارید – آنها به جشن تحرک و شادی می‌بخشند.

13نکته براي مهمانان عروسي - 2

خوش آمد گفتن به دوست

آیا مهمانان خارج از شهر دارید که به تنهایی قرار است سفر کنند؟ یک سیستم دوستانه طراحی کنید. یکی از اعضای مشتقاق و مهربان خانواده را برای استقبال از مهمان تعیین کنید و شماره تلفنی را به مهمان بدهید تا هر سوالی که داشت بپرسد. احتمالا دوستتان قرار نیست زحمتی به شما بدهد اما دانستن اینکه کسی در فرودگاه منتظر اوست به مسافر مضطرب آرامش می‌بخشد.

این مطلب هم عالیه:
سوالاتی بی مورد از ساقدوش‌ها که قبل از عروسی می پرسند!
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا