ایده های جشن عروسیجذاب و خواندنیعروس

نکات مهم یک جشن عروسی ایرانی

یک جشن عروسی ایرانی چگونه است؟

جشن عروسی ایرانی ها

جشن عروسی ایرانی با مراسم عروسی که توی کشورهای دیگه گرفته میشه کمی فرق داره. به عنوان نمونه، ازدواج عروس و دامادها رو تو کشورهای اروپایی در مکانی به اسم کلیسا میگیرن و بعد بقیه جشنشون رو در باغ اجرا میکنن. ولی ایرانی ها در محضر یا خونه عقد میکنند و سپس تو باغ یا تالار بقیه جشنشون رو ادامه میدن.
بهتره یکم با تدبیر و برنامه ریزی یه جشن مناسب برای خودتون بگیرین. خیلی از عروس و دامادها توی رویا هاشون همیشه یه عروسی باشکوه دارن ولی در زمان واقعیت نمی تونن اون چیزی که تو رویاشون دارن رو واقعی کنن، و اگه بتونن انجامش بدن بیست درصدش مثل همون رویا درمیاد و بقیه هشتاد درصد نه.جشن عروسی ایرانی

نکات برگزاری جشن عروسی ایرانی

برای داشتن یه جشن ایرانی بهتره یکم وقت بذاریم و نکاتی رو که بلدیم رو درست انجامش بدیم. اینجوری خیلی راحت میشه یه مراسم عروسی ایرانی رو گرفت و ازش خوشحال شد. این نکات به این صورت هست.

_ اولین پله ایی که میشه برای برگزاری یه جشن ایرانی برداشت داشتن آرامش هست.

ارامش و مراسم عروسی

شما میتونید با داشتن آرامش به همه کارهای مراسم عروسی برسین و مدیریتش کنید و بدونید که با استرس و نگرانی هیچ کاری درست انجام نمیشه. نمیتونید با استرس آداب هایی که یه جشن ایرانی داره رو به خوبی انجام بدین.
مطمئن باشین اگه آرامشتون رو حفظ کنید بهترین ها رو بدست میارین. حتی خودتون هم از جشنتون راضی میشین. پس موقع انجام دادن کارهای جشن عروسی لذت ببرین و با شوق و ذوق کارهاتون رو تمام کنید.

_ دومین پله مربوط به مکان جشن ایرانی هست.

در قدیم و حتی امروزه تو بعضی از شهرهای ایران رسم بوده که جشن عروسی رو تو خونه و محله خودشون میگرفتن و همه با کمک همدیگه مکان جشن عروسی رو تزیین و زیبا میکردن. و خودشون رو برای یه جشن عروسی اصیل ایرانی آماده میکردن.
ولی امروزه برای اینکه کارهاشون راحت بشه. جشن های عروسیشون رو تو تالار ها و باغ های اجاره شده بر پا میکنند. تا دیگه دردسر گل آرایی و رسیدن مهمان ها رو نداشته باشند.
و یا بخاطر بالا بودن هزینه و کمک کردن به عروس و داماد جشن کوچیک خانوادگی تو خونشون میگیرن و خیلی ساده برگزارش میکنن.
چه تو تالار باشه چه تو خونه و حتی چه مثل قدیم، مهم اینه که اصالت جشن عروسی ایرانی حفظ بشه.

این مطلب هم عالیه:
روش هایی که باعث چاق شدن عروس خانم ها میشه.
_ سومین پله مربوط میشه به عکس های یادگاری مراسم عروسی ایرانی

چه در زمان قدیم و چه در زمان حال همه ایرانی ها از عکس گرفتن خوششون می اومد و دوست داشتن بهترین جشن ها و خوشی هاشون براشون ثبت بشه. بعد ها بتونن با لذت عکس ها رو ببینن و به یاد گذشته‌ی شیرینی که داشتن لذت ببرن و خاطره بازی کنن.

جشن ایرانی

_چهارمین پله آرایش در جشن ایرانی

آرایش کردن عروس و داماد در زمان های قدیم هم مرسوم بوده و ایرانی ها رو این موضوع تاکید داشتن که حتما عروس و داماد آراسته باشن و برای همدیگه خودشون رو زیبا کنند. امروزه هم برای دو برابر زیبا بشن میرن و دنبال یه آرایشگاه خوب میگردن و از یک ماه قبل جشن عروسیشون اونجا رو برای یه زمان خاص رزرو میکنن.

_پنجمین پله هم مربوط میشه به موسیقی جشن عروسی ایرانی

موسیقی مراسم عروسی ایرانی ها همه با آهنگ های شاد عجین شده و هر قومی هم برای خودش با لهجه مخصوص به خودش موسیقی محلی داره و در جشن های عروسیشون بیشتر از اون موسیقی و یا آهنگ ها استفاده میکنند. که همین موسیقی میتونه بهترین جشن ایرانی رو رقم بزنه و جشن عروسی ایرانی رپ زیباتر از پیش بکنه.

جشن عروسی ایرانی

کارت دعوت جشن ایرانی

در قدیم زیاد کارت عروسی مرسوم نبود و اگه تو یه روستا و محلی جشنی برپا میشد همه اهالی برای پایکوبی و جشن و سرور به خونه عروس و داماد می رفتن و بجز جشن گرفتن به اونها برای برپا کردن جشن عروسی کمک میکردن. ولی امروز با شلوغ شدن و بالا رفتن هزینه ها بهترین گزینه کارت دعوت شده که کسانی که کارت دعوت عروسی دارن بتونن به جشن برن و کسانی که ندارن یعنی دعوت نیستن و اینکار امکان پذیر نیست که تو اون جشن حضور پیدا کنن.

این مطلب هم عالیه:
مدل تزیین چادر عروس با روش های مختلف
خریدهای جشن عروسی ایرانی

خرید هایی که برای مراسم عروسی انجام میشه از کت و شلوار دامادی بگیر تا تاج، کفش عروس و داماد، حلقه، طلا، دسته گل و… باید خریداری بشه و از همه نظر عالی باشن ولی در جشن ایرانی که در قدیم انجام میشد. زیاد شلوغ بازی نداشت و با یه خرید ساده میتونستن جشنشون رو بگیرن و تو ی یه سقف برن.

تنها کاری که از فرهنگ های کشور های دیگه وارد مراسم عروسی کشورمون شده وجود ساقدوش هاست که امروزه خیلی هم باب شده و عروس و داماد از دوستانشون میخوان که نقش شاقدوش رو براشون ایفا کنند و با لباس های محلی یا مدرن همراهشون باشن.
اگه بخوام در مورد غذای جشن بگم میتونم به این مورد اشاره کنم که قدیم انقد بریز و بپاش نبود یه مدل غذا آماده میکردن و همه با شادی و خوشحالی کنار هم ازش لذت میبردن و می خوردن ولی الان با وجود چشم رو هم چشمی این لذت تبدیل شده به فاجعه و مد و کلاس رو به زیادی تعداد غذاها و دسرها میدونن.

مراسم جشن عروسی ایرانی

تو جشن  رسم هست که برای عروس سکه مهر میکنن یعنی به اندازه توان و مهری که داماد به عروسش داره براش چند تا سکه انتخاب میکنن. بجای سکه بعضی ها خونه و حتی زمین هم برای عروسشون مهر میکنن. و یا به خاطر عشق زیاد عروس به داماد به جای سکه و زمین و خونه ، مهریه لش رو گل و آب و… قرار میده. و میدونه که با سکه و پول نمیتونه خوشبختی رو داشته باشه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا