تشریفات عروسی

نکات مهم برای غذای شام عروسی و تزیین میز شام عروسی

نکات مهم برای غذای شام عروسی و تزیین میز شام عروسی

میشه گفت مهمترین و پرخرج ترین هزینه عروسی، به غذای شام عروسی مربوط میشه. چون باید به تعداد افرادی که دعوت کردین شام بدین. امروزه هم که انقد تجملاتی شده که حتما باید چند نوع شام چند نوع دسر و نوشیدنی واز این قبیل برنامه ها چید. که سر آخر داماد مجبور میشه برای تدارک این برنامه به زیر بار قرض بره. و حتی میز آرایی میز شام عروسی هم برای خود معظلی است.

و از همه بدتر تالارها هستند که منو غذاهای زیادی دارن و قیمت های باور نکردنی که سر آدم سوت میکشه.

کم کردن هزینه ی شام عروسی

اگه  یکم از تجملات و ریخت و پاش ها جلوگیری کنیم راحت میشه یه عروسی بی دردسر گرفت. چرا باید حتما چند مدل غذا و دسر و میوه و… روی سفره گذاشت که چی؟ که کسی پشتتون حرف نزنه؟ یا خانواده ها ازتون راضی باشن؟ این یه معقوله ای هست که امکان نداره،  چه بخواهیم چه نخواهیم حرف راحت در میاد پس چرا باید خرج های بیخود کنید. و آخر سر زندگی زناشویتون رو با قرض و قوله شروع کنید.

میز شام عروسی

شما راحت میتونید با یک غذا فوقش دو مدل غذا و دسر و یه کیک خوشمزه که به زیبا ترین شکل تزیین شده، از مهمانها پذیرایی کنید. بیشتر بجای اینکه به تعداد غذای شام عروسی توجه کنید و تعداد زیادی غذا اماده کنید همون یکی دو مدل غذا که سفارش دادین دارای کیفیت خوبی باشه براتون خیلی بهتره.

برای کم کردن هزینه های غذای شام عروسی و تالار، بجای گرفتن چند تا پیش خدمت و پول دادن به اون ها میتونید از چند نفر از اقوامتون کمک بگیرین تا اینکار رو براتون انجام بدن.

بهترین غذای شام عروسی با هزینه کم

برای غذا هم میتونید قیمت کیتیرینگ ها رو در بیارین. ببینن کدوم با هزینه ایی که کنار گذاشتید جور هست. باز اگه میبینید جور در نمیاد میتونید مواد غذایی رو بگیرین و یه آشپز استخدام کنید. مطمین باشین هزینش از غذای بیرون خیلی به صرفه تر هست و هم از نظر هزینه با پس اندازتون جوره.

بجای اینکه نوشیدنی های بیرون رو بخرین با کمی کمک از زنهای اقوامتون میتونید نوشیدنی های دست ساز درست کنید. و به موقع به همراه چند تکه یخ بین مهمان ها موقع غذا پخش کنید. یه نوشیدنی اصیل رو به مهمان های خودتون پیشنهاد بدین تا میل کنن. شامی که آماده کردین رو به صورت فردی پخش نکنید. بلکه سلف سرویس باشه بهتره، اینجوری مهمانها ‌ به اندازه ایی که میل دارن برای خودشون میکشن.

یه فضای مناسب آماده کنید که هر وقت هر کس غذاش رو کشید به اون فضا بره و با خیال راحت غذاش رو میل کنه.

یا اگه تو خانوادتون کسی آشپزیش خوبه یه پله جلو میافتین. چون میتونید از اون درخواست کنید که براتون غذا بپزه.

این مطلب هم عالیه:
شروط ضمن عقد به چه صورت است؟

شام جشن عروسی

کارهای کم هزینه برای پذیرایی جشن عروسی

هیچ وقت سراغ غذایی که تو فصلی که هستین موادش نیست نرید. چون هم پیدا کردن مواد و هم هزینش بالا هست و ممکنه هزینتون رو بالا ببره.

شیرینی و کیک های کوچیک خونگی آماده کنید و روی میزتون بزارین تا هر کس میل داشت برای خودش برداره.

تعداد مهمان هاتونو مدیریت کنید تا از نظر پذیرایی به مشکل بر نخورین. اگه تونستین از تعداد مهمان ها کم کنید.

با همین چند روش ساده میتونید یه غذای شام عروسی کم هزینه و در عین حال عالی آماده کنید تا شرمنده مهمانها نباشید.

خوب یا بد مراسم عروسی تموم میشه و اونی که همراهتون باید همیشه باشه و پا به پاتون بیاد فقط همسرتون هست نه کس دیگه، پس بخاطر یه شب زندگی خودتون و همسرتون رو در آینده سخت نکنید.

امروزه به خاطر بالا بودن هزینه ها بهتره که از دادن غذا صرفه نظر کنید وبه جاش یه بعد ظهر با یه میوه وشیرینی وشربت از مهمانهاتون پذیرایی کنید و مطمین باشین مهمان هاتون شما رو درک میکنن. و میدونن با این اوضاع معیشت همون میوه و شرینی رو هم سخت میشه برای پذیرایی فراهم کرد.

غذای شام عروسی

غذای شام عروسی و نکاتش

امروزه هم برای هرکاری که انجام میدین حتی توی عروسی ها  تزیینات حرف اول رو میزنه چه در سفره عقد  چه در ماشین عروس وحتی میز شام عروسی.

در ادامه میخوایم در مورد نکات مهم غذای شام عروسی و تزیینات میز شام عروسی براتون صحبت کنیم با جشن پلاس همراه باشید.

وقتی میخواین یه میز شام عروسی بچینید باید این رو در نظر بگیرین که نباید تمام خوراک های پذیرایی رو یه طرف میز شام عروسی قرار بدین و باید به صورتی پراکنده باشه که وقتی تعداد زیادی میان سر میز همه به  یه طرف میز نرن و ازدحام بوجود نیاد.

یعنی از یه مدل خوراک در چند جای مختلف میز شام عروسی قرار بگیره تا مهمونها راحت بهشون دسترسی داشته باشن وهرج و مرج نشه. همچنین ظروف و لیوان به همراه قاشق و چنگال به طوری باشه که با دسترسی راحت بشه ازشون استفاده کرد.

غذای شام عروسی

یه چیز مهم که میشه گفت اینه که رنگهای خوراکی ها در سفره آرایی خیلی موثر هست وحرف اول رو بعنوان زیبایی میز شام عروسی میزنه.

انقد تزیینات میز شام عروسی مهم شده، که قبل از این که محل برگزاری تشریفات عروسی رو رزرو کنند درخواست دارند نمونه عکس های میز شام عروس و داماد رو ببینن. که تو اون عکس حتی به میز و صندلی و ظروفی که میخوان استفاده کنند دقت میکنن.

نکاتی که باید رعایت بشه برای سرو غذای شام عروسی

مکان میز شام

اول_ میز شام باید جایی باشه که تو دید مهمانها باشه. به طوری که هر بیننده ایی از اون همه تزیینات و زیبایی لذت ببره.

میز شام عروسی

رومیزی میز شام عروسی

دوم _ از رومیزی هایی که بسیار زیبا هستند استفاده بشه مثل رومیزی هایی که با نگین کار شده، و زرق ‌و برق میز رو دوچندان کنه. قبل اینکه میز شام عروسی چیده بشه.

این مطلب هم عالیه:
تزیین جشن و گل آرایی عروسی مهمترین موضوع در برگزاری مراسم عروسی

گل آرایی میز

سوم_ این مورد مربوط به گل آرایی میز هست، هر گلی رو نمیشه برای میز شام عروسی انتخاب کرد بهتره که گلهایی که کشیده وطبیعی هستند انتخاب بشه. چون اینطوری زیبایی خاصی به میز میده، گلهای مصنوعی برای گل آرایی روی میز مناسب نیست و بیشتر برای اطراف سالن استفاده میشه.

از گلهایی که میشه برای میز شام عروسی استفاده کرد می تونیم به گلهای کشیده ایی مثل  داودی، سوسن، رز و… اشاره کرد. گل طبیعی باید فقط برای میز شام و میز عروس و داماد استفاده بشه. و گلدان هایی که برای اینکار استفاده میشن باید کشیده و از جنس بلور باشن. اگه دوست داشته باشین میتونید رنگ گلهاتون رو بایکی از اجزای میزتون ست کنید مثل دستمال سفره.

شمع ها نقش مهمی در زیبایی میز دارند

غذای جشن عروسی

چهارم_ موردی که میشه به اون پرداخت شمع ها هستن. شمع ها رو میتونید دو طرف گلها قرار بدین. میتونید رنگ شمع و گل رو با هم ست کنید و همچنین اگه اندازه گل و شمع  یکی باشه میزتون فوق العاده میشه.

قاشق ها و چنگال ها

پنجم_ مربوط میشه به قاشق و چنگال وبشقاب؛ قاشق و چنگال باید کنار بشقاب باشه،  برای هر نوع دسر و غذایی باید یک نوع قاشق و چنگل و بشقاب وجود داشته باشه. بعنوان مثال : برای سالاد پیش دستی کوچک، برای دسر از قاشق کوچک استفاده بشه و….

لیوان ها به اندازه باشند

ششم_مربوط میشه به لیوان، تعداد لیوان برای پذیرایی میز شام عروسی مهمه ممکنه چند نوع نوشیدنی موجود باشه. بخاطر همین برای نوشیدنی چند لیوان گذاشته میشه تا مهمانان راحتر باشن.

دستمال سفره

شام عروسی

هفتم_  یه چیزی که از اجزای میز به حساب میاد یعنی دستمال سفره، که باید با زیبایی خاصی تزیین بشه و بر روی میز قرار بگیره. حتی میتونید با حلقه های کوچیک دستمال سفره زیبایی داشته باشین.

برای اینکه بتونید یه سفره زیبا و شیک بچینید باید حتما تکنیک سفره آرایی رو بدونید. که این مربوط میشه به کسانی که تجربه بالایی در این کار دارند و به زیبایی میتونن میزی که دوست دارین رو بچینند. و ترتیب غذا و دسر رو طوری با  تکنیک بروی میز بچینند که از این همه سلیقه لذت ببرین.

اینها نکاتی بود که میشد براتون اسم آورد اگه میخواین یه میز زیبا و جشنی زیباتر بگیرین موقع قرارداد بستن با تالار اول خوب همه جوانب رو بسنجید. ببینید اون کارهایی که دوست دارین رو میتونن انجام بدن یا نه اگه هم هزینه ها براتون زیاد بود از راه هایی که در ابتدای مقاله گفتیم استفاده کنید. ازدواج یه سنت حسنس، آسون بگیرید تشریفات ازدواج رو.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا