جذاب و خواندنی

نکات مهمی ‌که باید به عنوان مهمان در مراسم عروسی رعایت کنیم

نکات مهمی ‌که باید به عنوان مهمان در مراسم عروسی رعایت کنیم

آوردن مهمان بدون اجازه

اکثر ما و حتی مجردها انتظار داریم که در جشن‌ها اجازه بردن یک مهمان را داشته باشیم. این بدین معنا است که شما در طول این مراسم که می‌تواند طولانی نیز باشد تنها نخواهید بود و کسی را خواهید داشت که با او باشید. مخصوصاً اگر دیگر مهمانان را نشناسید. با توجه به مخارج بالای عروسی می‌توانید درک کنید که عروس و داماد ترجیح می‌دهند که پول آن مهمان اضافی شما را برای کسی که می‌شناسند خرج کنند. پس اگر کارت عروسی را دریافت کردید که فقط اسم شما روی آن بود و شما مطمئن نبودید که می‌توانید کسی را ببرید می‌توانید این موضوع را از زوج بپرسید

پس اگر فقط اسم شما بر روی کارت بود به احتمال زیاد شما تنها کسی هستید که دعوت شده اید.

فقط به خاطر داشته باشد اگر به تنهایی به مراسم عروسی دعوت شدید، عروس و داماد به دلایل مالی و به خاطر کمبود فضا این کار را کرده اند. اگر به دلیل مسائل مالی اجازه‌ی آوردن شخص دیگری را ندارید می‌توانید به زوج پیشنهاد دهید که هزینه آن شخص را خودتان پرداخت کنید اما روش خوبی نیست و پیشنهاد نمی‌شود و اگر با عروس داماد صمیمی‌نیستید و نمی‌توانید این موضوعات را در میان نگذارید باید به تنهایی در عروسی شرکت کنید و یا دعوت‌شان را رد کنید.

این مطلب هم عالیه:
خواهر عروس!!!

سعی کنید عکاس نباشید

به جز مواقعی که عروس و داماد عکاس حرفه ای نیاورده اند (و یا از مهمانان نخواسته‌اند که عکس بگیرند) عکس نگیرید. به خاطر داشته باشید زوج برای گرفته شدن عکس‌هایشان در آن روز بزرگ هزینه زیادی را متحمل شده اند، تا عکاسی را به عروسی آورده اند. بنابراین نباید بر سر راه او قرار بگیرید، بله می‌توانید عکس بگیرید ولی نباید طوری باشد که به کار عکاس که برای عکس‌هایش پول خواهد گرفت لطمه‌ای وارد کند. سعی کنید در مسیر عکاس قرار نگیرید و سعی نکنید با جای‌گیری استراتژیک عکس‌های بهتر از عکس‌های او بگیرید. اجازه دهید عکاس کار خود را انجام دهد.

از آوردن کادوهای بزرگ و حجیم خودداری کنید.

اگر قرار باشد کادوی عروسی‌تان را به تالار ببرید از بردن کادوهای بزرگ و سنگین خودداری کنید تا جا به جایی آن‌ها آسان باشد. وقتی شما وسیله‌ای را تهیه می‌کنید با سلیقه خودتان اقدام به خرید آن می‌کنید که این احتمال وجود دارد که مطابق سلیقه عروس خانم و آقا داماد نباشد و یا اینکه این وسیله تکراری باشد و یا بدتر از آن اینکه به این وسیله نیاز نداشته باشند. به جای این هدیه می‌توانید از کارت‌های هدیه استفاده کنید که هم قدرت نقد شوندگی آن بالاست و هم اینکه زوج‌ها می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را با سلیقه خودشان تهیه کنند.

کادوی عروسی

وقت شناس باشید

همه ما بدون تردید می‌دانیم که اکثر عروسی‌ها دیر برگزار می‌شود زیرا عروس کمی‌دیر به تالار می‌آید و این حق اوست که شما باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از او در تالار باشید تا در جای خود مستقر شوید.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پوشیده انتخابی خاص برای عروس خانم ها

قطعا شما دوست ندارید مهمانی باشید که در میان صندلی‌ها بخزد و یا زمانی که عروس می‌آید صندلی خود را پیدا کنید.

پاسخ به دعوت

پاسخ به دعوت را فراموش نکنید. شما باید به تاریخی که در کارت درج شده دقت کنید و پاسخ‌تان را برای حضور در مراسم عروسی برای زوج بفرستید. در واقع اگر می‌دانید که در عروسی حضور خواهید داشت یا نه باید سریعاً زوج را مطلع کنید. این کار به زوج کمک می‌کند تا تعداد دقیق مهمانان را بدانند.

تلفن همراه‌تان را خاموش کنید.

ایجاد صداهای مزاحم در مراسم عروسی بی ادبانه است. جشن عروسی زوج جوان را با روشن گذاشتن موبایل‌تان خراب نکنید به جز موارد ضروری گوشی خود را روشن نکنید و اگر می‌خواهید عکس بگیرید حداقل در حالت بی صدا یا پرواز قرار دهید.

دست ساق‌دوش‌ها

به همه‌ی خانواده تبریک بگویید.

حتی اگر والدین برادر و خواهر زوج‌ها را نمی‌شناسید سعی کنید آن‌ها را بیابید و خودتان را معرفی کنید و اجازه دهید که بدانند چقدر از شرکت در عروسی لذت برده اید.

سعی کنید پر جلوه تر از عروس نباشید.

این موضوع قانون نیست فقط یک رفتار ملاحظانه گرانه است هیچ مشکلی در پر جلوه دیده شدن نیست ( زیرا بعضی از افراد در لباس های معمولی نیز پر جلوه هستند)، اما سعی کنید پر جلوه تر از عروس نباشید. قطعا نمی‌خواهید مهمانی باشید که جلوه عروس را می‌دزد. به عروس اجازه دهید در روز عروسی‌اش بدرخشد، شما ۳۶۴ روز وقت دارید که این کار را انجام دهید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا