ماشین عروس

نکات طلایی گل آرایی ماشین عروس

جشن پلاس: رویای دختر بچه از قدیم کالسکه ای با اسب های سفید بوده است ولی امروزه این رویا تبدیل به ماشین عروس رنگارنگ و گل زده شده است.

در این میان برخی برای شب عروسی خود به دنبال ماشین های گران قیمت و مدرن مانند لیموزین و لامبورگینی هستند و با کرایه کردن این ماشین ها سعی دارند روز عروسی خود را باشکوه برگزار کنند.

برخی دیگر، به دنبال ماشین های کلاسیک و قدیمی هستند که می توان در برخی موسسات کرایه ماشین عروس آنها را برای روز عروسی در اختیارگرفت.

اما، می بایست در انتخاب ماشین عروس و گل آرایی آن برخی نکات را مد نظر بگیرید تا استرس شما در هنگام عروسی تان زیاد نشود و این شب تکرار نشدنی را با مشکل روبرو نکنید.

اگر قصد کرایه ی ساعتی دارید، حتما یک زمان اضافی نیز در کرایه ی آن در نظر بگیرید و فکر بدقولی های میهمانان، عکاس، آرایشگر و حتی ترافیک را بکنید تا برای تحویل آن اضطراب نداشته باشید.

در صورتی که می خواهید یک اتومبیل قدیمی و عتیقه را سفارش دهید، حتما فکر خراب شدن آن را بکنید، بسیار پیش آمده که ماشین عروس گل زده را با جرثقیل به تعمیرگاه برده اند.

در صورتی که برای اجاره ی این ماشین ها اصرار دارید، حداقل بهتر است راننده ی مخصوص خود اتومبیل را نیز با خودتان ببرید، تا اگر مشکلی برای ماشین پیش آمد او با زیر و بم ماشین آشنا باشد و بتواند کمک تان کند.

اگر از آن دسته عروس و دامادهایی هستید که حساب جیب تان را دارید، بهتر است از ماشین خودتان استفاده کرده، و یا اگر وسیله نقلیه ندارید، می توانید ماشین بستگان نزدیک تان را برای یک شب به امانت بگیرید.

ماشین-عروس-ایرانی

هزینه ی کرایه ماشین عروس
ماشین های عروس اگر امروزی بوده و بنز و BMW باشند، حدودا از شبی 500-400 هزارتومان شروع میشود .برخلاف تصور خیلیها که ماشین های کلاسیک و قدیمی را بیشتر دوست دارند، باید اضافه کرد که قیمت این ماشینها خیلی بالاتر است.

البته موسسات خدماتی مجالس خودشان تزئین ماشین را هم قبول میکنند، که در آن صورت باید چیزی حدود 600 هزار تومان به بالا در نظر گرفت. این قیمت هایی است که خدمات مجالسی ها می گیرند

ماشین-عروس-عروسی.

چقدر هزینه برای تزئین ماشین عروس؟
تزئین کردن ماشین عروس بستگی به فصل و مناسبت و محله گل فروشی دارد.

این مطلب هم عالیه:
چگونه از اتفاق‌های غیر منتظره مراسم عروسی جلوگیری کنیم

گل، گل است و شمال و جنوب تهرانش فرق نمی کند.

این که گل فروش با سلیقه باشد، مسئله ای بسیار مهم است و ربطی هم به هیچ جای ایران ندارد البته گل فروشی های معروف و شمال شهری طبعا پول بیشتری دریافت می کنند.

در اعیاد و مناسبت می شود.

در نتیجه تعرفه تزئین ماشین عروس ها فرق می کند و قیمت بالاتر می رود.

قیمت تزئین ماشین های عروس، از 50-40 هزار تومان شروع می شود تا دو میلیون تومان.

تزئین ماشین عروس، کاملا سلیقه ایست و به راحتی می توان هزینه اش را پایین آورد.قیمت متوسطی که آرایی ماشین عروس می پردازند، چیزی حدود 300 تا 400 هزار تومان است.

اگر درفصل تابستان ازدواج می کنید، زحمت گل زدن به ماشین را به خودتان ندهید و بیهوده برای آن هزینه نکنید، زیرا گل ها در درجه دمای فصل تابستان در مدت نیم ساعت پلاسیده می شوند و گل های پلاسیده و پژمرده اصلا ظاهر زیبایی ندارند.

به جای آن می توانید با روبان و یا تور ماشین تان را تزئین کنید. کمی ابتکار به خرج دهید.

مثلا ماشین تان را با تور ماهیگیری و انواع صدف و ستاره ی دریایی تزئین کنید.

ماشین-عروسی-زیبا

گل های گران ماشین عروس
ماشین عروس را به راحتی می توان با استفاده از گل های ارزان تر که زیبا هستند، با سلیقه شخصی تزئین کرد .

فقط در این کار، باید به هارمونی رنگ ها دقت داشته باشیم و اینکه گل ها را متناسب با رنگ ماشین انتخاب کنیم.

هر گلی درجه یک، دو و سه دارد . گل های هلندی و تایلندی معمولا گران قیمت هستند.

ارکیده، گران ترین گلی است که در تزئین ماشین های عروس به کار می رود، که از شاخه ای 3-4 هزار تومان شروع می شود تا 35 هزار تومان.

اکثر عروس و دامادها برای تک بودن تزئین ماشین شان گل ارکیده را انتخاب می کنند.

رنگ بندی گل ماشین عروس
اگر می خواهید ماشین عروس تان کار دست خود تان باشد (یعنی با سلیقه عروس و داماد باشد)، باید به این نکته توجه داشته باشید که چه رنگ هایی را کنار هم می گذارید گاهی نگاهی به فصل هم می تواند ایده ای به شما بدهد.

این مطلب هم عالیه:
تزیین ماشین عروس یا گل آرایی ماشین عروس

هارمونی رنگ ها را بشناسید.

تزیین ماشین عروسی باید با تزئین ماشین نامزدی فرق داشته باشد.

می توان برای مراسم نامزدی که مراسمی خودمانی تر و ساده تر است، از تزئین های تور و پاپیون استفاده کرد که خیلی هم زیبا هستند.

در میان این تزئین ها هم می توان از گوی های رنگی براق یا گل به تعداد کم استفاده کرد .

معمولا بهترین رنگ برای ماشین عروس سفید است.

زیرا تم عروسی اغلب سفید است و رنگ سفید سمبل عروس است.

سفارش گل ماشین عروس

هنگام سفارش گل برای ماشین تان، توجه داشته باشید که، جلوه ی بیش تر رنگ ماشین و رنگ گل ها باید با هم متضاد باشند.

مثلا اگر رنگ ماشین سفید است، گل سفید روی آن نزنید. بلکه انواع گل های رنگی بر روی آن، جلوه ی بیش تری خواهند داشت.

اگر ماشین تان دودی است؛ بهتر است از گل هایی با رنگ های ملایم و روشن مثل صورتی یا سفید استفاده کنید .

اگر ماشین تان نقره ای است، گل هایی با رنگ زرشکی، قرمز و جلوه ی دیگری به آن می دهد.

هم چنین اگر ماشین تان مشکی است، به هیچ وجه با رنگ سفید یکدست آن را گل نزنید زیرا شبیه به ماشین های مراسم تدفین می شود.

جمع بندی:

اگر قصد کرایه ی ماشین برای مراسم تان را دارید؛ حتما چند ساعت اضافه تر از زمان عروسی برای بازگرداندن آن در نظر بگیرید. چرا که همیشه ممکن است حوادث غیرمترقبه رخ دهد. اگر قصد دارید ماشین های قدیمی را کرایه کنید، برای خرابی بی موقع آن فکر کنید. اگر هزینه های عروسی برایتان مهم است، بهتر است از ماشین شخصی خود یا اقوام نزدیک تان برای این منظور استفاده کنید.

قیمت تزئین ماشین، به گل های انتخاب شده بستگی دارد. همچنین فصلی که در آن قرار دارید و منطقه ای که گل فروشی در آن واقع است، در تعیین قیمت موثر اند. توصیه ما این است که در تابستان از تزئین ماشین با گلهای طبیعی اجتناب کنید. چرا که به علت گرمای هوا، به سرعت پلاسیده خواهند شد. برای تزئین ماشین سراغ گل های گران قیمت نروید.به رنگ بندی و هماهنگی رنگ گل ها با رنگ اتومبیل تان توجه کنید. حتی می توانید برای تزئین ماشین از تم عروسی تان ایده بگیرید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

  • اگر درفصل تابستان ازدواج می کنید، زحمت گل زدن به ماشین را به خودتان ندهید و بیهوده برای آن هزینه نکنید، زیرا گل ها در درجه دمای فصل تابستان در مدت نیم ساعت پلاسیده می شوند و گل های پلاسیده و پژمرده اصلا ظاهر زیبایی ندارند
دکمه بازگشت به بالا