لباس عروس

نکاتی که در مورد خرید کفش عروس نباید فراموش کنید

نکاتی که در مورد خرید کفش عروس نباید فراموش کنید.

بیشتر عروس ها برای خرید کفش عروس به مشکل بر میخورن و نمیدونن چه مدل و سبکی بخرن تا بتونن توی جشن عروسیشون راحت تر باشن. اما بعضی ها هم بدون آگاهی و بیخیال از همه چیز میرن و اون کفش مجلسی که چشمشون رو گرفته میخرن و به نکته هایی که باید برای خرید کفش عروس در نظر بگیرن، توجه ایی نمی کنن. مثلا کفش پاشنه دار میخرن و نمیتونن باهاش راه برن و بعد در روز عروسی متوجه میشن و پیش خودشون میگن که ای کاش یکم دقت میکردم. یا از کسی مشورت میگرفتم که الان به چه کنم، چه کنم نمی افتادم.

یا بخوام به یه مورد دیگش اشاره کنم؛ یه کفش پاشنه دار انتخاب میکنه و توی عروسی متوجه میشه قدش از قد داماد بلندتر هست و احساس نارضایتی پیدا میکنه. ولی خوب کاری شده و زمان به عقب بر نمیگرده.

کفش عروس

حالا بخاطر اینکه یه انتخاب خوب داشته باشین و در روز عروسیتون خوشحال باشید، برای انتخاب کفش عروس یا کفش مجلسی به این نکته هایی که جشن پلاس براتون گلچین کرده، توجه کنید. امیدوارم که از این نکته ها راضی و خشنود بشین و بتونید کفش مجلسی یا کفش عروس خوبی رو انتخاب کنید..

راحتی کفش عروس

شما توی روز عروسیتون از صبح تا آخرین لحظه شب عروسیتون باید کفشهاتون توی پاتون بمونه. اونقدر جنب و جوش دارین که زیاد وقت نشستن ندارین. آتلیه رفتن عکس های مختلف گرفتن داخل باغ راه رفتن و با مهمان ها دیده بوسی کردن و… باعث میشه اگه کفش عروس راحت نباشه بیچاره بشید. چون اینحوری دیگه از جشن و شادی چیزی بجز پا درد نمیفهمید و دوست دارین همون لحظه کفش عروس رو از پاتون در بیارین. و جشنتون که برای شما به پا شده براتون زهر میشه. پس به راحتی کفش عروس یا کفش مجلسی خودتون دقت کنید.

کفش عروس ارزان

بهترین کفش مجلسی اونه که بتونید بابتش پول بیشتر بدین. یه ضرب المثل داریم که میگه هرچی پول بدی همون قدر آش میخوری. و این ضرب المثل رو همیشه یادتون بمونه.

کفش عروس که با کیفیت باشه قیمتش هم صد در صد بالا هست. اگه از نظر بودجه ایی که برای اینکار در نظر گرفتین، قیمت کفش بالاتر هست، می تونید به حراجی های کفش مجلسی که برند های معروف برای اخر فصلشون میزنن برین. و با قیمت مناسبتر کفشی که مد نظر هست رو انتخاب کنید و بخرین. این راه حل براتون خیلی مفید هست تا بیشتر از بودجتون خرج نکنید. پس خرید کردن برای کفش عروس رو برای روزهای نزدیک به جشن موکول نکنید. اگه کفشی که میگیرین، خوب و راحت باشه، میتونید بعد ها هم توی مهمونی ها و مجالس دیگه به عنوان کفش مجلسی ازش استفاده کنید.

کفش عروس

لژ دار بودن کفش عروس

وقتی برای خرید کفش عروس رفتین، فقط به قیمت و زیبایی کفش دقت نکنید. زیبایی یکی از ارکان کفش هست. مهمترینش اینه که کفشتون تو پاتون راحت باشه پس کفش لژ دار بهترین گزینه است. تا احساس راحت تری داشته باشین، و اصلا به این فکر نکنید که اگه کفش لژ دار انتخاب کنم ممکنه نشون بده و آبروم بره.

این مطلب هم عالیه:
داشتن استایل زیبا و شیک پوش

خرید کفش

این رو بدونید که لباس عرستون اونقدر دامنش بلند هست که کفشتون پوشیده بشه. حتی انگشتان پاتون هم به راحتی دیده نمیشه چه برسه به کفشتون. و کنجکاوترین آشناهاتون هم به راحتی نمیتونه متوجه بشه که چه مدل کفشی پوشیدین. حتی موقع نشستن هم دامن روی کفش قرار میگیره و دید نداره. اگه میخواید کفشتون پاشنه داشته باشه بهتره لژ دار یکسره انتخاب کنید واگه جلوی انگشتاتون هم باز باشه خیلی بهتر میشه و انتخاب بهتری هست.

 

پاشنه کفش متناسب با قد لباس

بهترین کار اینکه قبل اینکه لباستون رو انتخاب کنید کفش عروس رو بگیرید. تا ‌موقع پرو لباس عروستون، بپوشید و ببینید قد لباستون با کفشی که پوشیدید جور در میاد یا نه. اگه لباس رو انتخاب کنید بعد کفشتون رو بپوشین، اگه کفش پاشنه دار بلند باشه، که دامن لباس بالاتر از کفش قرار میگیره و یا دنباله به زیبایی روی زمین کشیده نمی شه و نا هماهنگ میشه و دیگه کاری از دستتون بر نمیاد.

رنگ کفش

کفش پاشنه دار

وقتی برای خرید کفش عروس میرید، سعی کنید زیاد رنگ کفش با رنگ لباستون تضاد نداشته باشه. اگه نتونستین هم رنگش رو پیدا کنید هم زیاد مهم نیست چون بلندی دامن عروس اون رو می پوشونه و لازم نیست وسواس زیادی به خرج بدین. اگه لباس عروستون سفید هست و با نگین کار شده میتونید از رنگ نقره ایی یا شیری هم استفاده کنید. یا اگه لباستون شیری و نباتی هست رنگ کرم و طلایی هم خوبه برای خرید کفش. در هر صورت لازم نیست که حتما رنگ لباس با رنگ کفشتون یکی باشه. مهم راحتی پا داخل کفش هست تا اینکه رنگش مهم باشه.

کفش پاشنه دار

اگه تا حالا کفش های پاشنه دار سه سانتی و پنج سانتی پوشیدین سعی کنید سمت کفش پاشنه دار ده سانتی نرید.  همین روال زندگی قبلتون رو در پیش بگیرید. چون تا بحال ازش استفاده نکردین و نمیدونید می تونید باهاش راه برین یا نه. پس این تجربه رو برای جشن عروسیتون نکنید تا پشیمون نشید و توی جشنتون ناراحت نباشید. درسته که کفش پاشنه دار بلند، زیبا و با کلاس هست و در آتلیه و عکس برداری مشکلی پیش نمیاد، ولی به ناراحتی بعدش نمی ارزه. چون شما در جشن فقط یک جا نمی نشنید و برای یه جنب و جوش کارایی خوبی نداره. پس از خرید کفش پاشنه دار بلند که تا حالا هم نپوشیدیدش منصرف بشید.

کفش مجلسی مناسب فصل

وقتی میخواین کفش عروس بخرین حتما به فصلی که میخواید توش عروسی بگیرین توجه کنید. اگه فصل گرماست یه صندل مناسب هست. ولی اگه فصل سرما باشه صندل بکارتون نمیاد. و باید دو جفت کفش داشته باشین و یکی از اون ها باید پوشیده و ساق دار باشه و در باغ ازش استفده کنید تا کثیف نشین. داخل آتلیه و سالن کفشتون رو عوض کنید و اصلا نگران خراب شدن عکس و فیلمتون نباشید. بخاطر بلند بودن دامن عروس، کفشتون تو عکس و فیلم نمی افته.

این مطلب هم عالیه:
بهترین لباس عروس برای افراد قد کوتاه کدام ها هستند؟

خرید کفش

پوشیدن کفش قبل عروسی

وقتی خیالتون از خرید کفشتون راحت شد باید به فکر این باشید که کفشتون تو روز عروسی اذیتتون نمیکنه. به خاطر همین موضوع یکی دو هفته قبل از عروسی کفشتون رو به پا کنید تا راحت تر باشه براتون. به این صورت که از پنج دقیقه برای پوشیدن کفش شروع کنید بعد پونزده دقیقه به همین صورت که تا قبل عروسی سه چهار ساعت کفش تو پاتون باشه تا براتون راه رفتن با کفش در روز عروسی آسونتر شده باشه. و بتونید کفش پاشنه بلند رو تحمل کنید و در روز جشنتون اذیت نشین.

کفش مجلسی

کف کفش عروس

موقع خرید کفش عروس به این نکته توجه کنید که کف کفشتون صاف نباشه و شیارهایی رو داشته باشه. اگه این شیارها وجود نداشته باشن تو سطح صاف و صیقلی امکان داره لیز بخورین و اتفاقی براتون بی افته. این رو هم در نظر بگیری؛ن به خاطر اینکه لباس عروس بلند و چند لایه و پف دار هست، اگر هم روش از سنگ تزیین شده باشه ممکنه سنگین باشه به خاطر همین هم از محکم بودن پاشنه کفشتون اطمینان پیدا کنید. تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاد وسط جشنتون. پس هم به صاف نبودن کفش مجلسی و هم محکم بودن پاشنه به خوبی دقت کنید تا مشکلی پیش نیاد. و یه جشن عروسی بی دردسر رو بگذرونید.

 

قد داماد

وقتی به خرید میرید داماد رو هم همراهتون ببرین. اگه نشد و نتونست همراهتون بیاد حتما به قد داماد توجه کنید. نرید کفش پاشنه دار بخرین که روز عروسی ببینید از داماد بلند قدتر شدید. که این اصلا خوب نیست پس کفش مجلسی بگیرین که هم قد داماد باشین نه بالاتر از اون. و از قبل معلوم کنید چه پاشنه ایی رو میخواین بگیرین و اگه با دامادتون هم قد هستین میتونید از کفش پاشنه دار که پاشنه های کم دارند و یا کفش های سفیدی که پاشنه ندارند استفاده کنید.

مکان خرید کفش عروس یا کفش مجلسی

کفش مجلسی

امروزه هر جایی رو نگاه می کنی کفش فروشی بسیاری با قیمت های متنوعه و برند های مشهور و یا معمولی وجود دارند. توی هر شهری تعدادی کفش فروشی موجود هست که بعنوان مثال در شهر تهران میشه به خیابان سپه سالار، اطراف میدان محسنی، پاساژ ونک و… اسم آورد. که برندهایی همچون ترک و ایتالیایی و ایرانی و حتی چینی هم موجود هست و میتونید نسبت به بودجه تون خرید کنید. ولی اینم بگم که به کفش های چینی نمیشه اطمینان کرد.
با این گفته هایی که اینجا نوشتیم راحت میتونید کفش مناسبی رو از هر لحاظ انتخاب کنید. امیدوارم این مقاله از جشن پلاس تونسته باشه به شما کمک کنه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا