تشریفات عروسیکیک و شیرینی

نکاتی که باید در انتخاب کیک عروسی در نظر بگیرید

جشن پلاس: شما هم قصد دارید برای مراسم عروسی‌تان کیک سفارش دهید؟ آیا تمام نکته‌ها را در مورد انتخاب کیک عروسی می‌دانید؟ یا همه چیز را برعهده قنادی می‌گذارید؟ بهتر است در انتخاب کیک عروسی تان حساس باشید. هم به خاطر هزینه ای که می‌کنید و هم به خاطر اینکه برای مهمان‌های عزیزتان طعم خوشایندی فراهم  کنید. برای همین هم سعی کرده‌ام تا در ادامه نکته‌هایی که  در سفارش و انتخاب کیک عروسی مهم است را برای‌تان بگویم.

نکاتی که باید در انتخاب کیک عروسی در نظر بگیریم
نکاتی که باید در انتخاب کیک عروسی در نظر بگیریم

طعم کیک

درست است که ظاهر کیک در اولین نگاه نظر همه مهمانان را به خود جلب می‌کند اما باید در انتخاب کیک عروسی دقت کنید. تا زمانیکه همه آماده خوردن کیک زیبای عروسی شما هستند از آن لذت ببرند و تا مدتها از آن تعریف کنند. پس در لیست کارهای خود، حتما برای تست کیک عروسی‌تان زمان بگذارید. در این جلسات نحوه پخت را به شما کاملا توضیح می‌دهند و اصولا یک نمونه تست برای شما آماده می‌کنند. این فرصت خوبی هست تا ایده‌های خود را برای کیک عروسی به طراحان کیک منتقل کنید و سوالاتتان را در مورد نحوه تزیین و انواع خامه ای که قرار است برای آن استفاده کنند، بپرسید.

انتخاب یک سبک

سفارش کیک را بعد از همه تصمیم‌هایی که در مورد لباس عروس، کارت دعوت عروسی، تزیینات عروسی و دکورهایی که قرار است انتخاب کنید موکول کنید. این گزینه ها و تم عروسی می‌تواند در طراحی کیک استفاده شود. یا حتی می‌توانید کیکی را انتخاب کنید که با سالن عروسی، فصل، و گلهای تزییناتی سالن هماهنگ باشد. پس موقع سفارش دادن کیک این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

این مطلب هم عالیه:
آموزش تزیین کیک عروسی در منزل

اندازه کیک

اندازه کیک باید متناسب با تعداد میهمان‌ها باشد. پس قبلا با خانواده ها هماهنگ شده و تعداد مهمانها را موقع سفارش کیک در نظر داشته باشید. برای ۵۰ الی ۱۰۰ نفر می‌توانید یک کیک ۳ طبقه سفارش دهید اما اگر بیش از ۲۰۰ نفر مهمان داشته باشید باید بیشتر از این مقدار باشد.

قیمت مناسب

قیمت کیک‌ها با نوع کیکی که سفارش می‌دهید متفاوت است. بسته به اینکه تزئین آن با خامه یا خمیر فوندانت باشد، قیمت آن هم فرق خواهد کرد. اگر حدود قیمت خاصی برای کیک در نظر گرفته اید. پس حتما برای گزینه‌هایی تزئین و محتوای کیک فکر کنید و بر طبق آن سفارش دهید. برخی از کیک ها بصورت سفارشی درست می‌شوند و یا از روی الگوی خاصی که عروس و داماد داده اند مدلسازی می‌شوند. این سبک کیک های پیچیده که کار زیادی می‌طلبد هزینه بالاتری خواهد داشت.

خامه یا خمیر فوندانت؟

این سوال همیشگی مشتریان در انتخاب تزیین کیک است. خامه روی کیک همیشه خوشمزه هست. اما با خمیر فوندانت کیک صاف و یکدستی خواهید داشت. البته توجه کنید قبل از اینکه  خمیر فوندانت روی کیک کشیده شود، ابتدا یک لایه خامه روی آن زده می‌شود. اگر عروسی شما در فضای بیرون برگزار می‌شود باید شرایط جوی را در نظر داشته باشید. اگر هوا گرم باشد ممکن است خامه کیک شما نرم شده و طعم خوبی نداشته باشد. در اینصورت حتما  خمیر فوندانت را برای تزئین کیک  انتخاب کنید.

مجلات

یادتان باشد اکثر مجلات و سایت های بزرگ در زمینه‌ی کیک دارای متخصصان، نویسندگان و دستیارانی هستند که بدون وقفه روی طراحی کیک کار می‌کنند تا یک کیک عالی و کامل داشته باشند. بیشتر مواقع برای مدلسازی این کیک ها از فوم و مواد مصنوعی استفاده می‌شود و قابل خوردن نیستند. پس انتظار نداشته باشید کیکی که سفارش می‌دهید دقیقا مشابه نمونه پرینت شده آن باشد.

این مطلب هم عالیه:
ایده‌هایی جالب برای برگزاری یک جشن عروسی سبز

جزییات

یکی از بخش‌های پرهزینه‌ی پخت کیک به تزیین ان مربوط می‌شود. ارزانترین راه برای تزئین کیک استفاده از میوه و گل است. با هزینه اندکی از گل آرای مراسم‌تان تقاضا کنید تعدادی گل برای کیک نگه دارد.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا