تشریفات عروسیکارت عروسی

نکاتی در باره انتخاب کارت عروسی

زیباترین قسمت عروسی بر می گرده به انتخاب کارت عروسی ! عروس و داماد با شوق و ذوق کارت عروسیشون رو به کسانی که دعوت کردن می دن تا بقیه هم تو شادیشون حضور داشته باشن.
انتخاب کارت عروسی خیلی مهم هست، چون ممکنه به عنوان یادگاری پیش کسانی که دعوتشون کردین بمونه.

کارت عروسی اولین چیزی هست که مهمانها قبل اینکه وارد جشنتون بشن و جشنتون رو ببینین متوجه اش هستن و می بینن، بخاطرشون میسپارن، اگه بخواین یکم وسواس بخرج بدین و خلاقیت و سلیقه چاشنیش کنید، مطمئن باشین بد نمیشه.

کارت عروسی

نکات خرید کارت عروسی

۱_ از کجا بخریم:

شما با گشتی که توی شهر خودتون بزنید می تونید به راحتی مکان هایی که مخصوص کار کارت عروسی هستن رو پیدا کنید و به راحتی برین اونجا، ببینید و سفارش بدین.

توی تهران هم می تونید به بهارستان برین راسته بازار کارت های عروسی برین و یا اگه اهل تهران گردی هستین می تونید سراغ میدان انقلاب، سرپل امیر بهادر و…هم برین. اما نبض اصلی بازار کارت عروسی تو حوالی بهارستان می زنه. اونجا می تونید مدل های جدید و به روز رو ببینید.

۲_فروشگاه اینترنتی:

شما می تونید با یه سرچ ساده به براحتی آدرس سایت عرضه کننده کارت عروسی تو پایتخت و حتی شهر های دیگر رو هم پیدا کنید. برین توش، کارت مورد نظر خودتون رو هم انتخاب کنید. بعضی از این سایت ها امکان سفارش و خرید اینترنتی رو دارن، شما بدون اینکه وقت بیرون رفتن رو خرج کنید تو خونه کارت رو انتخاب و سفارش می دین، صاحبان سایت درب منزل بهتون تحویل میدن. فقط این نکته رو فراموش نکنید که اگه خودتون حضوری سفارش بدین خیلی بهتر هست چون اینطوری جلوی اتفاق رو میگیرن چون اگه تو سایت خرید کنید ممکنه کارت اشتباهی برای شما آماده بشه، شما هم دیگه کاری از دستتون بر نمیاد چون هم انتخاب کردین و هم هزینش رو پرداختین.

خرید کارت عروسی

۳_کی خرید کارت عروسی رو انجام بدیم؟ :

جواب دادن به این سوال بستگی به زمانی که می خواین جشن بگیرین داره، بهتره بدونید راسته بهارستان معمولا دو بار در سال داخل ویترین مغازشون رو تغییر می دن و اجناس و مدل های جدید کارت عروسی رو میزارن.

یه بار ده روز بعد اربعین حسینی اینکار رو انجام می دن، یه بار هم ده روز بعد اینکه ماه مبارک رمضان تموم شد، مدل های جدید و به روزشون رو، رونمایی می کنن.

این مطلب هم عالیه:
جدیدترین مدل‌های جاشمعی عروسی برای تزیین سفره عقد

اگه هنوز زمان عروسیتون معلوم نیست، بد نیست یه سر به این راسته بزنید و با مدل و سبک های کار شده روی کارت عروسی آشنا بشین تا وقتی که خواستین برای کارت خودتون برین، بدونید چه مدل و سبکی رو می خواین و به راحتی کارت مورد نظرتون رو انتخاب می کنید.

۴_ چه مدلی انتخاب کنیم:

مدل انتخابی کارت عروسی شما فقط به سلیقه خودتون و نامزدتون بستگی داره که چه سبکی با چه مدلی رو دوست دارین انتخاب کنید.

بهتره موقع انتخاب کارت عروسیتون، به این نکته ها هم توجه کنید و ازش کمک بگیرین:

خرید کارت عروسی

تم جشن عروسیتون چه حال و هوایی داره، عروسیتون سر پوشیده هست یا باز، عروس و داماد سنتی هستین یا به روز و مدرن، دوست دارین جملات عاشقانه و شعر استفاده بشه یا دوست دارین از جملات شوخ و طنز استفاده کنید برای دعوت مهمان ها. همه این ها بسته به سلیقه شخصی خودتون و نامزدتون داره.

۵_ روی کارت عروسی چی بنویسیم:

قبل اینکه بخواین کارت عروسیتون رو سفارش بدین و قراردادش رو امضا کنید، بهتره به متن کارت هم توجه کنید. یه متن زیبا که به سلیقه ی شما جور دربیاد انتخاب کنید.

اگه از دوران نوجوانی و جوانی شعری یا متنی رو کنار گذاشته بودین برای این روز، یا اهل ذوق هستین می تونید یه جمله یا شعر زیبا از خودتون بگین تا روی کارت عروسیتون چاپ بشه، این کارو انجام بدید. با این کار حسن سلیقه خودتون رو هم نشون دادین. اگه هیچ کدوم از اینها نبود شما می تونید با جست جو کردن توی اینترنت اون متنی که دوست دارین رو انتخاب کنید و بخواین این متن رو براتون تو کارت عروسیتون چاپ کنن.

فقط حواستون رو جمع کنید که مضموم و معنی شعر به جشن عروسیتون مربوط باشه. تا خودتون رو مضحکه مردم نکنید.

۶_ با چه فونتی بنویسیم:

اگه یه نوشته و متن زیبا داشته باشین ولی فونتش نامناسب نوشته بشه، تمام زیبایی متن هم از بین میره. برای اینکه بدونید چه فونتی مناسبه تا انتخابش کنید که زیبا هم باشه، می تونید یه بار تو برنامه ورد بنویسید ببینید با فونت انتخابی شما زیبا هست یا نه.

بهتره از فونت های دم دستی هم استفاده نکنید مثل نازنین و میترا. چون کارت عروسی شما پاکت آبمیوه یا کراکت تبلیغاتی مطب یا پزشک نیست. این رو هم بگم که یه دفعه از اونور بوم هم نیفتید. از حروفی استفاده کنید که اصلا نشه خوندش. چون باید اطلاعات زمانی و مکانی رو وارد کنید تو کارت، اگه کارت ناخوانا نباشه مهمانها از یکی دو روز قبل عروسی، تلفنتون رو اشغال میکنن تا بدونن چه زمان و چه مکانی برای عروسیتون تعیین شده، شما هم مجبورین همین سوالات رو هی جواب بدین و اعصابی براتون باقی نمی مونه که بخواین به کارهای قبل جشنتون بپردازین. پس حتما موقع انتخاب فونت حواستون رو جمع کنید.

این مطلب هم عالیه:
چگونه در جشن عروسی کاری کنیم که به مهمان ها بیشتر خوش بگذرد؟

کارت عروسی

۷_ چقدر باید برای خرید کارت عروسی خرج کنیم:

قیمت کارت عروسی بسته به مدل و جنسی که انتخاب می کنید فرق میکنه. امروزه کارت هایی که از ترکیه وارد می شن و کارت های چوبی از قیمت های بالای کارت عروسی هستن، کمترین قیمت ها هم مربوط میشه به کارت هایی ساده تر با کاغذ کاهی و مقوا های نازک.

اگه بودجتون برای این کار مشخص کردین و نمی تونید هزینه بالایی رو برای کارت عروسی بدین کارت های کاهی بهترین انتخاب براتون هستن با یه متن زیبا می تونید کارتتون رو زیباتر کنید.

۸_ زمان گرفتن کارت عروسی سفارش داده شده:

معمولا اگه کارتتون طرح خاص نداشته باشه معمولا توی سه روز آماده می کنن. ولی اگه اینجوری نباشه یکم مدل انتخابیتون شلوغ باشه و یا اگه از جنس چوب باشه حدود پنج تا هفت روز طول می کشه تا به دستتون برسه. یادتون نره که قبل اینکه چاپ نهایی انجام بشه یه بار کارت عروسیتون رو چک کنید تا مشکلی بعدا پیش نیاد.

۹_ پست کنیم یا حضوری ببریم:

اگه وقت دارین بهترین کار اینکه خودتون کارت ها رو پخش کنید. چون اینجوری به مهمانهاتون احترام گذاشتین و نشون دادین که می خواین توی جشنتون حضور داشته باشن. اگه برخی از اقوامتون تو شهر های دیگه هستن و شما نمیرسید که برین و کارت هارو شخصا بدین می تونید براشون پست کنید و براشون زنگ بزنید که براشون کارت دعوت فرستادین هم معذرت خواهی کنید که نتونستین حضوری براشون ببرین. اینجوری اگه ناراحتی داشته باشن از این موضوع، ناراحتی شون از بین میره. و می فهمن که براشون احترام قائل شدین و زنگ زدین.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا