آرایش و میکاپ عروسعروس

نکاتی برای داشتن موهایی بلند برای روز عروسیتان

بلند کردن و نگهداری موهای بلند می‌تواند برای هر خانمی زحمت‌آور باشد و بلند کردن موهایی زیبا برای عروسی با استرس و زمان محدود همراه است که می‌تواند کار را دشوارتر جلوه دهد. اگر به دنبال بلند کردن موهایتان قبل از عروسی هستید، این چند توصیه را حتما به کار ببرید.

1. سالم بمانید، جسمی و روانی

این چیز مهمی است که باید در کل زندگی به یاد داشته باشید، اما وقتی موضوع داشتن موهایی زیبا برای عروسی در میان است، این مسئله حیاتی و ضروری می‌شود. استرس و تغذیه‌ی ضعیف می‌تواند منجر به اختلالات سلامتی شود مثل ناخن ضعیف و ریزش مو. مطمئن شوید که خوب غذا می‌خورید، ورزش می‌کنید و در صورت لزوم نفس عمیق می‌کشید تا بدن و ذهنتان با شما کار کند نه علیه شما.

2. موها را در معرض حرارت قرار ندهید

اتوی مو، فرکننده‌ها و سشوارها با وجود اینکه باعث می‌شوند موهایتان در کوتاه مدت زیبا شود اما در بلند مدت منجر به سوزاندن نوک موها و تضعیف ریشه‌ی موها می‌شود و احتمال خرابی و شکستن موها را افزایش می‌دهد. قطع استفاده از این دستگاه‌های حرارتی باعث می‌شود رشد موها بادوام تر باشد و رطوبت بیشتری را برای روز عروسی به همراه داشته باشد.

 

3. به طور منظم کوتاه کنید

کوتاه کردن منظم موهایتان شاید عکس بلندشدن به نظر برسد اما موثرترین راه درمان برای موهای خشک و آسیب دیده است. با کوتاه کردن نوک موهای خشک و آسیب دیده، شما می‌توانید بقیه‌ی موهایتان را برای مدت بیشتری نگه دارید و موی شما بیشتر از قبل نرم کننده‌ها و محصولات دیگر را قبول خواهد کرد. ویزیت منظم متخصص پوست و مو به شما این امکان را می‌دهد تا به رشد موهای زیبایتان برای عروسی کمک کنید، زیرا چنین شخصی می‌تواند توصیه‌هایی را با شما در میان بگذارد و اگر مشکلی وجود دارد آن را تشخیص و برطرف کند.

 

این مطلب هم عالیه:
عروسی های پرخرج دنیای هالیوود را بشناسید

4. رطوبت را حفظ کنید و به طور مرتب نرم کننده بزنید

هرچه قدر موهایتان از پوست سر فاصله بگیرد، دسترسی‌اش به چربی و رطوبت طبیعی کمتر می‌شود و خشک‌تر خواهد شد و مواد مغذی کمتری را جذب خواهد کرد. شامپو زدن مداوم آنها از رطوبت انها می‌کاهد، همچنین متخصصان هم بسیار پیشنهاد می‌کنند که خانم‌ها دفعات شستشوی مو را کم کنند. سعی کنید یکی دو روز بین هر شستشو وقت بگذارید و از شامپوی خشک برای از بین بردن براقیت ناخواسته استفاده کنید، بدون اینکه رطوبت مو را کاهش دهید. شما همچنین می‌توانید از نرم‌کننده‌ها و ماسک مو استفاده کنید یا می‌توانید برای رطوبت دادن به نوک خشک موها (که برای گرفتن رطوبت و مواد مغذی تقلا می‌کنند) با نرم کننده بین این دو روزی که وقت گذاشته‌اید شستشو دهید.

 

5. رژیمتان را تکمیل کنید

ویتامین‌ها و مکمل‌های بسیاری وجود دارند که برای رشد مو و ناخن و سلامتی آنها لازمند و اضافه کردن اینها به رژیمتان قدرت و میزان رشد موها را به شدت بالا می برد. بعد از مشورت با پزشکتان و بررسی واکنش های منفی، بیوتن، روغن امگا و ویتامین‌هایی مثل فولیک اسید را در رژیم خود جا دهید. کمبود این مواد مغذی یکی از دلایلی است که مردم برای داشتن موهایی بلند و زیبا با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. اضافه کردن این مواد می‌تواند کلید اصلی برای موهایی بلند، زیبا و درخشان برای روز عروسیتان باشد

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

  • هرچه قدر موهایتان از پوست سر فاصله بگیرد، دسترسی‌اش به چربی و رطوبت طبیعی کمتر می‌شود واز زیبای اش کاسته میشود    

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا