اصلاح و میکاپ دامادداماد

مدل ریش مناسب برای دامادهای مختلف

جشن پلاس: مدل ریش روی صورت آقایان، تاثیری شبیه تغییر مدل و رنگ مو برای خانم‌ها را دارد. برای همین هم مهم است که هر مردی اول فرم صورتش و بعد مدل ریش مناسب برای آن فرم را بشناسد. در این مقاله به هر دوی این‌ها پرداخته شده است.

مدل ریش بر اساس فرم صورت

ممکن است فکر کنید بر اساس کلیات شکل ظاهری می‌دانید فرم صورتتان چیست اما خیلی وقت‌ها بعد از اندازه‌گیری بر اساس معیارهایی که در ادامه می‌خوانید، متوجه خواهید شد درباره فرم صورتتان اشتباه کرده‌اید. برای به دست آوردن فرم واقعی صورتتان لازم است پیشانی، گونه‌ها، فک و طول صورت را به روش‌های زیر اندازه‌گیری کنید:

پیشانی:  فاصله میان بالاترین نقطه قوس یکی از ابروها تا ابروی دیگر را اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

گونه‌ها: برجسته‌ترین نقطه هر دو گونه را پیدا کنید و فاصله بینشان را اندازه بگیرید.

خط فک: پایین‌ترین نقطه چانه را پیدا کنید. از این نقطه تا زیر گوش یک خط فرضی بکشید. اندازه به دست آمده را در دو ضرب کنید و جایی بنویسید.

طول صورت: وسط خط رویش موهایتان را پیدا کنید و تا پایینی‌ترین نقطه چانه‌تان خط فرضی بکشید و اندازه‌اش را یادداشت کنید.

بعد از اینکه این اندازه‌ها را به دست آوردید، جایی یادداشت کنید که بلندترین اندازه مربوط به کدام یک از این چهار مورد است.

مدل ریش مناسب

 

مربع یا مثلث؟ مسئله این است؟

با توجه به اینکه بلندترین اندازه به طول صورت، خط فک، گونه‌ها و یا پیشانی تعلق دارد و با توجه به موارد زیر فرم صورتتان را پیدا کنید:

این مطلب هم عالیه:
با این پیشنهاد های ازدواج ، نامزد خود را خوشحال کنید

بیضی: طول صورت از عرض گونه‌ها بیشتر است و اندازه پیشانی از خط فک بیشتر است. زاویه فک بیشتر از اینکه تیز باشد، گرد است.

مستطیل: طول صورت به طرز معناداری با بقیه اندازه‌ها فرق دارد و بیشتر است. اندازه خط فک، پیشانی و گونه‌ها به هم شباهت زیادی دارند.

مثلث: خط فک از طول گونه‌ها بیشتر است. طول گونه‌ها هم از پیشانی بیشتر است.

گرد: حد فاصل بین گونه‌ها و طول صورت به هم نزدیک هستند. این صورت زاویه‌های تند و تیز ندارد.

قلب: اندازه پیشانی از حد فاصل گونه‌ها و خط فک بیشتر است.

مربع: تمام فواصل به دست آمده به هم نزدیک هستند. صورت زاویه‌های تند دارد.

لوزی: طول صورت نسبت به بقیه بیشتر  است. بعد از نظر اندازه به ترتیب گونه‌ها، پیشانی و رد نهایت خط فک قرار می‌گیرد.

فرم‌های مختلف صورت

مدل ریش برای صورت بیضی

مدل ریشی که به شما می‌آید ترکیبی از مدل‌هایی است که به صورت‌های مربعی و گرد می‌آید. این مدل ریش باید روی فک شبیه مربع به نظر برسد. خطوط روی گونه‌ها باید بسیار مرتب و تمیز باشد. ریش کناره‌های صورت هم باید کوتاه باشد. نتیجه چیزی شبیه مدل زیر می‌شود که ریش شما را تو‌پر نشان خواهد داد.

مدل ریش بیضی

مدل ریش برای صورت مستطیلی

اگر فرم صورتتان مستطیلی است بهتر است همیشه ریش داشته باشید چون مانع توجه مستقیم بیننده به طول صورتتان خواهد شد و آن را متناسب‌تر نشان می‌دهد. افراد با فرم صورت مستطیل باید قید مدل ریش بلند، مثلثی یا ریش ملقب به بزی را بزنند چون طول صورتشان را بلندتر نشان خواهد داد. ریش تو‌پر برای این دسته از مردان بسیار کاربردی است چون صورتشان را گردتر نشان می‌دهد. ترفند آخر این است که تا جایی که امکان دارد ریش‌های تا خط گونه‌تان را نزنید و با این کار صورتتان را متناسب‌تر نشان دهید.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس داماد برای آقا داماد های شیک‌پوش

مدل ریش مستطیل

مدل ریش برای صورت مثلثی

هدف مدل ریش برای صورت‌های مثلثی این است که توجه را از عریض بودن فک بردارد. بنابراین انتخاب ریش توپر و تا روی گونه‌ها آخرین چیزی است که به آن نیاز پیدا می‌کنید. از آرایشگرتان بخواهید چیزی شبیه مدل زیر را، با خطوط باریک‌تر و مرتب‌تر برایتان درست کند.

مدل ریش مثلث

مدل ریش برای صورت گرد

از بهترین مدل‌هایی که به صورت شما می‌آید ریش بلند روی چانه و کوتاه‌ کردن کناره‌های ریش کناره‌های صورت است. این مدل که به مدل پروفسوری در ایران معروف است صورت گرد مردان را زیباتر می‌کند.

ریش صورت گرد

مدل ریش برای صورت قلبی

فک عریض جز معیارهای زیبایی صورت مردان است. از آنجایی که فک مردانی که صورتشان فرم قلب دارد کوچک است، هدف نهایی آن‌ها باید پهن نشان دادن فک و چانه باشد. معمول‌ترین فرم ریش که در در دو طرف چانه بیشتر پر است می‌تواند فک این دسته از مردان را عریض نشان دهد.

ریش مناسب صورت قلبی

مدل ریش برای صورت مربعی

یکی از زیباترین فرم‌های صورت برای مردان، فرم صورت مربعی است. مدل ریش مناسب برای این صورت به شکل تصویر زیر است؛ دو خط نسبتا باریک در دو طرف چانه و مدل پروفسوری.

ریش مناسب صورت مربعی

 

مدل ریش برای صورت لوزی

ترکیبی از ریش و سبیل، درست به شکل زیر برای صورت لوزی ایده‌آل است.

مدل ریش صورت لوزی

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

2 نظرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا