جذاب و خواندنیعروس

مدل تزیین چادر عروس با روش های مختلف

نکات مهم در مدل تزیین چادر عروس

تزیین کردن چادر عروس

وقتی داماد برای اولین بار برای خواستگاری، به دیدن خانواده عروس و خود عروس به خانه اون ها پا میزاره، عروس خانم از همون اول شروع دید و بازدید با چادر به دیدن داماد و خانواده اش میره.
نمادی که چادر داره بسیار زیبا هست. عروس خانمی که با چادر برای اولین بار حاضر میشه، داره شخصیت خانواده خودش و از همه مهمتر حجب و حیای خودش رو بیان میکنه. چون چادر نماد حیا و عفاف هستش. بعد از خواستگاری جای دیگه ای که از چادر بعنوان یه اصول مهم استفاده میشه، روز جشن و موقع خطبه خوندن هست. بعد جشن و روز های دیگه هم به عنوان چادر نماز ازش استفاده می کنه. برای دیدن نکات مهم مدل تزیین چادر عروس های مختلف با جشن پلاس همراه باشید.

چادر عروس اگه سفید باشه خیلی مناسب تر هست و نشونه بخت روشن و برکت هست. چادر در هر اقوام و قومی به طور متفاوت به عروس خانم هدیه داده میشه. بیشتر قوم ها زمانی که بله رو از عروس خانم گرفتند برای عروس یه قواره چادر سفید میبرن تا در روز جشن نامزدی و عقدش آماده بشه و در اون روز از چادر زیباش استفاده کنه.
بهتره اینم بگم که به جز چادر، لوازم دیگری که مخصوص عروس هست رو هم با خودشون هدیه میبرن مثل انگشتر نشان، کیف و کفش و یا کله قند و….

تزیین چادر عروس

زمان های قدیم فقط چادر رو ساده می بردن و بعد دوخت به عنوان چادرعروس به سر میکردن، ولی امروزه انقدر مدل های جدید با تزیینات زیبا وارد بازار شده که آدم تو انتخاب دچار مشکل می شه.

ایده تزیین چادر عروس

حالا ما میخوایم کمکتون کنیم تا بتونید به راحتی چادر عروستون رو تزیین کنید. و به زیبایی چادر و وسایل دیگه اضافه کنید.

مدل تزیین چادر عروس با مقوا

شما میتونید با مقوا یه چادر عروس زیبا آماده کنید مثل چادر عروس مدل گل رز یا مدل چادر عروس باد بزن و ….

اگه میخواین چادرتون به این مدل های زیبا تزیین بشه اول مقوا رو داخل چادر کنید و بعد چادر رو به دورش بپیچین و مراقب باشین که چادر در قسمت های کنار مقوا مچاله نشه. بعد قسمت پایین رو گره بزنید تا هم چادر از هم باز نشه. و هم مقوا بیرون نزنه. شما میتوند به وسیله روبان اون تیکه رو گره بزنید. تا زیباییش بیشتر بشه. اگه دوست دارین گل رز رو درست کنید باید چند تا مقوا دیگه درست کنید و همین کاری که گفتیم رو انجام بدین و گلبرگ بیشتر داشته باشین. برای اضافه چادرتون هم ناراحت نباشین و می تونید اون قسمتها رو با بقیه وسایلی که کادو میدین مثل کیف و کفش پنهان کنید.

این مطلب هم عالیه:
خرافات جالب در مورد عروس و دامادها در سایر نقاط جهان

اگه حوصله یا وقت این مدل تزیین رو ندارین ولی دوست دارید یه مدل قشنگ تزیین چادر داشته باشید، می تونید چادر رو به صورت مارپیچ درست کنید و روش رو با گل و گلبرگ تزیین کنید و زیبایی چادرتون رو بیشتر کنید.

تزیین چادر عروس

مدل تزیین چادر عروس با سبد

اگه وقت تزیین کردن چادر عروس رو ندارین و یا از این مدل خوشتون نمیاد و دوست دارین ساده باشه میتونید چادر عروس رو داخل سینی یا سبد قرار بدین. برای اینکه چادرتون مدل دار و طرح دار باشه می تونید یه قسمت از چادر رو از سبد بیرون بذارین که براتون به عنوان جنبه تزیینی هم قرار میگیره. یا میتونید چادر رو کنار سبد قرار بدین و یه قسمت خالی را یا با کادوهای عروس و یا گل و گلبرگ تزیین کنید. با اینکار چادر عروس بسیار زیبا میشه.

مدل تزیین چادر

مدل تزیین چادر عروس با روبان

شما میتونید با یه رنگ روبان و یا چند رنگ روبان چادرتون رو تزیین کنید.
شما میتونید با گره زدن اطراف چادر و بستن روبان به اون اطراف چادر عروستون رو تزیین کنید و برای اینکه هماهنگی با بقیه وسایل عروس بوجود بیاد اون ها رو هم با همون روبانی که برای چادر استفاده کردید تزیین کنید. مثل کیف و کفش، لوازم آرایشی، روسری عروس و…

نکات تزیین چادر عروس

حالا که چند مدل  تزیین چادر عروس یاد گرفتیم بهتره نکاتی هم برای تزیین چادر عروس بدونید. درسته تو اینترنت هم مدل های زیادی وجود داره ولی نباید نکات رو فراموش کنیم.

_ بهتره موقعی که میخواین چادر عروس رو با گره تزیین کنید. گره های زیادی استفاده نکنید چون باعث میشه هم چادر چروک بشه و هم چادر شلوغ بشه و اون زیبایی که میخواستین به چادر بدین از بین بره.

این مطلب هم عالیه:
5 مشاجره‌ای که زوج‌ها حین برنامه‌ریزی عروسی دارند و نحوه‌ی جلوگیری از آنها

_ اگه یه وقت نتونستید چادرعروس رو تزیین کنید همون مدل تزیین چادر عروس مارپیچ و مدل دادن به صورت گل بر روی اون خیلی بهتر و زیباتر هست. لازم نیست حتما تزیینات زیادی روی چادر انجام بدین.

شما میتونید چادر رو جمع کنید و با مرواریدهای بزرگ و کوچیک که به دور هم مثل تسبیح هستن چادر رو وسطش قرار بدین تا چادر مدل پاپیونی پیدا کنه. درست کردن چادر عروس مثل پاپیون می تونه بهترین مدل تزیین چادر عروس باشه.

مدل تزیین چادر

ست کردن رنگ ها در تزیین چادر

ست کردن رنگ ها برای تزیین بسیار مهمه. پس بهتره لوازمی که میخواین برای تزیین استفاده کنید با هم ست و هم خونی داشته باشه. یا رنگ وسایل دیگه با رنگ چادر ست باشه. اینجوری اگه مدل هم ندین زیبا نشون میده.

_ در کنار چادر، روسری و پارچه های مجلسی هم وجود داره. هر تزیینی که برای چادر انجام میدین بهتره برای پارچه و روسری هم انجام بدین و تزیین کنیدشون.

_ مهم نیست برای تزیینات چادر عروس و بقیه لوازم عروس هزینه زیادی کنید. چون ممکنه تو جشن بله برون اون تزیینات از بین بره. پس اگه یکم خلاقیت به خرج بدین میتونید بهترین تزیینات رو روی چادر عروس و لوازم عروس انجام بدین.

_ اگه چادر عروستون رو تو سبد قرار میدین بهتره مواظب باشین تا چادر زیر وسایل نمونه تا بتونید به راحتی برش دارین.

_اگه چادر رو تو سبد میزارین حتما به مدل و رنگ سبد دقت کنید تا با بقیه وسایلتون جور در بیاد. رنگش متناسب با طرح چادر و اوازم دیگه باشه.

تزیین چادر عروس

 

_ بهتره گلهای استفاده برای تزیینات چادر عروس و لوازمش از رنگهایی مثل : صورتی، سفید، قرمز، و یا مرجانی باشن تا لوازمتون و چادرتون زیبایی قشنگتری بگیرن و باعث دیده بهتر چادر عروستون باشه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا