نامزدی

لباس مناسب مراسم خواستگاری برای خانم‌ها

لباس مناسب مراسم خواستگاری برای خانم‌ها

مراسم خواستگاری یکی از اولین و مهم‌ترین مراسم مربوط به عروسی است. مانند هر یک از رویدادها، مراسم خواستگاری رسم ‌و رسوم مخصوص به خود را دارد. برخی از افراد در مورد چگونگی برگزاری این رویداد اطلاعات چندانی ندارد و به همین دلیل در روز خواستگاری دچار استرس می‌شوند. در نوشته قبلی در مورد آداب و رسوم خواستگاری ایرانی به صورت اجمالی صحبت کرده‌ایم و در این نوشته در مورد لباس مناسب برای خواستگاری نکاتی را بیان خواهیم کرد.احتمالا اولین برخورد خانواده عروس و داماد با یکدیگر، جلسه خواستگاری است، عروس خانوم باید سعی کند با ظاهری آراسته در مقابل خواستگار و خانواده آن حاضر شود. درست است که ظاهر آدم‌ها با باطن آن‌ها یکی نیست، ولی در برخورد اول پوشش می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر طرف مقابل بگذارد. در ادامه چند نکته مهم برای نوع لباس مخصوص خواستگاری برای عروس را برای‌تان بیان می‌کنیم.

خودتان باشید

این اولین قاعده در روز خواستگاری است. سعی کنید نقش بازی نکنید. آن‌ها آمده‌اند خودتان را ببینند. شما نمی‌توانید به مدت یک عمر نقش بازی کنید و آن‌طور که نیستید خودتان را معرفی کنید.

لباس عروس

آرایش غلیظ ممنوع

اگر در مواقع عادی آرایش نمی‌کنید، پس مجبور نیستید خوتان را رنگ کنید و اگر همیشه آرایش دارید، به همان شکل آماده شوید، از رنگ‌های ملایم برای آرایش خود استفاده کنید. رنگ‌های زننده و استفاده‌ی بیش از حد از لوازم آرایشی برای روز خواستگاری مناسب نیستند.

حجاب

اگر اهل حجاب باشید، پس سعی کنید به همان حالت لباس بپوشید، و یا بر عکس اگر اصولا حجاب ندارید صرفا به خاطر طرف مقابل چادر سرتان نکنید. چه روسری و چه چادر، رنگ روشن را انتخاب کنید.

این مطلب هم عالیه:
5 مشاجره‌ای که زوج‌ها حین برنامه‌ریزی عروسی دارند و نحوه‌ی جلوگیری از آنها

اگر لباس‌تان خیلی روشن است، می‌توانید روسری‌تان را از یک رنگ متضاد انتخاب کنید. چادرهایی با گل‌های درشت یا چادرهای ساتن و ابریشم مناسب خواستگاری نیستند. یک چادر ساده با طرح‌های ریز برای عروس بهتر است.

در هر دو حالت ترکیب رنگ مناسبی انتخاب کنید، ولی در کل سعی کنید ساده، شیک و مناسب برای این نوع مهمانی باشید.

لباس عروس

دخترانه لباس بپوشید

لباسی بپوشید که ظاهری دخترانه به شما بدهد. کت و دامن، شلوار، لباس مشکی، پارچه‌های گیپور و خیلی شلوغ مناسب خواستگاری نیستند. تا جایی‌ که می‌توانید رنگ‌های شاد و روشن بپوشید. دامن‌های کوتاه، ساپورت، لباس‌های دکلته و خیلی تنگ شما را جلف نشان می‌دهد و این موضوع می‌تواند روی نظر داماد و خانواده‌اش تاثیر گذار باشد.

مانتو نپوشید

اگر می‌خواهید حجابی در حد مانتو داشته باشید، بروید سراغ تونیک‌های بلند با دامن. شاید این نوع لباس‌ها شما را کمی چاق نشان دهند، اما بهتر از مانتو هستند. مانتوهای جلو بسته‌ی برش‌دار هم گزینه‌های خوبی هستند، اما دور مانتوی ساده دکمه‌دار با یقه انگلیسی و جیب دار را خط بکشید. شما کارمند اداره نیستید، شما قرار است عروس بشوید.

رنگ و جنس لباس زننده نباشد

پارچه لباس‌تان باید نخی، حریر، ابریشم یا ساتن باشد. اصلا سراغ پارچه‌های دیگر نروید. رنگ لباس‌تان هم نباید زننده باشد. آبی تیره، قرمز براق، طرح گل‌گلی و شلوغ نپوشید. یک پیراهن حریر ساده‌ی گلبهی با دامن سفید انتخابی عالی است.

لباس عروس

زیورآلات بزرگ ممنوع

دست بند و انگشترهای بزرگ و گردنبندهای رنگی، انتخاب‌های خوبی نیستند. الان زمان ساده و شیک بودن است، چون شما عروس مجلس هستید. بعدا می‌توانید از وسایل پر زرق و برق استفاده کنید. یک دست بند نازک با گوشواره ظریف یا گردن بند ریز، زیبا دیده می‌شود.

این مطلب هم عالیه:
۹ اشتباهی که یک هفته قبل از مراسم عروسی خود مرتکب می‌شوید

لباس عروس

کفش مناسب

بهتر است برای این روز کفش پاشنه بلند ۳ تا ۵ سانتی را در نظر بگیرد. راه رفتن و پذیرایی با کفش‌هایی که پاشنه‌ی خیلی بلند دارند، سخت بوده و زیبا دیده نمی‌شود. امروزه از پاپوش‌هایی مخصوص مهمانی هم استفاده می‌شود که راحت و زیبا هستند. ولی این پاپوش‌ها برای کسانی که قد کوتاهی دارند، مناسب نیست.

در کل همان قاعده کلی و اصلی که در ابتدا گفته شد را دوباره بیان می‌کنیم: سعی کنید خودتان باشید.

خوشحال می‌شویم در مورد لباس مناسب خواستگاری برای عروس خانوم اگر نکته‌ای به ذهن‌تان می‌رسد و یا تجربه‌ای از روز خواستگاری خود دارید را با ما و خوانندگان بلاگ به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از تجربیات شما استفاده کنند.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

3 نظرات

  • اگر در مواقع عادی آرایش نمی‌کنید، پس مجبور نیستید خوتان را رنگ کنید و اگر همیشه آرایش دارید، به همان شکل آماده شوید، از رنگ‌های ملایم برای آرایش خود استفاده کنید.
  • بهتر است برای این روز کفش پاشنه بلند ۳ تا ۵ سانتی را در نظر بگیرد. راه رفتن و پذیرایی با کفش‌هایی که پاشنه‌ی خیلی بلند دارند
  • اگر اهل حجاب باشید، پس سعی کنید به همان حالت لباس بپوشید، و یا بر عکس اگر اصولا حجاب ندارید صرفا به خاطر طرف مقابل چادر سرتان نکنید. چه روسری و چه چادر، رنگ روشن را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا