عکاسی و فیلم برداری

قرارداد آتلیه عروس خود را اینگونه بنویسید !

جشن پلاس: وقتی برای نوشتن قرارداد با یک آتلیه عکاسی اقدام میکنید لازم است که بدانید ، مکتوب کردن یک سری از مواردی که در جلسات مشاوره به توافق رسیده اید به قدری مهم هستند که بعد از مراسم و تحویل کارها به اهمیت آنها پی خواهید برد .

1-  طرفین قرارداد

در زمان قرارداد به خاطر داشته باشید که مشخصات کامل آتلیه عکاسی عروسی خود را در قرارداد مکتوب کنید . این موارد شامل نام و نام خانوادگی کامل مدیریت ، اطلاعات تماس و آدرس کامل مجموعه .

2- تاریخ های مهم

زمانی که تاریخ عروسی خود را مشخص کردید و تصمیم گرفتید که آتلیه عکاسی عروسی خود را نیز انتخاب کنید لازم است تا نسبت به آنها با آتلیه خود هماهنگی های لازم را انجام دهید .

یکی از این تاریخ ها ، تاریخ روزی است که برای عکاسی اسپرت باید آماده باشید . می دانیم که بسیاری از آتلیه های عکاسی این تاریخ را از زمان نوشتن قرارداد هماهنگ نمی کنند ، ولی همین که حدود تاریخ مذکور را بدانید برای برنامه ریزی های بعدی شما مهم است .

یکی دیگر از این تاریخ ها که شاید از گزینه قبلی هم مهم تر است تاریخی است که به تازگی آتلیه های عکاسی عروسی به آن عمل میکنند و آن عکاسی کامل عروسی شامل باغ و آتلیه است که در زمانی حدود 2 تا 3 هفته قبل از عروسی گرفته می شود .

این که میگوییم مهم تر از این جهت است که این تاریخ به آرایشگاه عروس و تاریخ آماده شدن لباس عروس هم مرتبط ایت . پس در هماهنگی آن باید از قبل اقدام کرده و بر اساس آن به برنامه ریزی های بعدی خود بپردازید .

* این مورد به دلیل اینکه توضیحات ویژه خود را دارد یک مطلب کامل را به آن اختصاص دادیم که پیشنهاد میکنیم آن را در همین بخش مطالعه کنید

یکی دیگر از تاریخ هایی که مهم به نظر نمیرسد ولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تاریخ تحویل فیلم و عکس است .

برای این موضوع هم در ادامه همین مطلب توضیحات کامل را نوشته ایم و پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید

3- فیلم و عکس های آرشیو شده چه خواهند شد ؟

به طور معمول فیلم‌های گرفته شده را بعد از مراسم به عروس و داماد تحویل میدهند چرا که اگر در هر زمان برای فیلم های تدوین شده اتفاقی رخ دهد ، بتوانند به آسانی‌ با تدوین دوبارهٔ فیلم به فیلمِ عروسی خود دست پیدا کنند

این مطلب هم عالیه:
انتخاب عکاس و آتلیه عروس

باید بدانید که مسئله مهم ، آرشیو عکس هایی است که در باغ ، آتلیه و مراسم همراه با میهمانان خود گرفته اید .

قانون در زمینه آرشیو عکس ها چه چیز میگوید ؟

لازم به ذکر است در این زمینه قانون اتحادیه عکاسان ، آرشیو گرفته شده را متعلق به عکاسی دانسته و در صورت توافق بین طرفین قرارداد ، آتلیه عکاسی عروسی میتواند آن را به مشتری خود تحویل دهد .

یکی از دلایل این موضوع این است که وقتی شما منوی پایه ی فیلم و عکس یک آتلیه را بررسی کنید ، خواهید دید که عمده هزینه ای که از شما گرفته اند به غیر از طراحی و چاپ آلبوم عروس در همان بند های منوی شما هزینه شده و در نهایت سود واقعی آتلیه عکاسی عروسی در چاپ و سفارش عکسهای عروسی و آلبوم عروس خلاصه خواهد شد .

شاید این سوال به ذهن شما برسد که بعد از چاپ آلبوم و عکس ها برای گرفتن آرشیو چه کنیم ؟

این را هم باید بدانید که نگه داشتن آرشیو عکس ها نزد آتلیه به این معناست که در هر زمان که شما بخواهید به چاپ عکس هایتان اقدام کنید به آتلیه عکاسی عروسی خود مراجعه کرده و سفارشات خود را به آنها بدهید .

البته در میان تعداد زیادی از آتلیه هایی که در این زمینه فعالیت میکنند ، مواردی هم هستند که آرشیو عکس ها را به خود عروس داماد تحویل می دهند .

اگر شما از آن دسته عروس و داماد هایی هستید که داشتن آرشیو عکس ها به هر دلیل برایتان مهم است باید از قبل این موضوع را با آتلیه عکاسی عروسی خود مطرح کنید و در نهایت توافق خود را در قرارداد به طور واضح مکتوب کنید .

نکته مهم دیگری هم وجود دارد و آن این است که مدیران آتلیه های عکاسی این موضوع را می دانند که بعد از اتمام کار و چاپ و تحویل عکس ها و فیلم عروسی ، به ندرت پیش خواهد آمد که یک زوج مجدد اقدام به سفارش و چاپ عکس های خود کنند . به همین خاطر به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی که تمایل به داشتن این آرشیو دارید ، بعد از چاپ و تحویل کارها پیشنهاد خرید آرشیو عکس ها را به آتلیه بدهید تا از ابتدا با قیمت های زیاد مواجه نشوید .

این مطلب هم عالیه:
آتلیه عکاسی عروس و داماد مناسب و فیلمبردار عروسی و عکاس عروسی مناسب

4- جمع کل مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت های شما

بعضی از آتلیه های عکاسی هزینه چاپ عکس ها و نیز آلبوم عروس را از منوی پایه ی خود جدا میکنند و دلیل آن هم این است که هزینه های فعلی مشتری با بودجه آنها مطابقت کند و بتنوانند از خدمات آتلیه بهره ببرند .

اگر این مورد در مورد شما هم صدق میکند باید به این نکته توجه کنید که تاریخ تحویل کامل فیلم و عکس را به همراه آلبوم طراحی و چاپ شده در قرارداد خود مکتوب کنید و نکته مهم دیگر اینکه حتی اگر آلبوم و چاپ عکس ها در قرارداد شما و در جمع کلی هزینه های شما محاسبه نشده ، حتما مبلغی از همان منوی پایه فیلم و عکس خود را برای زمان تجویل کارها به صورت کامل نگه دارید .

مدیران آتلیه های عکاسی معمولا اعلام می کنند که هزینه های منوی پایه ی فیلم و عکس را با آنها تسویه کرده و هزینه های آلبوم و چاپ عکس ها برای زمان تحویل کارها باقی بماند .

پیشنهاد ما به شما این است که در قرارداد خود اولا زمان تحویل کارها را به طور دقیق یا در صورت امکان نداشتن به صورت حدود مکتوب کنید و نیز از همان مبلغ هزینه منوی پایه ( همه چیز به غیر از آلبوم و عکس ها ) درصدی را برای روز تحویل کامل کارها نگه دارید .

این موضوع باعث میشود تا آتلیه عکاسی عروسی شما به تاریخ تحویل کارها متعهد بوده و روند آماده سازی کارها را در زمان مورد نیاز آغاز کند .

اینکه ما این نکات را برای شما به این سادگی و شفافیت می نویسیم به دلیل این است که بارها شاهد آن بوده ایم که عروس و داماد ها هنوز بعد از گذشت یک سال و حتی بیشتر هنوز موفق به گرفتن فیلم و عکس عروسی خود نشده و اگر هم شده باشند بعضا در موارد انجام شده توسط آتلیه عکاسی خود رضایت کامل را ندارند .

این را هم بدانید در این میان هستند آتلیه ها و مدیران آتلیه های عکاسی که به تعهدات خود به طور قابل قبول پایبند بوده و اصلا نیازی به سخت گیری هایی از این قبیل نیست .

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

  • مدیران آتلیه های عکاسی معمولا اعلام می کنند که هزینه های منوی پایه ی فیلم و عکس را با آنها تسویه کرده و هزینه های آلبوم و چاپ عکس ها برای زمان تحویل کارها باقی بماند 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا