جذاب و خواندنیعروس

قبل عروسی برای تناسب اندام چه غذا هایی بخوریم

هر عروسی دوست داره توی عروسیش مثل یه ملکه بدرخشه، لازمه این زیبا بودن چیه؟ چه طور میشه کمی انداممون رو فرم بیاد و شکممون روز عروسی نشون نده؟ آیا باید وزن کم کنید؟
لازمه زیبا بودن و تناسب اندام یکم مراعات غذایی می تونه باشه. اگه یکم حواستون رو جمع کنید که چه غذایی بخورین و چه غذایی رو نخورین می تونید بهترین باشین.

نکاتی غذایی برای داشتن چهره ایی شاداب

تناسب اندام

کاهش مصرف سدیم

بهتره از غذاهای بیرون و رستوران ها دوری کنید چون این غذا ها و غذا های بسته بندی شده منبعی از سدیم هستن و حدود هفتاد و پنج درصدش رو سدیم تشکیل میده، پس بهتره روز های آخر نزدیک به جشن عروسی از غذا های ساده استفاده بشه که هم وزنتون بالا نره و تناسب اندامتون حفظ شه و هم بتونید توی جشن شادتر و سر حال تر باشین.

ترکیبات فیبر دار

فیبر باعث می شه قند خونتون کاهش پیدا کنه و باعث می شه کلسترول حذف بشه و از سرطان روده و هموروئیدی جلوگیری کنه.

شما بخاطر همین موضوع می تونید به مرور زمان ترکیبی از ماست کم چرب با انواع توت ها داشته باشین، مصرفش کنید. این ترکیبات پر از پروتئین و فیبر با هم هستن که باعث میشه بدنتون مقاوتر بشه تا در روز عروسی خسته و کسل نباشین.

وزن

مواد غذایی پروبیوتیک و تناسب اندام

پروبیوتیک ها باعث می شن تا باکتری های خوب رشد پیدا کنن باعث میشن توی روده غذاها به خوبی و سالم هضم بشن، هم می تونه باعث بشه که اشتهای شما کنترل شده باشه و پر خوری نکنید. به یک میزان همیشه غذا بخورین. یه جورایی به مرور زمان معدتون کوچیک میشه، میتونید در حد خودتون بخورید.

خوب غذا رو بجویید

این نکته یعنی خوب جوییدن شاید خیلی ساده باشه ولی بهتره به یاد داشته باشین و فراموش نکنید. این تغییر تو عادت غذایی می تونه رابطه شما و غذارو تغییر بده، بهتره اینو رو یادتون بیاد که معده ما نمی تونه غذا رو به طور کامل هضم کنه (به خاطر همین خدا به ما دندان داده). پس هر نوع غذایی که به طور کامل جویده نشه در اصل نمی تونه خوب هضم بشه، باعث نفخ، افزایش وزن و التهابات معده می شه.
اگه میخواین به این مشکل دچار نشین روز عروسیتون، بهتره غذا هاتون رو خوب بجویید.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پرنسسی برای عروسهای سخت پسند

خوب جوییدن غذا

آب بخورید تا تناسب اندامتون حفظ شه

پوستی که هیدراته باشه، بهش خوب آب رسیده باشه درخشش و زیبایی خوبی هم داره. مثلا شما یه گل رو ببینید وقتی بهش آب نرسه پژمرده میشه و زیبایی خودش رو هم از دست میده. ما انسان ها هم مثل گل می مونیم اگه آب به میزان بهمون نرسه پژمرده و نازیبا می شیم.

بهترین راه که می تونه باعث درخشندگی پوستمون بشه آب خوردن هست. آب سالم فیلتر شده. وقتی از خواب پا میشین روزتون رو با یه لیوان آب شروع کنید تا قبل خواب هم بهتره هشت لیوان آب خورده باشین. اگه آب نوشیدن براتون کسل کننده شد، می تونید از نعنا، تکه های لیمو و خیار به بطری آب تون اضافه کنید و برای تنوع ازش بنوشید، مطمئن باشین که نوشیدن آب هم ظاهرتون رو زیبا و درخشنده میکنه هم باطنتون رو بهبود میده. هم سرحالتر و شاداب تر به نظر می رسین و برای پوست صورتتون هم مفید هست.

آب و تناسب اندام

قانون پنج خوراکی برای تناسب اندام

اگه شما کاهش وزن درستی داشتین، الان هم تو مرحله تثبیت وزنتون هستین یعنی می خواین وزنتون همین جور ثابت بمونه. بهتره از قانون ساده پنج خوراکی برای تناسب اندامتون استفاده کنید. یعنی چی؟

یعنی اینکه حداکثر پنج مدل یا نوع خوراکی در هر وعدتون وجود داشته باشه و اونها رو میل کنید. این کار باعث میشه از زیاده روی جلوگیری کنید. شما نیازی ندارید حتما سالاد با تاپیگنگهای مختلف بخورین، حتی اگه هر کدوم از اونها مواد سالم و مغذی محسوب بشن. خوردن یه وعده غذایی سالم و متعادل با حداکثر پنج نوع خوراکی آماده کنید. این نکته رو فراموش نکنید. که ادویه ها و روغن زیتون رو لازم نیست جز خوراکی ها بیارین و بشمارینش.

این مطلب هم عالیه:
روش های خشک کردن دسته گل عروس

بهتره سبزیجات رو فراموش نکنید و توی وعده های غذاییتون هم وجود داشته باشه. سبزیجات باعث میشه هم پوست صورتتون با طراوت بشه و هم وزنتون رو کنترل میکنه و تناسب اندام رو براتون حذف میکنه. آب کافی که تو سبزیجات وجود داره باعث می شه که آب بدنتون هم متعادل باقی بمونه.

غذا

روز قبل عروسی

یه روز قبل عروسی بهتره فقط غذای سبک و معمولی استفاده کنید و بخورین. بهتره هیچ غذای جدیدی رو درست یا تست نکنید. چون ممکن هست با معده شما سازگاری نداشته باشه، باعث حساسیت و سیستم گوارشیتون رو هم اذیت کنه، پروتئین گریل شده، برنج قهوه ایی و سبزیجات معمولا تعادل خوبی رو ایجاد می کنن، کمتر هم باعث مشکل گوارشی می شن.

مثل روزهای عادی خودتون غذا بخورین، فقط غذاهای جدید به همراه زیاده روی نداشته باشین. حتما خوردن صبحانه رو فراموش نکنید. یکی از عوامل مهم تناسب اندام صبحانه به موقع است.

تناسب اندام و وزن

از چیپس و پفک کلا تنقلاتی که باعث اضافه وزن تون میشن دوری کنید. می تونید از کشمش و توت استفاده کنید تا شما رو شاداب تر و سرحال تر کنه.

ورزش رو هم فراموش نکنید. با ورزش کردن بدنتون رو فرم میاد و موقع جشن با دو قدم راه رفتن خسته نمی شین. و سرحال باقی می مونید تا آخر جشن.

به عنوان یه عروس خانم، حساس بودن نسبت به وزنتون و تناسب اندام امری کاملا طبیعی هست و اگه وقت زیادی تا عروسی داشته باشین می تونید با کمک از این برنامه، متناسب باقی بمونید.

ورزش و وزن و تناسب اندام

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا