جذاب و خواندنیعروس

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

چطور فاصله عقد تا عروسی رو کم کنیم تا به زمان مناسبی برسیم؟

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

 

عروس و دامادها علاقه زیادی دارن که زود جشن بگیرن و به خانه بخت برن و مستقل زندگی کنن. تا بتونن خودشون رو به خانوادشون ثابت کنن. اما با اوضاع چشم رو هم چشمی و سخت گیری های خانواده ها و هم چنین اختلافاتی که در مورد داشتن همه چیز چه جهیزیه و چه خونه و ماشین و حساب بانکی پر وجود داره، کم کردن فاصله عقد تا عروسی برای عروس و دامادها بسیار سخت شده. امروزه برای مشکلات مالی اونقدر عروس و داماد ها تو تنگنا قرار گرفتن که نمیتونن زندگی مشترکشون رو زودتر شروع کنن. و مجبور میشن مدتی رو در بین عقد و عروسی فاصله بندازن. جشن پلاس در این مقاله قصد داره فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی رو براتون شرح بده.

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

در زمانهای قدیم عروسی رو به صورت هم زمان انجام میدادن و عروس و داماد بعد انتخاب همدیگه بلافاصله عقد و جشنشون رو میگرفتن.  و خیلی زود به خونه بخت می رفتن. با اوضاع زندگی عجیب امروزی این روند طولانی شده و حتی تا چند سال هم طول میکشه.

هزینه های سرسام آور

هرچند همه رو نباید به پای مادیات و یا سخت گیری های پدر و مادرها نوشت. بعضیا هم بخاطر تحصیلاتشون مجبور میشن این نامزدی رو طولانی کنند. یا برای رفتن سربازی جشن عروسیشون رو عقب می اندازن. یا نمی تونن همدیگرو درست بشناسن و فکر می کنن اگه ادامه داشته باشه دوران نامزدی، برای شناختن همدیگه و رسیدن به هم موثر هست.
همین که دختر و پسر هم دیگر رو در خواستگاری پسندیدن قرار مدار عقد و نامزدی گذاشته میشه. بعد نوبت به بله برون میرسه و برای اون یه جشن میگیرن و بعد اون هم مراسم حنابندان که اونم هم یه جشن مفصل دیگه داره. در آخر عروسی و پاتختی.

و میشه گفت عروس و داماد اسیر هزینه های سرسام آور میشن. که نمیدونن چیکار کنن و اختلاف نظری که بین عروس و داماد به همراه خانواده هاشون پیش میاد باعث میشه از هم دلگیر بشن و به این موضوع دامن بزنه.

چرا دوران شیرین نامزدی ، دیگر شیرین نیست؟

فاصله عقد تا عروسی

اکثر جوانها این دوران رو دوست ندارن و به این که میگن دوران نامزدی شیرین ترین دوران هست هیچ اعتقادی ندارن. چون در دوران نامزدیشون به جز دلهره، استرس و ناراحتی چیزی نداشتن. و نمی تونند در اون دوران برای خودشون تصمیم بگیرن و همیشه در حال تنش و مقابله هستن. به خاطر همین همش دنبال کم کردن فاصله عقد تا عروسی هستن.

این مطلب هم عالیه:
قبل عروسی برای تناسب اندام چه غذا هایی بخوریم

امروزه هم خانواده های سنتی هستن که علاقه ایی به طولانی شدن نامزدی فرزندانشون ندارن. میخوان بلافاصله مستقل بشن و فوقش چند ماه نامزد بمونن تا کارهای عروسی و جهیزیه تکمیل بشه. هم از همدیگه شناخت کافی رو داشته باشن.

نکته هایی برای فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

به خاطر اینکه صحبتمون، که راجب فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی هست رو ادامه بدیم بهتره به این نکات هم توجه کنیم تا بشه فاصله زمانی بین عقد و جشن عروسی رو مدیریت کنیم.

اشتباه نکنید!

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

_ اگه دختر و پسر همدیگه رو نمی شناسن بهتره مدتی رو نامزد بمونن و فاصله عقد تا عروسی رو زیاد کنن. تا علایق، اعتقادات، نقاط قوت همدیگه، آداب و توانمندی های همدیگه رو بشناسن. ببینن میتونن همدیگر درک کنن یا نه. که اگه متاسفانه نتونستن با هم کنار بیان، بتونن از زندگی هم، به راحتی خارج بشن نه اینکه، بمونن و یه بچه هم بدنیا بیارن و اون موقع بفهمن که دیگه نمیتونن با هم زندگی کنن با اینکار یه نفر رو بخاطر این زندگی نافرجام قربانی کنن و اون هم فرزند خودشونه. که اگه فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی رو رعایت می کردن، این مشکل پیش نمی اومد.

ولی اگه بوسیله نسبت فامیلی و آشنایی هم دیگر رو می شناسین خوب نیست که دوران نامزدیتون و فاصله عقد تا عروسی زیاد بشه. بخصوص که دو نفر هم اصلا با هم مشکلی ندارید و می تونن با هم یه زندگی آروم رو شروع کنین.

با زیاد شدن فاصله عقد تا عروسی جذابیتتون رو از دست ندید

_ اگه دوران نامزدیتون طولانی بشه و بعد اینکه از همدیگه شناخت کافی داشتین اصلا خوب نیست که تو نامزدی بمونید. بهتره فاصله عقد تا عروسی رو کم کنید و زودتر جشنتون رو برقرار کنید. چون اگه بازم طولانی بشه ممکنه ایجاد مشکل کنه و بهتره یکم از شناخت هم دیگر رو موقعی که زیر یه سقف رفتین ادامه بدین.

این مطلب هم عالیه:
انتخاب بهترین تاج عروسی با توجه به نکات مهم!

چون اینجوری هم جذابیت تون رو پیش همسرتون از دست میدین و حتی ممکنه حوصله خانواده ها هم سر بره. ممکنه دلخوری های کوچیکی که بوجود اومده تبدیل به آتیش های بزرگ شه. این آتیش ها بزرگترین مشکل رعایت نکردن فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی هستش.

شباهت ها و تفاوت ها

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

_ یه انتخاب درست اینه که شما دو تا از هم دیگه شناخت کافی رو داشته باشین. پس لزومی نداره که حتما نامزدیتون طولانی بشه و بهتره زودتر جشن عروسیتون رو بر پا کنید. و فاصله عقد تا عروسی رو کم کنید.

بعضی از افراد هم هستن که میگن اگه دختر و پسر با هم فرق کنند خیلی بهتر هست و همدیگه رو کامل میکنند. این در حالی هست که انتخاب یه همسر مناسب اینه که شما بتونید باهاش شباهت و تفاهم داشته باشین و نه چیز دیگه.
اما در مورد شباهت میشه گفت که یه چیزهایی خیلی مهم هستند و باید حتما وجود داشته و در جامعه و فرهنگی که ما توش زندگی میکنیم این یه اصل هست و هم یه اعتقاد هست.

اگه یه همچین چیزی وجود نداشته باشه، ممکنه بعد ها دچار مشکل بشین. و نتونید هم دیگر رو درست کنید.
باید این رو فراموش نکنیم که بین دو زوج فقط دو چیز میتونه باعث مشکل بشه. اون دو مورد یکی مربوط به اعتقاد هست و دومی هم نظر هایی هست که اطرافیان روی این موضوع (اعتقاد) دارن. بهتره بدونید اگه از این نظر مشکل دارین طولانی کردن فاصله عقد تا عروسی نمی تونه این مشکل رو حل کنه. بهتره تصمیمتون رو بابت با هم بودن بگیرین. چون خیلی سخت هست که با مشکل بی اعتقادی ساخت.

فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی

فاصله زمانی

برای کامل کردن به این گفته ها باید بگیم که فاصله عقد تا عروسی مناسب که میتونیم به عنوان یه زمان مناسب بگیم، بین شیش ماه تا یکسال هست. حدود مناسب برای فاصله عقد تا عروسی همین قدر هست. ولی اینم بگم موضوعاتی مثل درس خوندن و سربازی رفتن هم میتونه این نظریه رو تغییر بده. ولی در اصل این حدود زمانی خیلی مناسب تر هست.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا