ایده های جشن عروسیعروسنامزدی

غذاهایی که باید یک هفته قبل از عروسی خود بخورید

مهمان‌های زیادی دعوت شده اند، لباس عروسی شما از قبل سفارش داده شده است و همه چیز برای یک مراسم عالی آماده است. و تنها چیزی که در آخرین مرحله به ذهنتان میرسد غذای است که بایستی بخورید اما در روزهای پر از استرس کالری بیشتری می‌سوزانید و به غذای بیشتری نیاز دارید. معده درد، تهوع، نفخ چیزهای هستند که هیچ عروسی دوست ندارد باعث بهم خوردن مهم ترین روز زندگی او یعنی عروسی باشند؛ پس باید یک هفته قبل از عروسی خود چه چیزاهایی بخوریم؟

دکتر Brooke Kalanick در این باره می گوید:

سیستم گوارشی شما با سیستم عصبی رابطه نزدیکی دارد، بخاطر همین موضوع ممکن است به صورت عصبی دچار درد شده یا به دلایل عصبی تصور کنید دچار مشکلات گوارشی قبل از عروسی  هستید.

بنابراین بر اساس پیشنهادات دکتر تغذیه یک لیست غذایی برای روزهای نزدیک به عروسی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از یک هفته قبل از عروسی چه غذاهایی باید بخوریم؟

دکتر Erin Palinski طیف وسیعی از غذاهای فراوری شده را منع کرده و به جای آن سبزیجات و ماهی های پروتیئن دار و امگا ۳ بیشتر را برای کاهش استرس پیشنهاد می‌کند.

میوه‌های مغز دار مثل آجیل و آب پرتغال باعث کاهش سطح کورتیزول و کاهش استرس شما می‌شوند.

دکتر  Sara Vance غذا مناسب عروسان را صبحانه‌ای حاوی پروتیئن و املت گیاهی، و یا بلغور جو و برای دسر گردو را سفارش می‌کند. مصرف آنتی اکسیدان در میوه ها و سبزیجاتی شبیه توت، کلم بروکلی، اسفناج باعث هضم راحت تر غذا و کمک به از بین رفتن ورم و پف صورت و بدن می‌شود. سبزیجات بیشتر باعث کاهش استرس و افزایش آرامش شما می‌شود.

این مطلب هم عالیه:
چگونه لباس عروس خود را متناسب با فرم بدن انتخاب کنیم؟
غذا مناسب عروسان یک هفته قبل از عروسی
غذا مناسب عروسان یک هفته قبل از عروسی

غذاهایی که یک هفته قبل از عروسی نباید بخورید

شاید استرس قبل از مراسم خود باعث خوردن بیشتر باشد اما باید به نوع غذایی که قبل از عروسی می‌خورید بیشتر از هر چیز دیگری دقت کنید چون یک اشتباه و مسمومیت ممکن است تمام زحمات شما را بر باد دهد.

دکتر Erin Palinski در مورد غذا مناسب عروسان قبل از عروسی می‌گوید:

یک راه آسان اما اشتباه برای خوردن سریع غذا و احساس سیری، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و قند زیاد است که باعث تشدید قند خون شما می‌شود.

دکتر Palinski می‌افزاید:

 سدیم و نمک بیش از حد منجر به نفخ ناخواسته شده و کافئین باعث بی خوابی می‌شود. برای یک خواب راحت در روزهای قبل از عروسی بهتر است چای سبز را جایگزین هر نوع قهوه یا چای کافئین دار دیگری کنید. چای سبز حاوی لیتانین می‌باشد که باعث آرامش و تمرکز بیشتر شماست.

غذاهایی که یک هفته قبل از عروسی نباید بخورید
غذاهایی که یک هفته قبل از عروسی نباید بخورید
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

3 نظرات

  • قبل از جشن عروسی‌تان لازم است که کلاً از مصرف برخی از خوردنی‌ها که باعث نفخ و گاز معده می‌شوند بپرهیزید. یعنی اینکه دوروبر نخود، لوبیا، بروکلی، انواع کلم و کلم بروکسل خط قرمز بکشید. نفخ معده بدون شک شما را در لباس عروس یا کت و شلوار دامادی‌تان ناراحت و معذب خواهد کرد............
    • ودر ادامه گفته های ناز گل خانوم // خیلی‌ها آدامس می‌جوند تا دهانشان خوشبو شود. البته لازم است که در طول مراسم نفس خوشبویی داشته باشید اما آدامس جویدن راه حل مناسبی نیست. به خاطر این که با جویدن آدامس، باد زیادی وارد معده‌تان می‌شود و همین مسئله هم باعث نفخ معده و گاز می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا