عکاسی و فیلم برداری

عکاسی عروسی قبل از مراسم ؛ آری یا خیر ؟

عکس عروسی

جشن پلاس: این روزها در بعضی از آتلیه های عکاسی عروسی با این پیشنهاد مواجه میشوید که عکاسی عروسی خود را در باغ و آتلیه ، چند روز قبل از مراسم انجام دهید . در این مقاله این موضوع را مورد بحث قرار می دهیم .

– چه چیزهایی لازم است ؟

اولین شرط انجام این کار داشتن لباس عروس است . چون این کار چیزی حدود یک الی دو هفته قبل از مراسم انجام می گردد و شما باید در آن زمان لباس عروس را در اختیار خود داشته باشید . پس اگر در انتهای این مطلب تصمیم به انجام این کار گرفتید لطفا به فکر خرید یا دوخت لباس عروس خود باشید .

– چه چیزی را بدست می آورید ؟

وقتی شما قبل از مراسم اقدام به گرفتن عکس میکنید باید بدانید ، به دلیل وقت اضافه ای که برای عکاسی دارید میتوانید عکس های بهتر و البته بیشتری داشته باشید . معمولا این پروژه با عروس و داماد به جای اینکه تا ساعت 4 عصر به پایان برسد ، تا شب طول کشیده و این امر موجب میشود که در این زمان مفید ، عکس ها با آرامش بیشتری گرفته شده و در زمان انتخاب عکس برای چاپ آلبوم عروس خود شاهد این ماجرا خواهید بود .

نکته دیگر اینکه در روز مراسم خود نیازی نیست از صبح خیلی زود از خواب بلند شده و به دنبال کارهای عروسی خود نظیر آرایشگاه باشید . میتوانید راحت بخوابید و با آرامش کامل طوری برنامه ریزی کنید که برای ساعت 3 آماده باشید . نکته ای هم که در اینجا جا دارد این است که بهتر است اگر ماشین عروس را در اختیار دارید ، شب قبل آنرا گل آرایی کنید تا صبح عروسی مجبور به صرف زمان برای این کار نشوید . جالب است که میتوانید این کار را توسط تیم های گل آرا ، در پارکینگ محل خود انجام دهید .

این مطلب هم عالیه:
عکس های عروسی که شما را به خنده خواهد انداخت

یادتان باشد تصاویر مربوط به مسیر حرکت و ماشین عروس را باید در روز عروسی بگیرید . چون گل زدن ماشین عروس را فقط در روز مراسم انجام میدهید . برای این کار ها زمانی حدود نیم ساعت یا کمی بیشتر کافیست . پس خیلی راحت در هر زمانی که برنامه ریزی کرده باشید به عروسی خود می رسید .

– هزینه های این کار چقدر است ؟

یکی از هزینه هایی که برای این کار باید در نظر بگیرید آرایشگاه است . چون روز عکاسی هم عروس باید به آرایشگاه رفته و خود را برای عکس های عروسی آماده کند . البته این را بدانید که در این صورت هزینه ی آرایشگاه شما دو برابر نشده و معمولا آرایشگاه ها چیزی حدود سی درصد هزینه کل را بابت آرایش مجدد عروس میگیرند . در این میان هم کسانی هستند که اعلام نرخ دوبرابری میکنند . در این زمینه دیگر انتخاب با خود شماست .

یکی دیگر از هزینه هایی که ” احتمالا ” باید بپردازید به آتلیه عکاسی عروسی است . این که میگوییم احتمالا به این دلیل است که بعضی از آتلیه های عکاسی این هزینه ی اضافی را از ابتدا در هزینه های خود گنجانده و دیگر این موضوع را مطرح نمیکنند . ولی بعضی دیگر ، زمانی که با مشتری به توافق میرسند هزینه های آنرا عنوان میکنند .

هزینه هایی که در این کار به آتلیه عکاسی عروسی مربوط میشود ، هزینه ی دوباره ی دستمزد فیلمبردار و نیز اجاره دوباره ی تجهیزات است . شاید بگویید عکاسی که دوبار نیست و حق هم با شماست .

آتلیه های عکاسی هزینه ای که اضافه میکنند مربوط به فیلمبرداری و تجهیزات و نیز حمل و نقل گروه فیلمبرداری بوده و البته این موضوع کاملا منطقی است . ولی این نکته را هم فراموش نکنید که بعضی از آتلیه های عکاسی این هزینه ها را از مشتریان خود نمیگیرند به این دلیل که با زیاد شدن تعداد عکس ها و در نتیجه انتخاب بیشتر عروس و داماد در عکس ها هزینه های آنها جبران میشود .

این مطلب هم عالیه:
بهترین راهنمایی بستن قرداد با آتلیه عروس

اگر بخواهیم در این موضوع جمع بندی کنیم ، در نهایت پیشنهاد میکنیم اگر امکان این کار را داشتید ، حتما این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که از نتیجه ی آن کاملا راضی و خوشحال خواهید بود .

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا