آرایش و میکاپ عروس

عکاسی از مراسم عروسی

 

داستان را روایت کنید.

بسیار خوب است که کار اصلی خود را انجام دهید و فقط عکس هایی را که مد نظر عروس و داماد است بگیرید همانطور که بیشتر عکاسان چنین می کنند، اما می توانید کار زیباتری انجام دهید و کل مراسم را با عکس های خود به زیبایی روایت کنید. فکر می کنم یک تفاوت بزرگ عکاس حرفه ای و عکاس آماتور در این است که عکاس آماتور اگر یک یا دو عکس خوب در روز داشته باشد بسیار خوشحال خواهد شد اما یک عکاس حرفه ای باید مطمئن شود که در هر موقعیتی حداقل یک عکس خوب داشته است. و هیچ عکاسی مانند مراسم عروسی گرفتن عکس های قابل قبولی که دیگر تکرار نخواهد شد مهم نیست و به همین دلیل است که به عنوان یک عکاس باید مطمئن شوید از همه لحظات این مراسم زیبا عکس های خوبی ثبت کرده اید.

اولین عکس ها

برخی مواقع به خانه عروس دعوت می شوید تا چند عکس بگیرید، اما اصل داستان در جایی است که مراسم عقد برگزار می شود یا مراسم جشن و سرور در جریان است. به عنوان مثال تصور کنید که قبل از مراسم عقد عروس در حال ورود است معمولا او با یکی از نزدیکان مرد مانند پدر نزدیک می شود و در این میان من او را با همراهش در کنار هم قرار می دهم و این صحنه را از دست نمی دهم حتی تلاش می کنم این صحنه را از زوایای مختلف ثبت کنم. بهترین افراد را برای عکاسی انتخاب کنید نزدیکان عروس و داماد را از قبل بشناسید چون دیگر فرصتی ندارید و نمی توانید به عنوان عکاس در روال مراسم اختلال ایجاد کنید. تا جاییکه می توانید در هنگام اجرای مراسم عقد عکس های رسمی و جدی بگیرید.

یکی دیگر از قسمت های مهم عکاسی ورود عروس است: کسی که او را راهنمایی می کند، مسیری که طی می کند، واکنش دیگران هر کدام می توانند لحظاتی ثبت شدنی باشند. باید از پیاده شدن عروس، از ماشین عروس 3 تا 4 عکس خوب داشته باشید. اما وقتی که عروس کاملاً از خودرو خارج می شود عکس ها معمولا زمخت می شوند از عروس در حالی که در ماشین نشسته و در خودرو باز است، بخواهید یک پایش را روی زمین قرار دهد و کادر عکس را با عروس و بخشی از خودرو پر کنید، تا جاییکه ممکن است فضای اطراف را در عکس به نمایش نگذارید.

این مطلب هم عالیه:
۴ راز ماندگاری رنگ رژ لب تا پایان مراسم عروسی

در حین مراسم عقد من آیزو را روی 400 قرار می دهم و سعی می کنم بدون فلاش عکس بگیرم تا پشت زمینه مناسبی داشته باشم. در حین مراسم عقد من از همسرم می خواهم تا در موقعیت دیگری همزمان عکس های متفاوتی و با زاویه دید متفاوت بگیرد به خصوص اگر بلندی یا بالکنی در اختیار باشد موقعیت دوم مناسبی برای عکاس دوم در اختیار قرار می دهد.

مراسم ادامه می یابد از رد بدل شدن حلقه های ازدواج تا سایر بخش های مراسم عکس های مناسبی داشته باشید و اگر جای خود را به عنوان عکاس از قبل مشخص نکرده باشید، احتمالا صحنه های زیادی را از دست خواهید داد. و باید هماهنگ کنید تا کسی به شما کمک کند و فضای کافی را برای عکاسی فراهم نماید.

عکس های گروهی

و اینجاست که توانایی های کنترل گروهی شما مورد آزمایش قرار می گیرد. باید دقت کنید که عروس و داماد را در مرکز توجه عکس قرار دهید. در هیچ عکسی نباید افراد دیگر برجسته بودن آنها را تحت الشعاع قرار دهد. باید عکس هایی که با خانواده های سمت عروس و داماد ثبت می کنید بی عیب نقص ترین عکس های شما باشد در عین حال نباید عروس داماد را خسته کنید. معمولاً همه عکاسان مجالس از عروس و داماد با خانواده های هر طرف به صورت جداگانه عکس می گیرند اما یک عکس زیبا هم که می توانید به آنها هدیه دهید عکسی است که نزدکان عروس و داماد به خصوص پدر و مادر و خواهر و برادر های دو طرف همگی در یک عکس کنار یکدیگر جمع شوند این عکس اگر بین 8 تا 10 نفره باشد بسیار عالی است!

طرح عکاسی

یک عکاس مراسم عروسی باید تا آنجا که ممکن است سریع باشد تا بتواند عکسی را که می خواهد ثبت کند. این کار فقط با سازماندهی امکانپذیر است باید قبل از عکاسی تصمیم خود را برای محل عکاسی و سوژه آن مشخص کرده باشید. باید مشخص کرده باشید که پشت زمینه شما چیست و از چه نوری می خواهید استفاده کنید. من معمولا دو یا سه روز قبل از مراسم از محل اجرای مراسم بازدید می کنم و اگر فرصت داشته باشم چند ساعتی قبل از مراسم هم در آنجا حضور پیدا می کنم تا آخرین ارزیابی را انجام دهم. به این ترتیب اگر لازم باشد منبع نور خود را تعویض می کنم پشت زمینه و بازتابنده با خود همراه می برم و از قبل می دانم که نور خورشید از کدام سو می تابد و زاویه دید خود را تعیین کرده ام.

این مطلب هم عالیه:
مدل لباس عروس پوشیده انتخابی خاص برای عروس خانم ها

 

اما در هنگام عکاسی افراد را با صدای بلند و البته با حفظ احترام صدا می کنم تا هر کسی به سرعت دقیقا در جایی که باید قرار گیرد. هیچ کس به خاطر اینکه عکاس خجالتی هستید به شما جایزه نمی دهد و نباید اجازه دهید افراد به گونه ای بایستند که گمان می کنند بهترین ژست را گرفته اند یا جایی را اشغال کرده اند که محل نزدیکان عروس و داماد است.

پذیرایی

دو عکس بسیار مهم هست که نباید آنها را از دست بدهید. بریدن کیک و اولین رقض عروس و داماد. بهتر است با برنامه ریزی قبلی از آنها عکس بگیرید در حالیکه به دوربین نگاه می کنند و در حال بریدن کیک هستند چون وقتی که مراسم بریدن کیک شروع می شود دیگر کنترل اوضاع سخت می شود. اما درباره رقض عروس و داماد کنترل زیادی ندارید و آنچه که مهم است داشتن نور کافی است چون باید از آنها در حال حرکت عکس بگیرید و شاتر دوربین نباید زیاد باز بماند تا مانع از تار شدن عکس شوید.

عکس هنری

اما از همه اینها که بگذریم عروس و داماد از شما انتظار دارند که چند عکس هنری از بزرگترین روز زندگی آنها ثبت کنید. در این میان پشت زمینه چیزی است که باید به آن توجه بسیار داشته باشید بدنبال جایی بگردید که پشت زمینه مناسب داشته باشد برای خود نقشه ای بریزید تا از این زوج چگونه عکس هایی خاص وزیبا به یادگار بگذارید. تا کنون از عکس هایی صحبت شد که به عنوان عکاس وظیفه دارید آنها را ثبت کنید اما اگر می خواهید در این رشته از عکاسی موفق باشید باید چیزی بیش از این انجام دهید همچنین نباید هیچ یک از عکس های بالا را خراب کنید.

 

بهترین باشید

همانطور که در حال عکاسی هستید در میان جمع ممکن است یکی شما را هل دهد یا کسی از مقابل دوربین رد شود و عکس را خراب کند ولی هر اتفاقی که بیفتد کسی شما را نخواهد بخشید اگر عکس خوبی به آنها تحویل ندهید. شما حتما و باید به عنوان مثال از برادر عروس که دستی هم در عکاسی دارد و دوربین خوبی دارد بهتر عکس بگیرید! در غیر این صورت چرا شما را به عنوان عکاس انتخاب کنند؟ و یکی از مهمترین نکات کاربردی که در پایان توصیه می کنم این است که هنگام عکاسی از افراد و برای کنترل آنها مرتب با جمع صحبت کنید و توجه همه را به سمت خود جلب کنید و همانطور که بار ها گفته ام تا جایی که می توانید سریع باشید و قبل از اینکه توجه بقیه به جای دیگری جلب شود عکس بگیرید.

همچنین کادر بندی خوب عکس، پر کردن کادر با سوژه و استفاده از fill in flash ترفند هایی هستند که می توانند عکس های شما را نسبت به یک فرد عادی متمایز کنند. حتی در عکس هایی که در فضای باز از آنها می گیرم نیز از فلاش دوربین استفاده می کنم تا سایه ها را کمرنگتر کنم و جلوه ای عروسکی به عکس ببخشم.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا