جذاب و خواندنی

عشق چیست؟ چگونه بفهمیم عاشق شده ایم؟!

عشق چیست؟

با سلام .. حتما تا حالا متوجه این موضوع شده اید که ((عشق تعاریف متعدد اما منظور واحد دارد!!)) ما در واقع وقتی میگوییم عشق همه به صورت ذاتی متوجه میشویم چه چیزی را میگوییم حتی اگر تحصیلات نداشته باشیم!

بنا به نظر متخصصان اگر شما به کسی بگویید :((اگر مرا دوست داری فلان کار را بکن!)) عاشق نیستید! عشق واقعی تابع این اصل است که :(( شما به صورت خوداگاه به فردی متعهد اید ،او را میشناسید ،نظرات و تصمیماتش برای شما جالب است و با او رابطه ای بلند مدت ایجاد میکنید.))

عشق چیست
عشق چیست

در این وضعیت دیگر نگران این نیستید که نظرات و اعمال فرد مقابلتان ممکن است به ضرر شما باشد و برایش تعیین تکلیف کنید!

برای مثال شما عاشق پدرتان هستید. آیا تا به حال شده است به او بگویید :((تو مرا دوست نداری زیرا ان کار را برایم نکردی!)) حتی اگر این حرف را زده باشید به آن اعتقادی ندارید! زیرا در هر وضعیتی مطمئن اید او شما را به شدت دوست دارد حتی اگر بار هاو بارها علی رغم نظر شما کاری را کرده باشد.

فرد عاشق چگونه رفتار میکند؟

 

عشق چیست
عاشق چگونه رفتار میکند

بخش اول

1_ والدانه رفتار نکنید!: اگر عاشق شخصی هستید و قصد ازدواج دارید با او والدانه رفتار نکنید!

برای مثال نگویید:((مگه من نگفتم این کار رانکن؟!! یا (( من بهت گفته بودم فلان چیزو بخوری چرا نخوردی؟!!)) این مدل حرف زدن ها مخصوصا اگر مکررا پیش بیایند شخص مقابل را ناراحت میکنند .

2_ احترام به معشوق و خانواده اش: یادتان باشد اگر کسی خانواده اش را فراموش کند روزی شما را بسیار ساده تر کنار میگذارد مخصوصا اگر شما مسببش باشید! فردی که شما به ان دلبسته اید نیمی از شخصیتش را هر چند به نظر نیاید از خانواده اش گرفته است ! پس احترام به آن ها را فراموش نکنیم.

این مطلب هم عالیه:
خواهر عروس!!!
عشق چیست
عاشق چگونه رفتار میکند

بخش 2

3_دروغ نگوییم: در یک رابطه ی عاشقانه دروغ معنایی ندارد. یعنی کسی که دروغ میگوید میخواهد ان بخش اززندگیش را به طرف مقابل نشان ندهد . در حالی که کسی که به دنبال عشق است سعی میکند خودش را به فرد مقابلش بشناساند!

4_زیبا انتقاد کنید :سعی کنید انتقادتان را به نرم ترین شکل ممکن ابراز کنید. تجربه نشان داده است انتقاد غیر مستقیم و در لفافه در هر رابطه ای بسیار کار ساز است.در حالی که انتقاد کوبنده و مستقیم اکثر مواقع حتی اگر شخص با خنده آن را بپذیرد در اصل او را اول ناراحت کرده است!

عشق چیست
عاشق چگونه رفتار میکند

بخش3

5_ با او وقت بگذرانید: اینکه شما چقدر برای یک شخص یا یک کار ارزش قائلید تا حد زیادی به وقتی که برای آن میگذارید مشخص میشود! این مورد در همه افراد اما بیشتر در آقایان اتفاق میافتد. برای مثال میگوید: من اگر برای کار یا چیز های دیگر وقت بیشتری میگذارم برای توست! خب تا حدی بله درست است اما این به هیچ عنوان به معنی این نیست که شما وقت خود را به او ندهید. به خود او. مثلا میتوانید سر کار به او تلفن بزنید و از دلتنگی خود بگویید یا اخر هفته با او به گردش بروید و..

6_ موقعیت شناس باشید: برای مثال زنان اکثرا وقتی در اوج ناراحتی و عصبانیت اند به دنبال راه حل ها و نظرات منطقی شما نیستند ! بلکه فقط میخواهند شما آن ها را در آغوش بگیرید تا آرام شوند! حالا بعدا میتوانید به او منطقی کمک کنید .یا مثلا مردان وقتی مشکلی در زندگی به وجود میاید حوصله شنیدن غرغر های شما را ندارند!بلکه به همفکری برای حل آن نیاز دارند. موقعیت شناس باشید ..

این مطلب هم عالیه:
فاصله زمانی مناسب عقد تا عروسی
عشق چیست
عاشق چگونه رفتار میکند

عشق برای همه اتفاق میافتد

در واقع عشق در طول زندگی برای هرکس حداقل یک بار اتفاق میافتد .ولی اینکه چگونه رفتار کنیم که عشق ما از دست نرود و زودگذر نباشد اصولی دارد . اگر اصول و قوانین عشق را رعایت نکنیم به زودی زود از معشوقمان دلسرد شده و جدا میشویم.

 

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا