دامادکت و شلوار داماد

شش نکته مهم در انتخاب کت و شلوار دامادی

کت و شلوار دامادی

جشن پلاس: شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که در بسیاری‌ از موارد تیپ آقاداماد دلیل ازدواج زوج‌های جوان بوده‌ است. همانطوری که اخلاق و رفتار آقایان جزو ملاک‌های اصلی و اولیه ازدواج است، تیپ و سبک پوشش آقایان نیز اهمیت فراوانی دارد. اما آقایانی که کمتر به لباس و پوشش‌ خود اهمیت می‌دهند نگران نباشند. با ترفندها و کارهای بسیار ساده‌ای می‌توانید خود را در دل عروس خانم‌ها جا کنید.

در اینجا شش نکته مهم و کاربردی را ذکر کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها به‌سادگی می‌توانید در روز عروسی خوش‌تیپ‌ترین فرد حاضر در مجلس باشید.

۱.کت‌وشلوار مجلسی و رسمی باشد

در گام اول، باید لباس خود را متناسب با محل برگزاری مراسم انتخاب کنید. اگر مراسم عروسی در طول روز و یا در فضای باز برگزار می‌شود، می‌توانید از کت‌وشلوار رنگ روشن استفاده‌کنید. اگر قرار است مراسم در ساعات شب در سالن و یا هتل برگزار شود، حتما باید کت‌وشلوار مشکی و یا رنگ تیره انتخاب کنید. رنگ پیراهن‌تان را سفید وکراوات را مشکی انتخاب کنید. برای مراسمات فوق لوکس و اعیانی نیز می‌توانید پیراهن مشکی و کراوات سفید امتحان نمایید.

۲.لباس خود را با لباس عروس ست کنید

این نکته را به خاطر بسپارید که مراسم ازدواج‌تان اولین فرصت برای نشان‌دادن سبک و سلیقه شما به عنوان یک زوج است. پس قبل‌از انتخاب لباس برای خود و عروس حتما سعی‌ کنید تا شباهت‌ها و سبکی مشابه هم داشته‌ باشند. اگر لباس عروس خانم، کلوش و توری باشد نباید کت‌وشلوار کتان بپوشید. بهترین گزینه برای این حالت، کت‌وشلوار کلاسیک مشکی است. هم‌چنین اگر لباس عروس طلایی رنگ است، می‌توانید کت‌وشلوار قهوه‌ای با همسرتان ست شوید.

این مطلب هم عالیه:
توصیه های برای انتخاب بهترین کت و شلوار دامادی

۳.کت‌وشلوار را متناسب با بدن خود انتخاب کنید

تنها نکته دارای اهمیت در انتخاب کت و شلوار بدن شماست. اگر قدبلند و لاغر هستید، می‌توانید خود را خوش‌شانس بنامید. چراکه بسیاری‌از مدل‌های موجود در بازار صرفا اندامی و متناسب افراد لاغر است. اگر می‌خواهید چاق‌تر دیده‌ شوید، کت‌وشلوار چهار دکمه یا دوبل انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید لاغرتر دیده‌ شوید کت تک‌ دکمه و کمر باریک مناسب شماست. کت‌وشلوار های رنگ روشن نیز معمولا افراد را لاغر نشان می‌دهند. آقا دامادهایی که کوتاه‌قد هستند نیز باید کت‌‌های دو دکمه انتخاب نمایند.

۴.حتما سایز مناسب را انتخاب کنید

گران‌ترین کت‌وشلوارها نیز اگر اندازه نباشند، زشت و بد دیده‌ خواهند شد. پس‌از پوشیدن کت‌وشلوار، داماد باید بتواند به‌ آسانی به طرفین بچرخد، دستانش را بلند کند و به‌سادگی خم و راست شود. برای راحتی کار چند نکته کلیدی به‌هنگام خرید را برای‌تان نوشته‌ایم.

-آستین کت باید حداقل یک یا دوسانتیمتر بلندتر از آستین پیراهن باشد.

-قسمت پشتی کت، باید کاملا باسن را بپوشاند و چاک وسطی کت نیز به‌حالت بازشده قرار نگیرد.

-یقه کت باید کاملا صاف بایستد و از دوطرف، هیچ برآمدگی یا خمی نداشته‌ باشد.

۵.کت‌وشلوار ساقدوش نباید مشابه داماد باشد

دربسیاری از موارد دیده‌ شده که لباس داماد دقیقا مشابه لباس ساقدوش است. برای اینکه با چنین پیش‌آمدی روبه‌رو نشوید، می‌توانید قبل‌ از مراسم با ساقدوش در مورد لباس صحبت‌کنید.

۶.زیورآلات و ساعت باید متناسب با کت‌وشلوار انتخاب شوند

پس‌ از انتخاب کت و شلوار، نوبت به انتخاب زیورآلات و ست‌کردن آن‌ها می‌رسد. کراوات، پاپیون، جلیقه، کمربند و دکمه سردست همگی باید در یک سبک باشند. در انتخاب این زیورآلات کوچک کاملا دقت‌ کنید تا همخوانی و تناسب خوبی با کت‌وشلوارتان داشته باشند.

این مطلب هم عالیه:
لیست آخرین وظایف داماد
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا