آرایش و میکاپ عروس

آرایشگاه های لوکس

سالن های آرایش و زیبایی و آرایشگاه زنانه لوکس

آرایشگاه های لوکس وسطح بالا چه ویژگی هایی دارند؟ آیا تنها ظاهر آرایشگاه است که باید خیلی شیک باشد، یا فقط همین که اصول بهداشتی رعایت شود کفایت می کند؟! یک آرایشگاه باید چه بخش هایی داشته باشد؟ اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

سالن های زیبایی لوکس در تهران!

آراستگی و زیبایی ظاهر همیشه و در هر زمان مورد توجه همگان بوده، اما در دوره هایی در طول تاریخ آرایش به منزله ی جلب توجه در بین طبقات، جایگاه خاصی پیدا کرده است. امروزه نیز، آراستگی به صورت یک اصل برای همه مردم مطرح است و بهترین آرایش، آرایشی است که مناسب سن و موقعیت اجتماعی و مکان و زمان باشد و همچنین عیب ها را بپوشاند. صاحبان آرایشگاه های درجه یک جهان، علاوه بر کیفیت خدمات، امکانات رفاهی و راحتی فضای آرایشگاه را از دلایل اصلی موفقیت خود می دانند. این موضوع مهم نیست که شما چه سالن آرایشی را انتخاب کرده اید، یا اینکه این سالن در چه منطقه ای از شهر شما واقع شده است. مهمترین نکته بهداشت وسایل و محیط سالن است. اینکه آیا روپوش سفید رنگ متصدی آرایشگاه فاقد هر نوع آلودگی است یا خیر؟ اینکه آیا وسایل مورد استفاده این سالن پس از هر بار استفاده به درستی ضد عفونی شده اند؟ (بخصوص وسایلی چون تیغ، ابزار کاشت ناخن، سوهان ها ). آیا متصدی آرایشگاه قبل از شروع به کار برای شما دست های خود را شسته یا خیر؟

چطور آرایشگاه های لوکس زنانه خوب پیدا کنم؟

این سوالی است که برای اکثریت خانم ها مطرح است.این که چگونه در نگاه اول متوجه شویم که یک سالن زیبایی زنانه یا یک کلینیک زیبایی،مناسب هست یا خیر؟ معمولاً، اولین سوالی که از این خانم ها پرسیده می شود، این است که: شما خوب بودن یک سالن آرایش زنانه را در چه چیزهایی می بینید؟

مسئله ی نزدیک بودن آرایشگاه زنانه به محل زندگی تان، نکته ای است که اکثر خانم ها به راحتی از آن نمی گذرند و اکثراً به دلیل مشغله زیادِ زندگی مشترک، کمترین وقت را برای رسیدگی به امور زیبایی خود دارند و در مواردی برای این که کارشان سریعتر تمام شود، سعی می کنند به نزدیک ترین سالن زیبایی خانه خود بروند. البته، این یک مزیتی است که نمی شود به راحتی از آن گذشت، زیرا اگر در ساعتهای تقریباً خلوت هم بخواهیم، به یکی از سالن های زیبایی تهران، که آن طرف شهر واقع است و معمولاً از شانس بد ما هم دقیقا بیشترین فاصله را از محل زندگی دارد، برویم، حداقل باید برای رفت و برگشت سه ساعت زمان بگذاریم که طبیعتا خیلی هم آزار دهنده است.

سالن های آرایش و زیبایی

مهم ترین فاکتور برای یک آرایشگر تجربه است، زیرا تمام کارهای مهارتی با تجربه آموزش داده می شود، همیشه به آرایشگر های تازه کار توصیه می شود که با تمرین این مهارت، می توانند مشتری های زیادی پیدا کنند؛ حتی، اگر یک یا دو مهارت آرایشی را هم خوب یاد بگیرند و تمرین کنند، همان ها می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را برای آنها به ارمغان بیاورد. دوستان عزیز، ما به عنوان یک خانم نسبت به بیماریهای عفونی و پوستی بسیار حساس تر از آقایان هستیم. این نشان می دهد که باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهیم، سعی کنید این نکته را حتماً بیشتر جدی بگیرید. حتماً همه شما تا به حال با این مسائل مواجه شده اید. بعضی از خانم ها هنگامی که از آرایشگاه به منزل باز می گردند، دچار زگیل، تبخال یا بیماری های قارچی و پوستی می شوند، که به دلیل تماس با وسایل آرایشی آلوده و استریل نشده یا حوله های آلوده به وجود می آید. هرگز به آرایشگاه هایی که یک حوله را برای چند مشتری استفاده می کنند، اعتماد نکنید. باید حتماً اصول بهداشتی پایه در این آرایشگاه ها رعایت شود.

موهاى زيبايى داشته باشيد

زمانی که روز عروسی فرا می رسد، معمولاً بزرگترین دغدغه برای عروس چگونگی آرایش موها و صورت او می باشد، و باید گفت این که در نهایت مدل موها و آرایش و زیبایی عروس به چه صورت می شود، بحث اصلی میان مهمانان مجلس عروسی می باشد. ما در اینجا هفت کار را که باید هر آرایشگری برای زیباتر کردن عروس خود انجام دهد را بیان کرده ایم. که با توجه کردن به این نکات، مطمئن باشید که در نهایت عروسی زیبا با چهره و نگاهی کاملا جدید و خاص خواهید شد.

این مطلب هم عالیه:
بهترین مکان برای سفر در فصل سرما برای یک ماه عسل به یاد ماندنی

كى بايد موهايتان را كوتاه كنيد؟

يك عروس حتما بايد حدود يك ماه و نيم قبل از مراسم عروسى، موهاى خود را به صورت دلخواه كوتاه كند. با گذشت اين مدت مى توانيد كاملا مطمئن باشيد كه اثر قيچى روى موهاى شما از بين مى رود، و موهاى شما كاملا جا مى افتد. اگر كمتر از يك ماه به جشن عروسى زمان داريد بهتر است ديگر موهايتان را كوتاه نكنيد، چرا كه ممكن است رد قيچى روى موها باقى بماند و امر مى تواند آرايش موها را تحت تاثير قرار دهد.

موهاى براق و حالت پذير

بايد حتما از يك ماه قبل از مراسم تان مراقبت از موهايتان را شروع كنيد . آووكادو را له نماييد و سعى كنيد آن را به شكل مايع يا خمير درآوريد، و آن را قبل از حمام به مدت 30 دقيقه روى موهايتان بگذاريد. آووكادو باعث پرپشت شدن و لطافت موهايتان مى شود . راه ديگر، اين است كه از شامپوى زيتون استفاده كنيد. ماسك هاى مو مطابق با جنس موهايتان تهيه نماييد، و هفته اى 2 الى 3 بار بعد از شستشو با شامپو از آنها استفاده نماييد. براى اينكه شامپوى مناسب موهايتان را پيدا كنيد مى توانيد از آرايشگرتان نيز كمك بخواهيد، تا گزينه مناسبى را به شما پيشنهاد دهد.

چه مدل مويى را مى پسنديد؟

عروس مركز توجه همه مهمان ها است و آرايش صورت و موهاى عروس، موردى است كه بسيار چشمگير بوده و در بين صحبت هاى مهمانان شنيده مى شود. به ياد داشته باشيد كه، براى داشتن يك مدل موى باز مناسب در تالار عروسى، نياز هست كه، براى تست آرايش عروس نزد آرايشگر خود برويد. بهتر است، اين تست هاى آرايش تان را هر بار كه به مجلس عروسى دعوت مى شويد انجام دهید، تا مدل مويى كه به صورت و چهره شما جذابیت بیشتری میبخشد را پيدا كنيد.

عروس هاى زيبا چه رنگ مويى دارند؟!

رنگ موى مناسب براى شب عروسى، رنگ هاى تيره است. درست است كه عروس هايى با موهاى بلوند زيبايى خاصى دارند، اما شما اين عروس ها را فقط در ژورنال ها به صورت مدل مى بينيد. شما در شب عروسى در كنار آقا داماد هستيد، و اگر رنگ مويتان روشن باشد سن شما بيشتر از داماد نشان داده خواهد شد. در ضمن در ايران و كشورهاى آسيايى به دليل اين كه افراد چشم هاى تيره دارند، بهتر است از رنگ موهاى قهوه اى و قهوه اى سوخته استفاده شود. به طور كلى رنگ موهاى تيره مى تواند تضاد زيادى با لباس عروس ايجاد كند و چهره شما را زيباتر کند. به فكر اين نباشيد كه تغيير زياد و ناگهانى در موهايتان ايجاد كنيد. مثلا موهايتان را يكباره، متضاد با رنگ دائمی موهایتان، رنگ نكنيد. در كل براى جلب توجه، افراطى عمل نكنيد. شما عروس هستيد و ناخودآگاه مركز توجه همهقرار خواهید گرفت. بايد بدانيد آرايشگرتان مهارت لازم را دارد يا نه. يادتان باشد، مهارت آرايشگر به اين نيست كه شما را شبيه بازيگر يا خواننده اى كند. چهره شما مخصوص شماست و دليل ندارد هر چيزى كه براى شخص ديگرى مناسب باشد، براى شما هم مناسب باشد. پس در روز عروسيتان قبل از هر كارى از آرايشگر خود كمك بخواهيد. مثلا نگوييد قطعا اين مدل موى عروس را مى خواهم. ببينيد آيا اين مدل موى عروس به صورت شما مى آيد يا خير؟

مدل موى شما متناسب با فصل سرد سال

اگر شما در زمستان مجلس عروسي تان را برگزار مى كنيد، نياز هست كه آرايش و مدل موى متناسب با اين فصل داشته باشيد. انتخاب مدل مو به سبك و مدل لباس عروسى تان نيز بستگى دارد. اين كه آيا لباس عروسى كه براى تالار پذيرايى انتخاب كرده اید، داراى مدل باز است يا مدل پوشيده و بسته. لباس عروس ها در فصل زمستان بيشتر پوشيده و يقه بسته اند، و همين طور مدل موها نيز بهتر است بسته باشد. همچنين، براى مجالس عروسى در زمستان مى بايست از رنگ هاى گرم براى مو و نيز آرايش صورت تان استفاده كنيد.

این مطلب هم عالیه:
مدل‌هایی زیبا برای طراحی روی ناخن عروس

موهايتان را باز بگذاريد

بعضى از عروس خانم ها دوست دارند در روز عروسى موهاى سرشان را باز بگذارند، و آنها را روى شانه هاى شان بريزيد. يادتان باشد، اين مدل موزمانى زيباتر است كه لباس شما بدون آستين باشد، يا حداقل يقه ی برگشته و اپل هاى بزرگ نداشته باشد، يادتان نرود كه، اشكالى كه باز كردن مو دارد اين است كه وقتى هوا گرم شود به هم ريخته و پريشان مى شوند، و زيور آلات موها باز خواهد شد.

سعى كنيد به روز باشيد

برخى از مدل ها به روز هستند، اما خيلى زود از مد مى افتد و در آينده به اصطلاح از مد افتاده مى شود. مدل شينيون هاى ساده و در عين حال زيبا مى تواند انتخاب مناسبى باشد. اگر شنل بر روى سرتان مى اندازيد حتما از مدل موى عروس جمع و خلوت استفاده كنيد. موهايی كه شينيون شلوغ دارند و به خوبى سنجاق نخورده اند، مى توانند با كوچكترين حركت شنل، بر روى سرتان تغيير حالت دهند و جا به جا شوند. پس در انتخاب مدل موى عروس دقت كنيد.

تزئين موى سر شما با كدام تاج

براى صورت هاى گرد و درشت بهتر است تاج هاى بلند روى شينيون هاى كلاسيك و كشيده كار شوند. اگر صورتى كشيده داريد، سراغ تاج هاى كوتاه و خوابيده برويد، البته يادتان باشد كه از آرايشگرتان بخواهيد موهاى تان را طورى آرايش كند كه، قسمتى از موها در كناره هاى سر قرار بگيرد، همچنين شينيون كلاسيك مى توانيد زيبايى شما را چند برابر كند. تاج هاى ژله اى معمولا فانتزى هستند، بنابراين نبايد آرايش موها هم نبايد كلاسيك باشد. اگر مى خواهيد از چنين تاجى استفاده كنيد از آرايشگرتان بخواهيد موهايتان را شينيون باز درست كند، از مدل هاى فر و شلوغ استفاده كند.

جمع بندی:

انتخاب آرایشگاه های لوکس خوب یکی از دغدغه های اصلی خانم ها، مخصوصا در آستانه ی مراسم عروسی است. به طوری که حتی حاضرند برای رسیدن به بهترین گزینه مسافت طولانی را طی کنند و چند ساعت برای این کار زمان اختصاص دهند.

یکی از نکات بارز در انتخاب یک سالن با کیفیت، بهداشت سالن و آراستگی محیط است. همچنین رعایت اصول بهداشتی توسط  کادر آن سالن آرایشی از نکات مهم است. نحوه ی برخورد و مشتری مداری هم از دیگر مسائل مهم به شمار می رود. سالن های آرایشی معروف در سطح شهر، معمولا به آراستگی محیط سالن اهمیت می دهند و اصول بهداشتی را به نحوه احسن رعایت می کنند.

مهمترین ویژگی یک آرایشگر خوب هم، تجربه و مهارت اوست. اینکه از آخرین متد های روز مطلع باشد و به نحو احسن مشتری را راهنمایی کند. مهمترین نکته ای که عروس خانم ها در روز عروسی باید رعایت کنند این است که اگر قصد کوتاه کردن موی سر را دارند باید حداقل یک ماه قبل از مراسم این کار را انجام دهند که تا روز مراسم رد قیچی از موهایشان محو شود و موهایشان حال خوبی به خود بگیرد. همچنین رنگ کردن مو را به روزهای آخر محول نکند و ترجیحا از رنگ موهایی استفاده کند که یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر از موی اصلی اش است. موهای بلوند در روز مراسم، عروس را بزرگ تر از داماد نشان می دهد همچنین ممکن است درطول زمان جلوه ی خود را از دست بدهد و در عکس های عروسی زیبا به نظر نرسد.

همچنین بهتر است تا حد ممکن از آرایش های افراطی برای مراسم پرهیز شود. سادگی همیشه زیباست و در گذر زمان از مد نمی افتد.

از نظر شما آرایشگاه های لوکس چه ویژگی دارند؟ و چه عاملی باعث می شود شما یک سالن زیبایی را انتخاب کنید؟ برای ما بنوسید:

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا