ایده های جشن عروسیدسته گل عروسعروس

روش های خشک کردن دسته گل عروس

روش های خشک کردن دسته گل عروس

روش های خشک کردن دسته گل عروس

راه های مختلف و زیادی برای خشک کردن دسته گل عروس وجود داره. ما برای زنده نگه داشتن خاطرات زیبا و ماندگار زندگی، از راه های زیادی استفاده می کنیم تا همیشه در یادمون بمونه. یکی از این کار ها خشک کردن گل هایی هست که به ما هدیه می دن. مثل گل خواستگاری! برای خشک کردن گل اولین و راحت ترین راه دهیدراسیون یا همان فیریز کردن دسته گل هستش. این کار باعث میشه گل رنگ طبیعی خودشو حفظ کنه و با همون رنگ و شکل زیبا برای مدت طولانی برای ما بمونه . می تونید از این دسته گل بعد از فیریز کردن، برای تزیین در یک قاب و یا باکس قرار استفاده کنید. استفاده از سیلیکاژل هم مرسومه.

خشک کردن دسته گل عروس

از وسایل دیگه عروسیتون که یادگاری هستش، مثل کارت عروسی، عکس هایی از عروسیتون گل داخل کت داماد، تاج عروستون و غیره رو می تونید تو اون قاب بزارید. تا یه قاب قشنگ و دوست داشتنی از روز عرسیتون باشه و با نگاه کردن به اون به یاد روز های خوش و زیبای عروسیتون بیفتید.

حالا برای اینکه بتونیم گل های زیبای زندگی مون را بهتر نگه داریم جشن پلاس به ما کمک می کنه. با کمک جشن پلاس روز های خوبی داشته باشید.

روش های مختلف خشک کردن دسته گل عروس

دسته گل را برعکس آویزان کنید

دسته گل عروسی

اگه دوست دارید گل های دسته گل عروستون رو خشک کنید تا براتون یادگاری از روز خوش زندگیتون باشه، بهتره، همون روز های اول که گل زیبا و نرم و انعطاف پزیری و لطافت زیادی داره اونو خشک کنید. حالا روش های مختلفی وجود داره که گل دسته گل عروستون رو خشک کنید. اولین روش این طوریه که شاخه های مورد نظر خودتون رو از دسته گل عروستون جدا کنید. ساقه هاشونو قشنگ تمیز کنید و اونا رو در جای ثابت بذارید. تا با گذشت زمان و تحمل گرما و خشکی، خشک بشن.
نکته مهمی که برای خشک کردن دسته گل عروس لازمه بدونید اینه که اگه بخواهید شکل و حالت گل برگ ها به صورت طبیعی باشه و با همون شکل خشک بشه شاخه گل رو به طور وارونه آویزون کنید تا خشک شه.

در غیر صورت، این گلبرگ ها اول پژمرده میشن و بعد چروک می شن و حالت تا خورده به خودش میگیره و شکل و قیافه دسته گل تون عوض می شه. برای انجام این کار لازمه یه نخ به انتهای شاخه گل ببندید و اون رو از یه جا اویزون کنید و تا چند روز کاملا خشک و قشنگ میشه.

این مطلب هم عالیه:
پنج ترفند برای پیدا کردن دسته گل عروسی مناسب
قرار دادن دسته گل درون یک باکس شیشه ای

سیلیکا ژل

دومین روش برای خشک کردن گل های دسته گل عروسی همون گذاشتن دسته گل توی یه جای شیشه ای هستش. که با استفاده کردن از یه تنگ یا جعبه شیشه ای میشه انجامش داد. برای این کار باید زیر ظرف شیشه ای رو با خزه یا پوشال رنگی بپوشونید و دسته گل عروسیتون رو تو اون بزارید.
با این کار یه باکس زیبا و بی نظیر می تونید داشته باشید و از اون لذت ببرید. مثل باکسی که این پایین هستش البته باید یادتون باشه اول اونو آویزون کنید تا کاملا خشک شه. بعد توی یه باکس خوشگل بزارید و از دیدنش لذت ببرید.

استفاده از سیلیکا ژل برای خشک کردن دسته گل عروس

برای خشک کردن دسته گلتون میتونید از مواد شیمیایی برای خشک کردن استفاده کنید. مواد هایی مثل سیلیکا ژل، آب داغ، گلیسیرین، اسید بوریک، آرد ذرت و مخلوط نمک و شن. می تونید برا خشک کردن دسته گل عروس از این مواد، استفاده کنید.

سیلیکاژل

یادمون باشه برای استفاده از مواد شیمیایی باید دقت کنیم که چقدر باید از اون مواد استفاده کنیم. و باید نکته های ایمنی رو رعایت کنیم. این روش با شناور کردن گل ها در مواد شیمیایی صورت میگیره.
از مواد هایی که میتونیم برای خشک کردن گل استفاده کنیم، میشه به سیلیکاژل، براز، نمک، اسید بوریک، زاج، آرد ذرت و شن نام برد.

یکی از سبک ترین و مناسب ترین ماده شیمیایی برای خشک کردن گل براز هست. که می تونید از داروخانه بگیرید و گل هاتونو خشک کنید. البته سیلیکاژل رو هم می تونید از داروخونه بخرید.

خشک کردن دسته گل عروس با مواد شیمیایی مانند سیلیکاژل

سیلیکاژل یه ماده شیمیایی هست که نوع مرغوبش رنگش ابی اسمونیه. این ماده وقتی مرطوب میشه به رنگ صورتی در میاد. ولی میتونید دوباره ازش استفاده کنید. برای استفاده دوباره می تونید اونو تو فر بزارید تا خشک شه و به رنگ ابی خودش برگرده. برای این که بفهمید که سیلیکاژل مرطوبه یا نه؟! می تونید از کاغذ تورنسل استفاده کنید. این طوری که کاغذ تورنسل رو در سیلیکاژل فرو کنید، اگه رنگش تغییر کرد یعنی سیلیکاژل مرطوبه اگه رنگش تغییر نکرد پس مرطوب نیست.

این مطلب هم عالیه:
چگونه از اتفاق‌های غیر منتظره مراسم عروسی جلوگیری کنیم

خشک کردن دسته گل عروس

خبر خوش اینکه هر مواد خشک کننده شیمیایی بعد از استفاده باز هم میشه ازش استفاده کرد. سیلیکای مرطوب رو از گل میگیرید. این کار باعث میشه گل دیگه مرطوب نباشه.

دانه های سیلیکاژل درشته و باید اونا اسیاب کرد تا بتونید به وسیله چای صاف کن اونو روی گل بپاشید. تا دونه های سیلیکاژل لای گلبرگها فرو نره. برای خشک کردن با مواد شیمیایی باید ارتفاع هر شاخه  ۲تا ۳ سانتی متر باشه. گلا رو هر جور بزاری تو مواد همون طوری خشک میشه. معمولا از مواد شیمیایی برای گل های حساس مثل لیلیوم انتریوم و …استفاده میشه تا ظاهر گل رو حفظ کنه. اگه فکر می کنید که نمی تونید این کارا رو انجام بدید جاهای زیادی وجود داره که می تونه گل هاتونو براتون خشک کنه. می تونید به اون جا برید.

خشک کردن دسته گل عروس و قرار دادن آن در درون قاب

یه قاب بزرگ برای جا دادن دسته گل عروستون مناسبه. اگه دوست دارید دسته گل عروستون یه نشونه زیبا و بی نظیر از عروسیتون باشه. پیشنهاد ما قرار دادن اون تو یه قاب زیبا و شکیل هستش. یه قاب چوبی یا پلی استری با مدل شیک و رنگ مطلوب. خودتون اون رو از بازار بگیرید و دسته گل عروسیتون رو تو اون جا بدید. اجازه بدید تا دسته گل عروس در اون با گذشت زمان خشک بشه.
برای زیبا تر شدن قابتون می تونید از سنگ های رنگی ، روبانها، تورهای مختلف استفاده کنید. از این راه حل می تونید برای دونه دونه گل های دسته گل عروستون استفاده کنید.

دسته گل عروس

استفاده از پارافین برای خشک کردن دسته گل عروس

چطور دسته گل رو با پارافین خشک کنیم؟ اول باید پارافین رو آب کنیم و گل رو تو اون فرو کنیم. و بیرون بیاریم. صبرکنیم تا اضافه اون بیرون بیاد و بعد گل رو میزاریم تا خشک شه. به همین راحتی می تونیم مجموعه زیبایی از گل های زیبای یه روز زیبا از زندگیمون رو داشته باشیم. بدون اینکه ظاهرش تغییر کنه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا