آرایش و میکاپ عروسعروس

روش تهیه‌ی چند ماسک جادویی برای پوست

معرفی و تهیه‌ی چند ماسک پوست برای از بین بردن جادویی لکه‌ها، جای جوش و چین و چروک‌ها تنها پس از دو بار استفاده

پوست زیبا نیاز به مراقبت دارد، نه یک معجزه. بالا رفتن سن حقیقت زندگی است اما به سن خود به نظر رسیدن حقیقت زندگی نیست. خیلی مهم است که بدانید چه چیزی را روی پوستتان می‌گذارید. اما به یاد داشته باشید که روش طبیعی بهترین راه حل است.

دوران نوجوانی هم دوران حساسی است که میتواند جای جوش را روی پوستتان باقی بگذارد و به مرور زمان صورت شما می‌تواند با لکه‌ها و چروک‌ها آسیب ببنید. این ماسک‌هایی که در این مقاله پیشنهاد می‌کنیم برای پوستتان شگفت انگیز خواهد بود.

مخلوط عسل، جوز هندی و دارچین

جور هندی بسار برای درمان آکنه و جوش موثر است و همچنین شامل خواص ضد ورم است. از سویی دیگر، دارچین دارای خواص ضدقارچ، ضد ویروس و ضد میکروب است. عسل یک  ضد باکتریِ معروف است که باعث افزایش سرعت التیام می‌شود. و در آخر، لیمو در روشن سازی جای لکه و زخم‌ها کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری عسل

قاشق چای خوری آب لیمو

نصف قاشق چای خوری دارچین

نصف قاشق چای خوری جوز هندی

طرز تهیه و استفاده:

همه‌ی مواد را باهم ترکیب و مخلوط کنید تا زمانی که حالت خمیری بگیرد. اگر پوست حساسی دارید لیمو را حذف کنید. مواظب باشید که ناحیه ی چشم و دهان را لمس نکنید. زمان پیشنهادی برای ماندن خمیر روی صرت 30 دقیقه است، اما اگر احساس سوزش دارید می‌توانید زودتر آنرا بردارید. در آخر صورتتان را با آب ولرم بشویید و مقداری کرم با کیفیت روی صورتتان بمالید.

 

این مطلب هم عالیه:
جواهرات عروسی شامل چه چیزهایی است؟

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

علت تاثیرگذار بودن این ماسک آن است که حاوی آنزیم‌ها، مواد مغذی و پلی ساکاریدها می‌باشد. این ترکیبات سموم را از صورت پاک می‌کند و میزان رطوبت پوست را متوازن می‌کند.

آماده سازی آن بسیار راحت است، فقط یک قاشق چای خوری پالپ آلوئه‌ورا را با مقداری زردچوبه‌ی تازه مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. خمیر را در جای جوش بگذارید. برای 20 دقیقه آن را باقی بگذارید و سپس ان را بشویید.

 

ماسک صورت شیر و عسل

از زمان‌های قدیم شیر برای مراقبت از پوست استفاده می‌شد. شیر برای همسان سازی درجه‌ی رنگدانه‌های پوست بسبار خوب است و سوزش پوست را کاهش می‌دهد.

مواد لازم:

1 قاشق سوپخوری شیر یا ماست

قاشق سوپخوری عسل

طرز تهیه و استفاده:

ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بزنید. سپس با آب شستشو دهید.

 

ماسک آواکادو و موز

آواکادو و موز سرشار از مواد معدنی هستند که به جوانسازی پوست، نرمی و سفیدکنندگی کمک می‌کند. آواکادو و موز را تکه تکه کرده و در میکسر قرار دهید. شما می‌توانید آن را با عسل خالص یا روغن زیتون هم مخلوط کنید. ابتدا پوستتان را بشویید و سپس مخلوط را روی پوست قرار دهید. بگذارید برای 20-30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورتتان را آب بکشید. این ماسک به مرطوب سازی پوستتان کمک می‌کند و برای محوکردن جای جوش بسیار موثر است.

 

ماسک عسل و پاپایا (خربزه درختی)

پاپایا نه تنها مزه‌ی لذیذ و رنگی استوایی را به ارمغان دارد، بلکه منبعی بسیار غنی از مواد آنتی اکسیدان مثل کاراتون، ویتامین ث، فلانوئیدها، ویتامین‌های گروه ب، فولات و پانتونیک اسید است و همچنین دارای مواد معدنی مثل پتاسیم،مس، منیزیوم و فیبر می‌باشد. این میوه برای مراقبت از پوست هم بسیار مفید است، زیرا دارای خواص جوانسازی و سفت کردن پوست است. پاپایا حاوی پاپین است، آنزیمی که به جلوگیری از تشکیل چروک کمک می‌کند و ورم را کاهش می‌دهد.

 این ماسک بسیار آسان و راحت است، فقط پوره ی پاپایا را با عسل مخلوط کنید. پس از آماده شدن مخلوط، آن را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

 

این مطلب هم عالیه:
وظایف پدر داماد در برگزاری عروسی

اگر نمی‌خواهید زمان و هزینه‌ی زیادی را در کلینیک‌های پوست صرف کنید، این ماسک‌ها بهترین انتخاب شما هستند. این ماسک‌ها چیزی جز پوست نرم و کشیده  و سفت به شما هدیه نمی‌دهد. این مواد طبیعی با لایه برداری سلول‌های آسیب دیده‌ی و مرده‌ی پوست کمک می‌کند. همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، همه‌ی مواد طبیعی هستند و لازم نیست بابت استفاده از محصولات شیمیایی و سمی روی پوستتان نگران باشید.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا