آرایش و میکاپ عروس

راه کارهایی برای مراقبت از پوست و مو و ناخن در فصل سرد زمستان

نگهداری از پوست، ناخن و مو در تمام فصل ها خیلی مهم هست و اگه مواظبت نشه باعث مشکل یرای هرکدوم بشه. توی هر فصل آلودگی هوا و نور خورشید ممکنه که باعث آسیب به بافتهای بدن بشه.
اگه جشن عروسی تون به تو فصل سرما و زمستان هست بهتره به این نکاتی که براتون می گیم دقت کنید تا مشکلی برای پوست، مو و ناخنتون بوجود نیاد.

اثرات سرما روی مو و پوست

تو فصل سرما و بخصوص شهر هایی که تو مناطق سرد سیر وجود دارن شدت سرما زیاد هست. سوزش سرما باعث میشه که پوست و مو بسیار خشک و پوسته پوسته بشن. بیشتر افراد بخاطر اینکه این مشکل براشون پیش نیاد و از سرماخوردگی تو هوای آزاد جلوگیری کنن، اصلا از خونه بیرون نمیرن. در نتیجه این بیرون نرفتن باعث میشه که ویتامین کا و دی دریافت نکنن. توی این فصل پوست، مو و ناخن از کمبود ویتامین و خشکی پوست و سرمازدگی دچار مشکل میشن.

پوست

نکاتی برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن تو فصل زمستان

۱_ برای اینکه پوست، ناخن و موهاتون دچار خشکی نشن و رطوبتشون از بین نره بهتره ۸ تا۱۰ لیوان آب مصرف کنید. مصرف کردن آب اولین و مهمترین قدم برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم هست و طراوتشون رو بهشون بر می گردونه.

۲_ برای اینکه مشکلی تو سونا برای پوست و موهاتون پیش نیاد هر روز از روغن بادام یا زیتون برای ماساژ پوست و موهاتون استفاده کنید.

۳_ از ویتامین های A, E و k همیشه استفاده کنید ویتامین آ ، باعث میشه شادابی به پوست و موهاتون برگرده و باعث جوان شدن پوستتون میشه. ویتامین ای، باعث میشه پوستتون و موهاتون ترمیم پیدا کنه و خشکی پوست و موهاتون بر طرف بشه.

منبع زیاد ویتامین آ، تو شیر، پنیر، تخم مرغ، اسفناج و بقیه سبزیجات موجود هست.

کلم برکلی، کلم پیچ، اسفناج، روغن زیتون و همه سبزیجاتی که برگ های سبز دارن از ویتامین کا، غنی هستن و میشه از اون ها استفاده کرد.

استفاده از مکمل ها برای پوست

۴_ از مکمل ها استفاده کنید. این ماده باعث میشه که پوست، مو و ناخن تون طراوت و شادابی داشته باشه و باعث میشه ناخن و موهاتون رشد خوبی داشته باشن و محکمتر بشن. از شکست ناخن و ریزش موها جلو گیری میکنه. باعث میشه پوستتون خشک نشه و از خارش پوست جلو گیری می کنه.

این مطلب هم عالیه:
21 راه ساده برای جلوگیری از فاجعه‌های آرایشی روز عروسی

رطوبت

۵_ برای اینکه رطوب کافی تو خونتون وجود داشته باشه روی بخاری هاتون یه ظرف آب قرار بدین تا آب به مرور زمان بخار کنه. با اینکار رطوبت کافی رو تو خونتون بوجود آوردین و از خشکی پوستون جلوگیری کردین. حتی از سرفه هایی که بخاطر خشکی ریه و شش ها میشه هم جلوگیری کردین. برای اینکه پوست، لطافت خودش رو از دست نده یا لطافت پیدا کنه هفته ایی چند بار صورتتون رو بخور بدین. این بخور میتونه بخور آب سرد یا بخور آب گرم باشه. فقط مراقب باشین که اگه خواستین از بخور آب گرم استفاده کنید یه دفعه پوستتون رو با آب داغ نسوزونید.

نگهداری

آب گرم و پوست

۶_ توی فصل زمستان بخاطر اینکه هوا سرد هست و استخوان ها درد می گیرن بیشتر افراد دوست دارن که توی آب داغ باشن به خاطر همین موضوع سراغ سونای گرم و خشک میرن. بهتره برای انجام این کار عجله نکنید چون ایستادن زیاد در سونای آب گرم باعث میشه آب بدنتون کم بشه و باعث سرگیجه و سردرد بشه و رطوبت پوست و موهاتون از بین میره. سونای خشک تاثیرات منفی بیشتری داره. اگه می خواین توی سونا باشین بهتره حتما به این نکته توجه کنید که بعد از سونا حتما از کرم مرطوب کننده پوست، مو و لوسیون بدن حتما استفاده کنید. تا مشکلی برای پوست و موهاتون پیش نیاد.

۷_ همه علاقه زیادی دارن که تو فصل زمستان از دوش آب گرم استفاده کنن. از سرمای زیاد به آب داغ حمام پناه می برن. از زیاد ایستادن داخل حمام و زیر دوش آب داغ پرهیز کنید. چون این نوع حمام کردن برای پوست و موهاتون مضر هست و چربی های طبیعی پوست و بدنتون رو از بین میبره و باعث خشکی پوست و موهاتون میشه. اگه دوست دارین دوش آب گرم بگیرین بعد حمام کمی آب سرد به خودتون بزنید تا ناخن ها و پوست و موتون آروم بگیرن. یادتون باشه که حتما بعد حمام از لوسیون استفاده کنید.

شامپوی مناسب برای پوست و مو

۸_ بهتره برای موهاتون از شامپو های ویتامینه و پروتئینه استفاده کنید. این شامپو ها بخاطر اینکه مواد مفید دارن برای مو و موادی هم دارن که بتونه پروتئین و ویتامین رو هم جذب کنه بسیار برای مو مناسبن.

این مطلب هم عالیه:
مدل عکاسی عروس و داماد و ساختن یک عکس عروس و داماد به یاد ماندنی

۹_ بهتره دقت کنید وقتی می خواین برای خودتون شامپو انتخاب کنید ببینید که قابلیت جذب آب رو داره یا نه.

۱۰_ از ماسک های طبیعی برای موهاتون استفاده کنید. مثلا ماسکی از جوانه گندم و روغن بادام، زرده تخم مرغ، شیر نارگیل تهیه کنید و به موهاتون بمالین و احازه بدین مواد معدنی، ویتامین ها جذب موهاتون بشن.

مو و پوست

موخوره

۱۱_ امکان موخره تو فصل زمستان بخاطر خشکی هوا زیاد هست. بخاطر همین همیشه نوک موهاتون رو چک کنید. اگه موخره داشت به اندازه پنج سانت نوک موهاتون رو ببرین. از مرطوب کننده و تقویت کننده مو حتما استفاده کنید. موهاتون رو هم کوتاه کردین نوک موهاتون رو با روغن بادام یا نارگیل چرب کنید.

آرایش مو

۱۲_ اگه توی طول روز از ژل مو استفاده کردین حتما قبل اینکه بخوابین موهاتون رو بشورین. چون ژل مو رطوبت مو رو جذب میکنه و باعث خشکی موهاتون میشه.

۱۳_ بهتره اگه از بیگودی برای موهاتون موقع خواب استفاده می کنید جنسش از فنر یا پلاستیک باشه چون اگه از اسفنج یا ابر باشه رطوبت موهاتون از بین میره و موهاتون حالت خشک و شکننده به خودشون میگیرن.

۱۴_ این نکته رو فراموش نکنید که هرگز موهای ژل خورده، تافت، واکس، موس یا ریمل مو رو وقتی به موهاتون می زنید بهش حرارت سشوار نزنید.

ناخن ها

ناخن

۱۵_ اگه ناخن هاتون توی تمام فصل ها شکننده هستن بهتره از مکمل های کلسیم، روی استفاده کنید. کلسیم و روی باعث میشه ناخن ها از حالت شکنندگی شون بیرون بیان و مستحکم تر بشن. و برای جلو گیری از شکنندگی شدید ناخن ها می تونید از ویتامین ب کمپلکس استفاده کنید.

۱۶_ برای اینکه پوستتون از خشکی در بیاد و برای لطافت و سلامتی ناخن ها از روغن بادام یا زیتون چرب استفاده کنید.

۱۷_ توی هیچ شرایطی ناخن هاتون رو نجویید. در سوز و سرما هم حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست و ناخن های شما خشک نشن.

۱۸_ همیشه دست هاتون رو با کرم مرطوب کننده نرم و لطیف نگه دارین . تا همیشه زیبایی دستتون از بین نره و چروک نشه.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا