تشریفات عروسیعکاسی و فیلم برداری

بهترین راهنمایی بستن قرداد با آتلیه عروس

برای اینکه بتوانیم با خیال آسوده مراسم عروسی را برگزار کنیم و عکاسی و فیلمبرداری عروسی را به آتلیه بسپاریم احتیاج به عقد قرداد است. ما در این مقاله راهنمایی‌های لازم رابرای بستن قرداد آتلیه عروسی میاوریم.

تنها یادگاری که از عروسی برای خانواده‌ها باقی میماند عکس و فیلم‌های عروسی است، هیچ خانواده‌ای‌ حاضر به از دست دادن این عکس و فیلم‌ها نیستند.ما به شما کمک می کنیم تا بهترین  قرداد با آتلیه عروس خود ببندید.

یکی از انتخاب‌های مهم در مراسم عروسی انتخاب آتلیه برای جشن عروسی است. مواردی که باید دقت کنیم عبارتند از: تجربه و خوش ذوق بودن تیم عکاسی و فیلمبرداری، رعایت اخلاق حرفه ای، احترام به مشتری را با توجه به سلیقه و بودجه خود.

بهتر است از بین چند آتلیه (5آتلیه) انتخاب آتلیه عروسی‌تان را انجام دهید. برای عقد قرداد عروس و داماد همراه هم تشریف داشته باشند تا در مفادهای عقد قرداد سلیقه و خواسته‌های هردو وجود داشته باشد.

ما در اینجا راهنمایی‌های لازم برای عقد قرداد و اضافه کردن مفادهای مورد نظر علاوه بر مفادهای از پیش ثبت شده در قرارداد را برای شما آوردیم تا بتوانید بهترین لحظات زندگی‌تان را به تصویر بکشید.

در آتلیه های عکاسی، قراردادهایی از پیش آماده و با فرمتی مشخص وجود دارند، قرارداد جشن شما هم در همان فرمت های آماده، نوشته شده و به امضای طرفین می رسد. باتوجه به حساسیت های بالای عکس و فیلم مراسم، ممکن است آتلیه تعهدات خود را به درستی انجام نرساند برای جلوگیری از چنین اتفاقی در قرارداد شرط فسخ و یا جبران خسارت اعلام کنید.

آتلیه عروس

قراردادهای خصوصی بر طبق ماده 10 قانون مدنی ایران و با توافق طرفین منعقد میگردد، در این ماده قانونی داریم که : قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ و برای طرفین لازم الاجراست.

در این قسمت مواردی که باید  در قرارداد مکتوب شود را ذکر میکنیم:

در قرداد بین عروس و داماد و آتلیه موارد زیر باید به صورت دقیق بیان شود:

عروس

-تاریخ عقد قرارداد (در بالای سربرگ قرارداد آمده است)
– شماره قرارداد ( در بالای سربرگ قرارداد آمده است)
– اطلاعات طرفین قرارداد: در این قسمت می بایست این اطلاعات در خصوص آتلیه ذکر شود ( نام آتلیه ، شماره پروانه کسب از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، آدرس دقیق ، تلفن ، شماره همراه ، فاکس ، نام مدیر آتلیه )
– روز و تاریخ مراسم شما
– ذکر ساعت شروع و خاتمه مراسم (پایان کار گروه فیلمبرداری تا پایان مراسم تالار می باشد و نهایتاً در اکثر آتلیه ها تا ساعت 11 شب است، در صورت نیاز به فیلمبرداری آخر شب یا ساعت اضافه حتماً این موارد در قرارداد به همراه هزینه هر ساعت اضافه ذکر کنید)
– نوع تصویربرداری مثلا   FULL HD
– تعداد دوربین حاضر در مراسم
– تعداد فیلمبردار (جنسیت فیلمبرداران و نوع پوشش آنها )
– هزینه ورودی آتلیه ، هزینه ورودی باغ
– عکاسی آتلیه ( لوکیشن ها)
– عکاسی باغ (ذکر عمومی یا خصوصی بودن باغ )
– عکاسی مراسم در تالار و سر مراسم عقد
– عکاسی اسپرت
– ساخت کلیپ اسپرت (وصف دقیق نحوه ساخت کلیپ و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود)
پخش کلیپ در مراسم ( کلیپ پروژکشن)
– تصویربرداری کرین
– تصویربرداری هلی شات
– مونتاژ فیلم (در صورت داشتن سلیقه موسیقی خاص برای میکس می بایست به آتلیه از قبل ارائه دهید و یا اعلام کنید از چه موزیک ها و ترانه های استفاده کنند، در غیر اینصورت کار به صورت استاندارد آتلیه انجام می گردد)
– آلبوم عکس (وصف سایز و تعداد برگ و نوع جلد)
– آلبوم اسپرت (وصف سایز و تعداد برگ و نوع جلد)
– تابلوی شاسی عکس سر مجلس ( وصف سایز)
– لیت سر مجلسی (وصف سایز، تعداد ، نوع جنس)
– هزینه باغ و حمل و نقل تیم فیلمبرداری ( دقیقاً مشخص شود برعهده کدام طرف قرارداد است)
– اطلاع از وجود برق اضطراری در آتلیه
– دریافت فیلم مادر و خام عکس (در صورت داشتن هزینه، حتماً در قرارداد اعلام شود)
– اعلام آدرس دقیق گلفروشی و آرایشگاه عروس خانم به آتلیه و هماهنگی ساعت جهت حضور تیم

این مطلب هم عالیه:
۵ رفتار نادرست که مهمانان عروسی انجام می‌دهند

–  30 % از کل مبلغ قرارداد، بعنوان بیعانه از طرف شما در هنگام قرارداد به آتلیه پرداخت می شود که می بایست این بیعانه در قرارداد درج شود.

– 50 %   دیگر از مبلغ می بایست حداکثر تا 2 روز قبل از برگزاری مراسم به آتلیه پرداخت شود، دقت فرمائید 20 % نهایی را می بایست در هنگام تحویل گرفتن فیلم و عکس و پس از اینکه همه مفاد قرارداد توسط آتلیه بصورت کامل انجام شد، پرداخت کنید.

عروس

نکته: در بیشتر آتلیه ها پرداخت 80 % هزینه قبل مراسم و 20 % هنگام تحویل فیلم و عکس ها می باشد، سعی کنید این 20 % را برای حسن انجام کار نگهدارید.

در قسمت بعدی بندهای حقوقی برای درج در قرارداد را بیان میکنیم تا حق و حقوق خود را به عنوان یک طرف قرارداد، بصورت مکتوب درج کنید و در صورت عدم رعایت آن‌ها توسط آتلیه ، شرط فسخ و اخذ خسارت داشته باشید:

1-در قرارداد قید گردد در صورت عدم ایفای تعهد از جانب آتلیه عکاسی، 20% مبلغ باقیمانده تا تعیین خسارت  نزد عروس و داماد بطور امانی می ماند، واضح است پس از تعیین خسارت از محل آن استیفا می گردد. (تعیین خسارت میتواند توسط داور تعیین شود یا به مراجع قضایی ارجاع شود، اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران می تواند مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات فی مابین باشد)

آتلیه باید متعهد شود در صورتی که به هر دلیلی، یکی از مفاد قرارداد انجام نشد، خسارتی به شما پرداخت می کند و شما می توانید از مبلغی که بعنوان حسن انجام کار، پرداخت نکرده بودید، برداشت کنید.

این مطلب هم عالیه:
آخرین مدل ماشین عروسی در سال 2018

2- اگر اتفاق افتادن حوادث غیر مترقبه و فورس ماژور باعث کنسل شدن مراسم عروسی شود در قرارداد قید کنید ، جریمه ای به شما تعلق نمی گیرد.

3- اگر مراسم عروسی لغو گردید، مبلغی را که به عنوان جریمه کنسل شدن، باید پرداخت کنید در قرارداد ذکرکنید. این مبلغ بصورت یک عدد ثابت و یا بصورت درصدی از کل قرارداد بصورت واضح قید شود.

4- در قرارداد ذکر شود درصورت درخواست جهت تغییر روز مراسم توسط شما، آیا آتلیه اجازه تغییر روز را به شما می دهد یا خیر و حداکثر تا چند روز قبل از برگزاری مراسم، شما می توانید روز جشن را تغییر دهید و در صورت موافقت، با چه شرایط مالی این اتفاق صورت می گیرد.

5- در صورت بد بودن روتوش و پایین بودن کیفیت عکس ها و فیلم از نظر عروس و داماد، آتلیه می بایست مبلغی را به عنوان خسارت به ایشان پرداخت کند و یا اقدام به اصلاح و چاپ مجدد بدون اخذ هزینه اصضافه کند. ( این مبلغ خسارت می تواند از 20 % باقیمانده هزینه که بصورت امانی نزد عروس داماد می باشد، اخذ گردد.)

6- در صورت از بین رفتن بخشی از فیلم یا عکس مراسم، به هر دلیلی ، آتلیه ملزم به پرداخت خسارت می باشد.

7- در صورت وجود اختلاف در بین عروس و داماد و جدایی طرفین، بعد از پرداخت کل هزینه و تسویه حساب از طرف ایشان، در حضور هر دو نفر، عکس و فیلم نابود خواهد شد مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه، مورد دیگری برای ارائه فیلم و عکس به یکی از طرفین اعلام گردد.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

  • واقعا بعضی از  اتلیه ها  خیلی گرون میگیرن من  3 ماه پیش با شوهرم برای عروسی رفتیم ی اتلیه حدوداا شد 3500 میلیون تومان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا