جذاب و خواندنیعروس

راهای فوق‌العاده برای کاهش هزینه های مراسم عروسی

جشن پلاس: امروزه مراسم‌های عروسی به ‌جای این‌که راهی برای کمک به زوجین جوان باشند، تبدیل به مسابقاتی بزرگ شده‌اند که فقط حس‌های کاذبی را برای مدتی کوتاه به افراد انتقال می‌دهند. آن‌ها از هزینه‌های بسیاری که در طی این مراسم‌ها متحمل می‌شوند رضایت درونی ندارند اما خود را مجبور به انجام دادن آن می‌دانند. در ادامه راه‌هایی را توصیه می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها هم می‌توانید هزینه‌های‌تان را کاهش دهید و در عین حال مراسم خوبی را برگزار کنید.

نکات مهم برای کاهش هزینه های مراسم عروسی:

۱) به این مراسم مانند یک مهمانی دوستانه نگاه کنید.
احتمالا در کنار فامیل‌های دور و کسانی‌که با آن‌ها رودربایستی دارید راحت نخواهید بود و نمی‌توانید عروسی خود را به یک روز  هیجان‌برانگیز متفاوت تبدیل کنید. بنابراین سعی کنید برای مجلس عروسی خود تنها کسانی را انتخاب کنید که از حضورشان معذب نیستید و وجود آن‌ها شادی شما را دو چندان می‌کند. در کنار چنین افرادی مجلس شما به یک مهمانی دوستانه که همه‌چیز خوب پیش می‌رود تبدیل خواهد شد.

برای کاهش هزینه های مراسم عروسی به این مجلس مانند یک مهمانی دوستانه نگاه کنید.
برای کاهش هزینه های مراسم عروسی به این مجلس مانند یک مهمانی دوستانه نگاه کنید.

۲) به دنبال فضای مناسب باشید.
اگر مجلس عروسی خود را در روزهای خاصی از سال مانند عید قربان، مبعث و غیره بگیرید هزینه‌ی مکان بسیار بیشتر از سایر روزها خواهد شد. یک دوشنبه وسط هفته ساده هیچ فرقی با جمعه‌ی ۱۳ رجب ندارد. همین که شما بتوانید این روز را در کنار هم شاد باشید و پول‌تان را برای موارد ضروری‌تر صرف کنید از همه‌چیز مهم‌تر است.
۳) سنت‌شکنی بکنید.
بهترین کار این است که اصلا مهمانی نگیرید و با یک ماه‌عسل شیرین زندگی خود را آغاز کنید و پس از بازگشت بدون هر خرج اضافی یک ناهار در خدمت مهمان‌های عزیزتان باشید.

این مطلب هم عالیه:
کفش سفید عروسی
برای کاهش هزینه های مراسم عروسی به جای ریخت و پاش زیاد به ماه عسل بروید
برای کاهش هزینه های مراسم عروسی به جای ریخت و پاش زیاد به ماه عسل بروید

۴) از گل‌های کاغذی استفاده کنید.
دسته‌گل، یادبود و گل‌هایی که برای تزئین ماشین استفاده می‌کنید بسیار گران هستند. به خصوص زمانی که فروشنده‌ها بدانند آن را برای مراسم عروسی می‌خواهید قیمت آن را بیشتر خواهند کرد بنابراین می‌توانید از گل‌های کاغذی که با دست ساخته می‌شوند استفاده کنید. می‌توانید چند روز قبل از عروسی خودتان بنشینید و با عشق آن‌ها را بسازید. ویدیوهای آموزشی بسیاری در این زمینه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و زیباترین دسته گل‌ها را بسازید.

در جهت کاهش هزینه های مراسم عروسی از گل های کاغذی می‎‌توانید استفاده کنید.
در جهت کاهش هزینه های مراسم عروسی از گل های کاغذی می‎‌توانید استفاده کنید.

۵) از دوستان مورد اعتماد خود بخواهید تا برای‎‌تان عکاسی کنند.
برای این‎‌که متفاوت باشید باید ریسک کنید. عکاسی و فیلم‌برداری از مراسم هزینه‌ی بسیاری را برای شما رقم خواهد زد، بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه‌ی کمتر هیجان را به مراسم خود اضافه کنید از دوستان خود بخواهید از شما عکس بگیرند. بنابراین به جای چند عکس یک غرفه عکس خواهید داشت. به دوستان‌تان بگویید هر کس بتواند بهترین عکس را از شما بگیرد یک هدیه‌ی خوب به او می‌دهید. با این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهید تا عکس‌های خوبی از شما بگیرند.

برای کاهش هزینه های مراسم عروسی از دوستان‌تان به عنوان عکاس کمک بگیرید.
برای کاهش هزینه های مراسم عروسی از دوستان‌تان به عنوان عکاس کمک بگیرید.

۶) از مواد غذایی متفاوت استفاده کنید.
به هیچ‌وجه ارائه‌ی یک منوی غیررسمی ازمواد غذایی مانند ماکارونی از اعیانی بودن مجلس شما نمی‌کاهد. اگر خوب فکر کنید این مدل غذا علاوه بر این که هزینه‌ی کمتری برای شما خواهد داشت، باعث می‌شود مجلس شما سرگرم کننده‌تر و متفاوت‌تر از دیگر مجالس شود.

لازم نیست شما هم مثل همه از یک شام خاص استفاده کنید می‌توانید یک غذای ساده و متفاوت سرو کنید.
لازم نیست شما هم مثل همه از یک شام خاص استفاده کنید می‌توانید یک غذای ساده و متفاوت سرو کنید.
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

4 نظرات

  • دسته‌گل، یادبود و گل‌هایی که برای تزئین ماشین استفاده می‌کنید بسیار گران هستند. به خصوص زمانی که فروشنده‌ها بدانند آن را برای مراسم عروسی می‌خواهید قیمت آن را بیشتر خواهند کرد بنابراین می‌توانید از گل‌های کاغذی که با دست ساخته می‌شوند استفاده کنید.   ,....... وهم یک ایده جذاب وجدید است  من خودم از این گل ها برای عروسیم استفاده    کردم     
  • حتمالا در کنار فامیل‌های دور و کسانی‌که با آن‌ها رودربایستی دارید راحت نخواهید بود و نمی‌توانید عروسی خود را به یک روز هیجان‌برانگیز متفاوت تبدیل کنید. بنابراین سعی کنید برای مجلس عروسی خود تنها کسانی را انتخاب کنید که از حضورشان معذب نیستید
  • به هیچ‌وجه ارائه‌ی یک منوی غیررسمی ازمواد غذایی مانند ماکارونی از اعیانی بودن مجلس شما نمی‌کاهد. اگر خوب فکر کنید این مدل غذا علاوه بر این که هزینه‌ی کمتری برای شما خواهد داشت، باعث می‌شود مجلس شما سرگرم کننده‌تر و متفاوت‌تر از دیگر مجالس شود.
  • اگر مجلس عروسی خود را در روزهای خاصی از سال مانند عید قربان، مبعث و غیره بگیرید هزینه‌ی مکان بسیار بیشتر از سایر روزها خواهد شد. یک دوشنبه وسط هفته ساده هیچ فرقی با جمعه‌ی ۱۳ رجب ندارد. همین که شما بتوانید این روز را در کنار هم شاد باشید و پول‌تان را برای موارد ضروری‌تر صرف کنید از همه‌چیز مهم‌تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا