عکاسی و فیلم برداری

رابطه داشتن مجوز رسمی و نتیجه کار !

  جشن پلاس: برای عروسی خود یک آتلیه عکاسی را انتخاب کرده اید و می بینید که دارای مجوز کسب قانونی است . حالا این سوال پیش می آید که آیا داشتن جواز کسب ، مهر تائیدی برای انجام یک کار خوب هست ؟

همانطور که می دانید بسیاری از آتلیه های عکاسی عروسی بدون مجوز در حال فعالیت هستند . و البته در میان آنها گزینه هایی وجود دارد که کیفیت و سطح اجرای عکس و فیلم بسیار بالاست و شاید بالاتر از بعضی آتلیه هایی که دارای مجوز هم هستند و گله و شکایت از آنها نیز کم نیست .

ما در اینجا به این نکته می پردازیم که آیا داشتن مجوز آیا صرفا تائید کار محسوب می شود یا خیر ؟

لازم است بدانید کسی که دارای مجوز کسب است الزاما دارای مهارت کافی در عکاسی و فیلمبرداری نیست و در زمان گذراندن دوره ی اخذ جواز شخص کاردانی را باید به جای خود به اتحادیه معرفی کند . حالا اینکه بعد از اخذ جواز آن شخص همیشه در آتلیه حاضر است  و بر کارها نظارت دارد یا خیر جای سوال است .

باید بدانید که یکی از گزینه های اخذ جواز داشتن مکانی صرفا تجاری یا اداری بوده و به آتلیه هایی که در مکان های مسکونی مشغول به کار هستند جواز کسب داده نمیشود . پس آگاه باشید و مراقب افراد سودجو باشید .

در این میان نیز بعضا پیش خواهد آمد که به یک آتلیه عکاسی عروسی برخورد کنید که هنوز جواز کسب ندارد ولی در شرف دریافت آن است و در مراحل اخذ جواز به سر می برد .

این مطلب هم عالیه:
انتخاب کردن بهترین آتلیه برای جشن عروسی شما

حالا اینکه اصلا جواز کسب باید خیال شما را راحت کند یا خیر باید بگوییم خیر . البته وقتی یک آتلیه عکاسی دارای مجوز است تا آنجایی که بتواند با مشتری خود سازش کرده و نظر و رضایت ایشان را به خود جلب می کند . ولی داشتن این برگه اصلا به این معنا نیست که سطح کیفیت فیلم و عکس آن مجموعه بالاست و بخواهد خاطر شما را از این موضوع راحت کند .

در طرف مقابل هم باید بگوییم هستند آتلیه های عکاسی عروسی که بدون مجوز و در یک موقعیت مسکونی در حال فعالیت بوده و جالب است که حتی بعضی از آنها تعداد مشتریانشان از خیلی از آتلیه های دارای مجوز هم بیشتر است .

یادم می آید برای عروسی یکی از دوستان به یک آتلیه عکاسی رفتیم در خیابان شریعتی و وقتی وارد آنجا شدیم شاهد بودیم که در یک پارکینگ مسکونی با ظاهری نه چندان شیک و لوکس در حال فعالیت هستند . از آنجایی که کار نامزدی دوستان را همین مجموعه انجام داده بود و از کیفیت کار راضی بودند مجدد به این گروه مراجعه کرده بودیم .

در آنجا شاهد بودم که نه داشتن مجوز تائید کیفیت است نه یک دفتر لوکس و یک آتلیه ی مدرن . البته داشتن این گونه موارد از اهمیت ویژه ای در جایگاه خود برخوردار هستند . ولی شرط اول در این شغل ، داشتن تعهد و نیز سلیقه ی مناسب است تا بتوان به خوبی کار مشتریان را انجام داد .

این موضوع را هم فراموش نکنید که آتلیه هایی که دارای مجوز هستند ، قرارداد های خود را در برگه های اتحادیه منعقد میکنند .

این مطلب هم عالیه:
عکس عروسی ، نکاتی که عکاسان باید بدانند
لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا