دسته گل عروسعروس

دسته گل خواستگاری خاص یا سبد گل خواستگاری با گل مناسب ؟

دسته گل خواستگاری خاص یا سبد گل خواستگاری مناسب؟

دسته گل مناسب در شب خواستگاری

یکی از آداب و سنن ازدواج در ایران خواستگاری رفتن است. که در ایران خیلی سنت های قومی وجود دارد. در بعضی شهرهای ایران مردم هنوز به سنت های قدیمی پای بند هستند.
حتی موقع خواستگاری وظایف خانواده داماد و عروس هم با هم متفاوته، ولی در کل خود رسم خواستگاری تو همه ی خانواده ها وجود داره و شب خواستگاری یکی از بهترین شبها برای عروس و داماد هست. اولین رسم مشترک در خواستگاری بردن دسته گل خواستگاری خاص یا سبد گل خواستگاری با گل مناسب هست که اکثرا با وسواس خاصی انتخاب میشه تا عروس سلیقه آقا داماد رو بسنجه و بدونه خودش و خانواده اش چقدر برای آقا داماد مهم هستن.

انتخاب دسته گل مناسب

دسته گل خواستگاری

 

باید ببینییم چه مدل دسته گلی برای اولین شبی که میخوایم به دیدار خانواده عروس بریم مناسبه و کل سلیقه خودمونو برای پیدا کردن یه دسته گل مناسب به کار ببریم با جشن پلاس همراه باشید.

انتخاب گل مناسب

باید به زمان دقت کنید و همون شب خواستگاری برای خرید دسته گل برید. به این نکته توجه داشته باشید که گلهای گلایل یا تاج خروسی برای مراسم خواستگاری مناسب نیستن و برای مراسم عزا از اون استفاده میشه. بهتره که از گلهای رز استفاده کنید. گلهای رز رنگ های مختلف و قشنگی دارن و وقتی تو یه سبد گل کنار هم گذاشته بشن خیلی موزون و هماهنگ هستن و به چشم میان.

گل تازه بخرید

گلهای تازه برای مجلس خواستگاری بهتره. پس گلهای تازه انتخاب کنیم و از گلهای پژمرده استفاده نکنیم. اخه تو ذهن خانواده عروس باقی میمونه. یه دسته گل خواستگاری خاص از همه چیز مهمتره.

دسته گل خواستگاری خاص

 

فصلهای سال

به فصلهای سال باید توجه کرد که تو چه فصلی چه گلی مناسب خواستگاریه. مثلا گل نرگس تو فصل بهار مناسبه. گل زنبق برای پاییز مناسبه. انواع گل رز در رنگهای مختلف در فصل تابستان میشه استفاده کرد.
گل نرگس مورد علاقه بیشتر خانوم هاست و نسبت بهش حس مثبتی دارن. ولی زود پلاسیده میشن و ظاهر قشنگی به دسته گلمون نمیدن.

این مطلب هم عالیه:
نکاتی مهم برای انتخاب سالن آرایش عروس و زیبایی

گلهای رسمی و شیک انتخاب شما برای دست گل خواستگاری خاص

گلهای خوشبو و خوشرنگ باعث میشه شما یک دست گل خواستگاری خاص داشته باشید. بخصوص اگه تو سبد گلتون گلهای آلسترومریا، زنبق بنفش، زنبق زرد، رز، لیلیوم، مریم و مرغ آتشین داشته باشید. یه سبد گل معرکه برای مراسم خواستگاریتون تدارک بیبیند و مرد جنتلمنی در برابر خانواده عروس به چشم بیاید.

سبد گل خواستگاری یا دسته ی گل خواستگاری

دسته گل خواستگاری مناسب

 

به نظر شما سبد گل خواستگاری بهتره یا دسته گل؟ به نظر من سبد گل خواستگاری میتونه ماندگارتر از دسته گلهای خواستگاری باشه. میشه اونا رو توی یه قاب قشنگ گذاشت و با اسپری براق کنیم یه یادگار از شب خواستگاریتون دارید.

گلهای یک دست در سبد گل خواستگاری یا دسته گل خواستگاری

تا حالا توجه کردید به دسته گلهای عروس خانوما؟ یه دسته گل پر از گلهای یک دسته و فقط مختص شب عروسیه. ولی تو مراسم خواستگاری میشه از چند مدل گلهای مختلف استفاده کرد.
حالا چند نوع از ترکیب دسته گل خواستگاری خاص که بیشتر استفاده میشه؛

 

 

دسته گل خواستگاری شیپوری سفید و رز صورتی

یه دسته گل، خاص که بیشتر ازش استفاده میشه. مثلا شیپوری قرمز با رز زرد، یا مثلا شیپوری سفید با رز آبی. ترکیب این گلها بی نظیره و سلیقه بیشتر عروس خانوما. در مورد گل رز که میتونم بگم سلیقه همه اس.

گلهای زنبق بنفش با رز سفید

سبد گل خواستگاری

 

یکی از سبد گل خواستگاری که باید به گلفروشی ها سفارش داد تا با سلیقه خوبی براتون آمادش کنن. با برگهای سبز و گل توپی ها میشه تزیینشون کرد. و حالا ما، یه دسته گل خواستگاری خاص و ایده آل هر عروس خانومی رو داریم. میشه خشکش کرد و به عنوان یادگاری برای عروس خانومها، موندگار باشه.

این مطلب هم عالیه:
هایلایتر کردن برای داشتن چهره ای زیبا!

گل مناسب رنگارنگ

 

گلهای رنگارنگ ترکیب رنگی قشنگی کنار هم تشکیل میدن. میشه گفت استفاده از گلهای رنگارنگ بیانگر روحیه فرد است. مثلا گلهای لیلیوم صورتی پررنگ. رز نارنجی، داوودی سفید، مرغ آتشین و… .وقتی این گلها رو داخل سبد های گرد و بیضی به همراه برگهای مناسب بچینن یه سبد گل خواستگاری زیبا در اختیارتون است.

گلهای ریز و شلوغ

 

گلهای میخک و داوودی جزء گلهای ریز هستن و در یک سبد گل در کنار همدیگر تصویر بی نظیری رو درست میکنن. گلهای ریز و رنگارنگ در کنار هم خیلی خوشبو هستند و جذابیت خاصی دارند. چیدن گلهای ریز در کنار هم در یک سبد گل به طور غیر متعارف جلوه خاصی به سبد گلمان میدهد.

 

در شب خواستگاری چه کسی بیاید، چه کسی نیاید؟

در مراسم خواستگاری در ایران، مادر داماد مهم ترین عضو در این مراسم است. به همراه عمه یا خاله داماد بهتر است که دخترهای مجرد و بچه های کوچیک در این مراسمات حضور نداشته باشن. و از بزرگترها برای این مراسمات دعوت کنن و در جلسه های بعدی خواستگاری به همراه داماد برای خواستگاری پیشقدم شوند. یا اگر نسبت نزدیک با خانواده عروس دارند در همان اولین جلسه خواستگاری با داماد بروند.

اندازه دسته گل خواستگاری

سبد گل خواستگاری

بهتره که دسته گل های کوچیک برای خواستگاری استفاده کرد نه دسته گلهایی که بزرگ اند.
گرفتن دسته گل از آقا داماد در همه نقاط ایران اداب مخصوص خودش رو داره. مثلا بعضی از عروس خانوما موقع ورود خانواده داماد در آشپزخانه منتظر هستند و داماد دسته گل رو به پدر و مادر عروس خانوم میده و وقتی که صحبت در مورد عروسی میشه، عروس خانوم به همراه سینی چای به استقبال میهمانان خودش میره.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

هیچ نظری وجود ندارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا