جذاب و خواندنی

خواص وازلین و تاثیر آن بر مو، ابرو و مژه

حتما شما هم درباره فواید و تاثیرات و خواص وازلین به خصوص بر روی تقویت مو مطالب بسیاری شنیده اید. اما این تاثیرات چیست و چه کمکی به رشد مو، مژه و ابروهای ما می‌کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

خواص وازلین و تاثیر آن بر مو، ابرو و مژه

حتما شما هم درباره فواید و تاثیرات و خواص وازلین به خصوص بر روی تقویت مو مطالب بسیاری شنیده اید. اما این تاثیرات چیست و چه کمکی به رشد مو، مژه و ابروهای ما می‌کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

تاثیر وازلین بر مو

  • درمان موخوره

وازلین یک تقویت کننده بسیار عالی برای مو است. یکی از تاثیراتو خواص وازلین که بسیار قابل توجه برای مشکلات پوست  مو است، درمان موخوره می‌باشد. موخوره یکی از مشکلاتی است که اکثر خانم ها به خصوص خانم هایی که دارای موهای بلند هستند با آن مواجه هستند. برای درمان موخوره کافی است کمی وازلین را با مقداری آب مخلوط کنید و به سر موهای خود بمالید و اجازه دهید که یک شب تا صبح سر موهای شما به آن آغشته بماند و سپس با شامپو بشویید. بعد از گذشت مدتی خواهید دید که موخوره موهای شما به صورت کامل از بین رفته است.

  • نرم کنندگی مو

نرم کنندگی یکی از دیگر خواص وازلین است. نرم کننده های زیادی در بازار برای نرم کردن موهای خشک و شکننده وجود دارد که اغلب تاثیرگذار هستند اما باعث بروز مشکلات دیگری از قبیل ریزش مو نیز می‌شوند. وازلین یکی از نرم کننده های طبیعی مو است که هیچ عوارضی برای موهای شما نخواهد داشت.

  • درمان شوره ی سر

یکی از دیگر مشکلات رایج مو، شوره ی سر است که اغلب این مشکل برای موهای خشک و کسانی که پوست سر خشک دارند ایجاد می‌شود. برای مقابله با این مشکل کافی است که وازلین را روی سرتان بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با شامپو بشویید. این کار را در چند مرحله انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

  • مرطوب کننده ی مو
این مطلب هم عالیه:
کادو برای عروس و داماد تازه چی بخریم؟

بسیاری از افراد به خصوص کسانی که دارای موهای فر یا وز هستند برای صاف کردن و مرطوب نمودن موهایشان می‌توانند از وازلین استفاده کنند. وازلین با خاصیت مرطوب کنندگی و آب رسانی باعث جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو می‌شود.

  • ماسک مو

معمولا بسیاری از افراد برای براق و درخشنده کردن موهایشان از ماسک مو استفاده می‌کنند. وازلین را می‌توانید به عنوان یک ماسک موی طبیعی برای موهایتان استفاده کنید. به این منظور باید یک عدد سفیده ی تخم مرغ را با یک قاشق وازلین مایع مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی موهایتان قرار دهید و سپس بشویید.

  • درمان شپش مو

متاسفانه این روزها شپش مو مشکلی است که دوباره رایج شده است و بسیاری از افراد به آن دچار شده اند. شما می‌توانید با استفاده از وازلین شپش موی خود را درمان کنید. کافی است یک لایه ضخیم وازلین را بر روی پوست سر خود بمالید و پس از گذشت مدتی آن را بشویید.

تاثیر آن بر ابرو

کم پشتی ابرو مشکلی است که اکثر خانم ها با آن روبرو هستند و به دنبال راهی برای درمان آن هستند. برای درمان این مشکل می‌توانید شب ها قبل از خواب مقداری وازلین به ابروهای خود بمالید و صبح آن را بشویید. پس از گذشت چند هفته تاثیر آن را بر روی ابروهای خود خواهید دید.

تاثیر بر مژه

کافی است شب ها قبل از خواب چند قطره وازلین بر روی مژه های خود بمالید و پس از گذشت مدتی تاثیر بی نظیر و باورنکردنی آن را بر روی مژه های خود ببینید.

این مطلب هم عالیه:
وظایف مادر عروس چقدر مهم و کلیدی می تواند باشد!

تاثیر آن بر ناخن

استفاده از وازلین یک درمان بسیار عالی برای ناخن های شکننده است. ماساژ دادن مقداری وازلین بر روی ناخن ها باعث تقویت ناخن و زیبا تر شدن و همچنین درمان شکنندگی و پوسته پوسته شدن آن می‌شود خواص وازلین برای درمان مشکلات ناخن بسیار زیاد است.

لطفا با نظرات سازنده خود مارو در این راه یاری نمایید

یک نظر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا